سفیر هند با اشاره به اهمیت دیدار سال گذشته نخست وزیر هند با رییس جمهور کشورمان افزود: در ماههای آینده شاهد رفت و آمد بیشتر مقامات دولتی و بخش خصوصی هند به ایران خواهیم بود و تلاش می کنیم تا بسترهای مناسبی در عرصه های مختلف برای افزایش همکاری ها فراهم گردد.
کد خبر: ۱۹۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 10 March 2016
سائوراب کومار، سفیر هند در تهران روز گذشته با دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «تابناک»؛ محسن رضایی در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی دو کشور، گرایش و علاقه متقابل مردم ایران و هند به یکدیگر را "سرمایه ای بزرگ " خواند که می تواند پشتوانه ای ارزشمند برای روابط استوار و رو به رشد فیمابین باشد. وی با بیان اهمیت تقویت روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی تهران و دهلی نو ، افزایش دیدارها ی متقابل مقامات در سطوح عالی را نشانه عزم و اراده جدی مسئولین دو کشور برای ارتقاء مناسبات در حوزه های مختلف ارزیابی کرد.

رضایی با اشاره به ظرفیت های گسترده موجود ، حجم مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور را اندک خواند وافزود: نتیجه تمامی تلاش های جاری بین مقامات ایران و هند باید شکل گیری یک جهش چشمگیر اقتصادی در مناسبات دو کشور باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این دیدار ضمن ارائه تحلیلی از تحولات جاری منطقه و خطر گسترش و نفوذ تروریسم، برضرورت تحکیم همکاری های امنیتی در این زمینه تاکید کرد. وی همچنین رایزنی و تبادل نظرپیرامون تجربیات دو کشور در امر سیاستگذاری های کلان، نظام برنامه ریزی و نظارت را فرصت مهم دیگر همکاری میان تهران و دهلی نو خواند.

آقای سائوراب کومار نیز در این دیدار با بیان مشترکات تاریخی، فرهنگی و معماری دو کشور و همچنین اهمیت روابط با ایران برای هند اظهار داشت: در خلال دوره سخت تحریم ها در کنار ایران بودیم و از مناسبات فیمابین حفاظت کردیم و اکنون که شرایط مناسب تری فراهم گشته آمادگی داریم تا پروژه های مختلفی را مورد توجه قراردهیم. سفیر هند با اشاره به اهمیت پروژه چابهار، ابراز امیدواری نمود تا گام های نهایی برای امضاء قرارداد اجرایی بین شرکت های دو کشور برداشته شود و عملیات اجرایی  آغاز گردد. وی همچنین علاقمندی هند را  برای انجام اقدامات لازم برای سایر پروژه های مورد علاقه دو طرف در زمینه همکاری های ریلی، گازی، پتروشیمی ، کشاورزی و همچنین کارهای زیر بنایی در سیستان و بلوچستان اعلام نمود.

سفیر هند با اشاره به اهمیت دیدار سال گذشته نخست وزیر هند با رییس جمهور کشورمان افزود: در ماههای آینده شاهد رفت و آمد بیشتر مقامات دولتی و بخش خصوصی هند به ایران خواهیم بود و تلاش می کنیم تا بسترهای مناسبی  در عرصه های مختلف برای افزایش همکاری ها فراهم گردد.

وی همچنین آمادگی کشورش را برای تقویت همکاری ها و گفتگوهای دو طرف در مبارزه با تروریسم مورد تاکید قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار