به گزارش تابناک سمنان،مدیر کل راه آهن شمالشرق1گفت : نصب پله برقی و آسانسور در ایستگاههای سمنان،دامغان و شاهرود برای رضایتمندی بیشتر برای مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 09 March 2016
حمید درباغ عنبران روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: متولی اصلی پروژه ذکر شده اداره کل خدمات ایستگاهی می باشد و سهم این اداره کل از این پروژه محوری یک صد میلیارد ریال است که پیش بینی می شود تا اواخر سال آینده به اتمام برسد .
وی همچنین تصریح کرد: در هر ایستگاه چهار دستگاه پله برقی و دو دستگاه آسانسور نصب می شود و پله های موجود نیز بهینه سازی می شوند.
مدیرکل راه آهن شمالشرق(1) همچنین از انجام و تایید عملکرد سیستم بلاک میانی خبرداد و گفت:این سیستم از هفته گذشته کار خود را آغاز کرد.
در باغ عنبران افزود: با بهره برداری آزمایشی از این سیستم در حد فاصل سمنان تا شاهرود و بر اساس نظر کمیسیون فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، پس از دوازده روز و درصورت عدم وجود عیب در عملکرد سیستم مذکور و تایید نهایی آن،سیستم بلاک میانی در سرویس بهره برداری قطعی قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این فنآوری نوین که امکان حضور همزمان چند قطار را در یک بلاک می دهد، حجم تردد قطارها تا دوبرابر و نیم افزایش خواهد یافت و افزایش ظرفیت بسیارخوب که موجب ایجاد امکان مسافرت های بیشتر و حمل بار بیشتر توسط قطار خواهد شد.
درباغ عنبران افزود: فراگیری سیستم بلاک میانی حد فاصل خطوط ریلی تهران مشهد را شامل می شود و تیم تست کننده این امر متشکل از نمایندگان ارشد راه آهن در ادارات کل ایمنی و نظارت بر شبکه،دفتر مهندسی و نظارت،سیر و حرکت،ارتباط و علائم الکتریکی و راه آهن شمالشرق1بود.
گفتی است، به فاصله بین دو ایستگاه بلاک گفته می شود و در حالت عادی با ورود قطار به یک بلاک امکان تردد وسایل نقلیه ریلی دیگر صفر می شود.
در سیستم فوق با تقسیم هر بلاک به بلاک های میانی امکان ورود همزمان وپیاپی چند رام قطار در یک بلاک فراهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار