مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل به منظور تأمین نیاز اطلاعاتی سرمایه‌گذاران احصا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 08 March 2016

هاشم مظفری در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: تحقیقات گسترده‌ای با هدف احصا قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم بتواند نقشه راه سرمایه‌گذاران باشد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه پژوهشی تمامی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استان به تفکیک شهرستان‌ها مطالعه شده است، ادامه داد: علاوه بر این تسهیلات و امکانات هر منطقه نیز مشخص شده و در مجموعه منسجمی می‌تواند مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با تأکید به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان، افزود: به منظور رونق سرمایه‌گذاری مطالعات متعددی انجام شده است.

مظفری به چاپ سه کتاب در سال جاری در امور اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: از جمله مطالعه تطبیقی شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل و کشور در سال‌های ۸۵ تا ۹۳ در این کتاب درج شده است.

وی با اشاره به تداوم مطالعات برای سال ۹۴، اضافه کرد: علاوه بر این بررسی آماری رشته فعالیت‌های اقتصادی استان اردبیل در سال‌های ۸۰ تا ۹۱ انجام شده و پیش‌بینی آن تا سال ۹۴ نیز در کتاب درج شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به تدوین گزارش تحلیلی وضعیت اقتصادی استان اردبیل درسال ۱۳۹۲ نیز اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل اینکه آمارهای موردنیاز تدوین کتبی از این دست حداقل یک سال زمان می‌برد، تدوین وضعیت اقتصادی سال ۹۲ در ابتدای سال جاری انجام شد.

به گفته مظفری تمامی کتب منتشر شده با تیراژ هزار نسخه بوده و در اختیار تمامی دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزش عالی و تمامی ادارات کل دارایی و مالیات استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی تأکید کرد: به دلیل اهمیت پژوهش در حوزه اقتصاد از هرگونه طرح پژوهشی حمایت می‌کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
با سلام از احصا زمینه های سرمایه گذاری در اردبیل و تهیه نقشه راه برای سرمایه گذاری با توجه به اظهارات اقای مظفری خوشحال شدم و اعتقاد دارم احصا زمینه های سرمایه گذاری قدمی مثبت میباشد ولی در عین حال پتانسیلهای فراوان خدادادی در استان اردبیل در اکثر زمینه ها و ارزش افزوده ان که نسبت به سایر استانها و حتی کشورهای مختلف دارد رقم بالایی را نشان میدهد و سرمایه گذاران نیز بخوببی میتوانند زمینه ها مربوطه را احصا و سرمایه گذاری نمایند
برادر خوبم جناب مظفری عزیز از دلسوزی شما ممنون ولی واقعا مشکل سرمایه گذاری در اردبیل عدم احصا دلایل توجیهی برای سرمایه گذاری نیست با ید مشکلات موجود احصا گردد تنگ نظریها و دخالتهای بی جای دستگاههای نظارتی و غیر نظارتی و بگو مگوهای بیهوده و تنگ نظریهای حاکم بر جامعه و بورکراسی حاکم بر سیستیم ادارای و عدم روان سازی حسادتها و انگ زنیها و نگرش منفی به سرمایه دار و سرمایه گذار و در یک کلمه هیچ ارگانی متولی سرمایه گذار در روزهای مبادا و نتها نیست بلکه در روزهای سخت همه بر علیهش میشوند
جناب اقای مظفری همه موارد فوق به نوعی به سرمایه گذاران منتقل میگردد و عملا سرمایه گذاران به جهت مشکلات عدیده موجود حاضر به حضور در اردبیل دارای پتانسیل نسیتند
اقای مظفری پیشنهاد میگردد موانع سرمایه گذاری باید در اردبیل حذف شود شعار جذب سرمایه گذار در اردبیل شعاری بیش نیست باید موانع متعدد سرمایه گذاری در اردبیل مرتفع گردد تا سیل سرمایه گذاران بدوت دغدغه در اردبیل حاضر و نسبت به افزایش در امد مردم و اشتغال اقدام نمایند انشاالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار