قادری نماینده شیراز از بودجه 95 انتقاد کرد و این بودجه را هم مانند بودجه سال های قبل دانست و این سؤال را مطرح کرد که کجای این بودجه اقتصاد مقاومتی است؟ذوالانوار،دیگر نماینده شیراز از نمایندگانی که برای دور بعد رأی نیاورده اند خواست وظایف نمایندگیشان را در مدت باقیمانده نمایندگیشان رها نکنند.شفیعی نماینده ممسنی گزارشی از عملکرد کمیسیون سیاست خارجی که با حضور معاون عربی آفریقایی وزرات خارجه برگزار شد گفت.رحیم زارع نماینده آباده هم سخنانی که بیشتر شبیه به شعار بود در مورد چشم انداز 20 ساله و فایده های آن گفت!
کد خبر: ۱۹۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 10 March 2016
به گزارش تابناک فارس:در این وکیل نامه می خوانیم:قادری نماینده شیراز از بودجه 95 انتقاد کرد و این بودجه را هم مانند بودجه سال های قبل دانست و این سؤال را مطرح کرد که کجای این بودجه اقتصاد مقاومتی است؟

ذوالانوار،دیگر نماینده شیراز از نمایندگانی که برای دور بعد رأی نیاورده اند خواست وظایف نمایندگیشان را در مدت باقیمانده نمایندگیشان رها نکنند.

شفیعی نماینده ممسنی گزارشی از عملکرد کمیسیون سیاست خارجی که با حضور معاون عربی آفریقایی وزرات خارجه برگزار شد گفت.

رحیم زارع نماینده آباده هم سخنانی که بیشتر شبیه به شعار بود در مورد چشم انداز 20 ساله و فایده های آن گفت!

این بودجه هم مانند قبلی ها به درد نمی خورد
رئیس کمیته اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه همان روال گذشته بر بودجه حاکم است و تنها اعداد و ارقام تغییر کرده، گفت: سوال اینجاست کجای این بودجه برمبنای اقتصاد مقاومتی است؟
جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه 95 کل کشور اظهار داشت: در بحث واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولت باید روش اجرا را تغییر دهد. دولت باید پروژه‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند تا آنها این پروژه‌ها را به اتمام برسانند.
وی برهمین اساس گفت: معتقدم دولت اگر بودجه مربوط به اعتبارات عمرانی را به سرمایه بانک‌ها اضافه کند تا بانک‌ها به خریداران طرح‌های دولتی وام بدهند و آنها طرح‌ها را تکمیل کنند, مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه دولت بخواهد با اختصاص منابع دیگری از جمله منابع صندوق توسعه ملی، طرح‌های عمرانی را تکمیل کند.
رئیس کمیته اقتصادی مجلس ادامه داد: می‌دانیم که برخی از دستگاه‌های دولتی کمبود نیروها دارند اما در مقابل در برخی دستگاه‌های دیگر نیز تورم نیرو وجود دارد. لذا بهتر است که دولت این نیروها را جابه‌جا کند نه اینکه نیروی جدید بگیرد. این موضوع منجر به تحمیل بار اضافی بر بودجه دولت می‌شود و هزینه‌های جاری را بالا می‌برد و سبب می‌شود همه منابع بودجه صرف هزینه‌های جاری شود و چیزی نصیب هزینه‌های عمرانی نشود.
قادری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ تغییر و تحول ساختاری در بودجه نمی‌بینیم، تصریح کرد: متاسفانه همان روال گذشته بر بودجه حاکم است و تنها اعداد و ارقام تغییر کرده است. متاسفانه در برخی جاهای بودجه عناوینی برمبنای اقتصاد مقاومتی می‌گذاریم و گفته می‌شود بودجه بر مبنای اقتصاد مقاومتی تدوین شده اما سوال اینجاست کجای این بودجه برمبنای اقتصاد مقاومتی است؟
وی در ادامه تاکید کرد: با این مسیری که طی می‌کنیم اگر دو یا سه سال دیگر تحریمی اتفاق بیفتد، مشکلاتمان بیشتر می‌شود. با این حال هیچ نوآوری، خلاقیت و ابتکار جدیدی در بودجه ندیدم و نمی‌توان به آینده امیدوار بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان اضاقه کرد: با این اقدامات روز به روز بدنه دولت را هجیم‌تر می‌کنیم و این موضوع مشکلات ما را جدی‌تر خواهد کرد در حالیکه باید روش‌های منابع مالی را تغییر دهیم.

نمایندگانی که رأی نیاوردند مدت باقی مانده را رها نکنند
سید حسین ذوالانوار؛نماینده مردم شیراز با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه جاری و نتایج آن اظهار داشت: همگی ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی مردم به خانه ملت راه یافته‌ایم و نباید آن هنگام که با اقبال مردم مواجه می‌شویم، مدح آن‌ها را در پیش گیریم و اگر روزی با عدم اقبال عمومی مواجه شدیم، رأی مردم را به گونه دیگری تفسیر کنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگانی که در دور آتی، توفیق حضور در خانه ملت را ندارند باید قدر این مدت باقی‌مانده از عمر مجلس نهم را بدانند و برای پیش‌برد کارهای بر زمین‌مانده در مجلس، بیش‌ از پیش تلاش کنند و وظایف نمایندگی را رها نکنند.
وی در ادامه به مبحث مهم بودجه و برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دو مبحث بسیار مهم که در سرنوشت کشور نیز تأثیرگذار است، در دستور کار نمایندگان قرار دارد که همان‌گونه که عنوان شد، تمام نمایندگان مجلس باید بر اهمیت این موضوعات واقف باشند و تلاش کنند در مدت باقی‌مانده از عمر مجلس نهم، درباره این قبیل موضوعات بهترین تصمیم و کارشناسانه‌ترین راهکار در نظر گرفته شود.
ذوالانوار از آن دست نمایندگانی است که در مجلس دهم رأی نیاورده است.

ارتش سوریه خسته است/ترکیه بزرگترین بازنده بازی سوریه است
نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه کمیسیون با حضور امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تشکیل شد.
وی افزود: امیرعبداللّهیان در این جلسه با تأکید بر موضوع سوریه گفت که چند اتفاق مهم طی روزهای اخیر در سوریه اتفاق افتاده است، اولین موضوع «آتش‌بس» است، نکته کلیدی در ارتباط با آتش‌بس این است که گروه‌های مختلف موقعیت و ظرفیت خود را به سه مقر اردن که توسط آمریکا‌یی‌ها کنترل می‌شود، لاذقیه که توسط روس‌ها کنترل می‌شود و ژنو که توسط کشورهای عضو گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، موقعیت آنها موقعیت سبز قلمداد می‌شود، این مهم به شناسایی موقعیت و ظرفیت نیروهای درگیر کمک می‌کند.
شفیعی یادآور شد: امیرعبداللّهیان همچنین گفت که دومین نکته کلیدی در خصوص آتش‌بس، فراهم کردن فرصت تنفس برای ارتش سوریه است، به هر حال این ارتش چند سال است که درگیر جنگ است و فراز و نشیب‌های جنگ ممکن است ارتش را خسته کرده باشد، سومین نکته در خصوص آتش‌بس این است که به همان میزان که آتش‌بس برای ارتش سوریه یک فرصت است، برای گروه‌های معارض نیز فرصت تجدید قوا محسوب می‌شود، چهارمین نکته در خصوص آتش‌بس آن است که روند سیاسی تحولات سوریه را تقویت می‌کند یعنی دیپلماسی فرصت می‌یابد در غیاب جنگ، تحولات سوریه را جهت‌دهی کند.
وی گفت: معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تأکید کرد که پنجمین نکته بحث امکان کمک‌رسانی به جمعیت کثیری است که در جریان جنگ سوریه دچار مشکل شده‌اند، مردم سوریه هم‌اکنون در یکی از بدترین شرایط انسانی به سر می‌برند، دومین اتفاقی که پس از آتش‌بس در سوریه حادث شده، مذاکرات سیاسی در ژنو است، این مذاکرات قرار است در آینده انجام شود اما مقدمات آن از طریق رایزنی‌های دوجانبه و چندجانبه شروع شده است، هدف مذاکرات ژنو، تعیین اعضای دولت انتقالی است، سومین اتفاق، نگاه بازیگران به تحولات سوریه است، آمریکا کماکان به ساقط کردن بشار اسد تمایل دارد، روس‌ها تاکنون هیچ شبهه‌ای راجع به جایگاه بشار اسد وارد نکردند.
شفیعی در پایان گفت: امیرعبداللّهیان عنوان کرد ترکیه که به نظر می‌رسد قافیه را در سوریه باخته است، با محوریت عربستان، قطر و آمریکا درصدد است شرایط را به زیان بشار اسد به هم بزند، ایران بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد و سرمنشأ هرگونه تحولات سیاسی در سوریه را خواست مردم این کشور آن هم به شیوه مسالمت‌آمیز می‌داند.

چشم انداز 20 ساله،قانونی ترین سندی که اجرا نمی شود
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده بر این باور هستم سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 قانونی ترین سند پس از قانون اساسی و مبنای مدیریت و برنامه ریزی کشور است که متاسفانه هنوز نتوانسته است به عنوان یک میثاق مبنای عمل برخی از مدیران و مسئولان اجرایی کشور قرار بگیرد.
زارع گفت: در سند چشم انداز ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن آوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل معرفی گردیده است.
رئیس فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس شورای اسلامی گفت: ان شاء الله در نظر داریم تا با فرهنگ سازی افق این چشم انداز برای نسل جوان و آینده ساز کشور پاسدار میراث های ارزشمند اسلامی و ایرانی و فرهنگ و تفکر بسیجی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار