منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم
منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم با گلایه از اینکه برنج و گندم نباید جزو کالاهای وارداتی کشور باشد، گفت: باید در صنعت خودرو را گل گرفت.
کد خبر: ۱۹۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 09 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ولی‌الله نانواکناری در اولین نشست مطبوعاتی منتخب مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار و بخش‌های هادی‌شهر، بهنمیر و دهسری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند منشأ اثر خیر و هدایت مسئولان و مردم باشند،‌اظهار کرد: نگاه تیزبین رسانه‌ها، مدیران و مردم را به سمت و سوی نگاهی توسعه‌محور سوق خواهد داد و در این راستا تحقق گفتمان وحدت در منطقه در اولویت است.

وی افزود: آب شرب، دفع دفن زباله، محورهای مواصلاتی شهری و روستایی و لایروبی رودخانه‌ها بزرگ‌ترین مشکلات منطقه هستند که ایجاد و تقویت شهرک صنعتی، رونق اشتغال، افزایش پرورش ماهی در قفس، رونق صنعت توریسم و گردشگری و افزایش کیفیت آب شرب بهداشتی جزو مهم‌ترین برنامه‌های در دستورکار است.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم با اشاره به اینکه طرح موضوع ایجاد منطقه آزاد یک کار انحرافی بود، تصریح کرد: این موضوع بدون مطالعه و تصویب هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی و بدون اطلاع دستگاه‌های حاکمیتی مطرح شد و فقط جنبه تبلیغاتی داشت و هرچند رونق اقتصادی منطقه جزو اولویت‌های محوری کار برای مردم بابلسر و فریدونکنار است، پیگیری همزمان رونق صنعت توریسم و ایجاد و تقویت شهرک‌های صنعتی نیز با جدیت ادامه می‌یابد.

نانواکناری خاطرنشان کرد: مازندران دارای مواهب الهی گسترده، شامل دریا، ساحل، جنگل، جلگه، کوه و آب‌بندان است که در مناطق بابلسر و فریدونکنار نیز نمود عینی دارد و جزو سه استان برخوردار در این حوزه برشمرده می‌شود، اما دارای جایگاه واقعی در بهره‌برداری از منابع موجود نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه نامزد عضویت در کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و برنامه و بودجه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستم، ادامه داد: همدلی بین 12 نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی، امری بسیار ضروری است که در این راستا گام برداشته و منافع استان را به منافع جناح‌ها و گروه‌ها ترجیح می‌دهیم.

نانواکناری با اشاره به اینکه نماینده نمی‌تواند از خود مجلس بودجه بیاورد، گفت: وظیفه اصلی مجلس، قانو‌گذاری و نظارت بر عملکرد خدماتی دستگاه‌هاست و عدالت محوری‌ترین بحثی است که در توزیع اعتبارات به دنبال آن هستیم و اعتقاد داریم در هر مکانی که پتانسیل وجود دارد، باید برای شکوفایی حوزه انتخابی بابلسر و فریدونکنار برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه دور یا نزدیک بودن روستاها به مرکز شهر تأثیری در توزیع آورده‌های مالی در راستای خدمت به مردم نخواهد داشت،‌اظهار کرد: نقش مردم فریدونکنار و بابلسر در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، ستودنی بوده و هم‌اکنون نگرانی‌های آنها که بعد از عدم اعتماد کافی به مسئولان رقم خورد را برطرف خواهیم کرد.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم افزود: مشکلات بندر، کمربندی، جنگل، بیمارستان، جاده سپاه دانش، سواحل و دریا با برنامه‌ریزی کارشناسی و صحیح برطرف می‌شود و باید از بهترین پتانسیل‌هایی که در اختیار داریم با در دستورکار قرار دادن آموزه‌های اقتصاد مقاومتی برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم.

وی با گلایه از اینکه برنج و گندم نباید جزو کالاهای وارداتی کشور باشد، خاطرنشان کرد:  کشوری که موشک‌های بالستیک می‌سازد، باید دانش ساخت خودروهای باکیفیت داخلی با امنیت جانی مناسب را داشته باشد و در روزگاری که مردم، نخبگان و مسئولان شعار ما می‌توانیم را عملی کرده‌اند، اگر چنین اتفاقی نیفتد، باید در صنعت خودرو را گل گرفت.

نانواکناری دیپلماسی را کم‌هزینه‌ترین و پرسودترین راه حفظ منافع ملی و اقتدار نظام دانست و بیان کرد: در این راستا نه ظلم را می‌پذیریم و نه در مسیری که بوی ظلم بیاید، حرکت می‌کنیم، اما دیپلماسی گفت‌وگوی جمهوری اسلامی ایران به همه کشورهای جهان به جز اسرائیل خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه برجام اقدام مثبتی برای کشور بود که در این شرایط برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد، ادامه داد: ستاد انتخاباتی ما هم‌اکنون ستاد پیگیری مطالبات مردمی در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار است و پروژه‌های نیمه‌تمام این حوزه انتخابی با کار کارشناسی و صرف فعل خواستن به سمت بهره‌برداری می‌رود.

منتخب مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم با اشاره به اینکه بحث فرودگاه بابلسر، مسئله‌ای انحرافی است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت مکانی فعلی برای فرودگاه بابلسر، این موضوع برای نهایی شدن، یک اقدام خیلی خاص و بزرگ را می‌طلبد که توجیه اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد در گذشته به عنوان یک حرکت انتخاباتی، تبلیغاتی و انحرافی مطرح شده است.

وی در پایان با بیان اینکه خبرنگاران با نگاهی دلسوزانه، مشکلات را نقد کرده و ارائه راهکار داشته باشند، گفت: قلم، موضوع مقدسی است و نوشته، امر مقدسی است که از دست اصحاب رسانه بیرون می‌آید و لازم است رستگاری را در درستی دید و در مسیر توسعه و پیشرفت، همدل و همزبان بود و کمک کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار