برنامه های ورزشی استان در سال 95 تشریح شد
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در شورای ورزش همگانی استان برنامه های سال 1395 ورزش همگانی و عمکلرد سال 1394 این حوزه را تشریح کرد. جمشید نظمی در این نشست گفت : باشگاه ورزشی ویژه کارکنان دولت در آذربایجان شرقی ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۹۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 08 March 2016
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به ورزش قهرمانی نباید ورزش همگانی و عمومی را تحت تاثیر قرار داده و آنرا به حاشیه بکشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به ورزش قهرمانی نباید ورزش همگانی و عمومی را تحت تاثیر قرار داده و آنرا به حاشیه بکشد.
سعید شبستری خیابانی روز سه شنبه در نشست شورای ورزش همگانی استان با تاکید بر نقش تعیین کننده و محوری ورزش همگانی در تامین سلامت جامعه، اظهارکرد: با توجه به اینکه توسعه سلامت عمومی و نشاط اجتماعی از اولویت های دولت تدبیر و امید است، باید نسبت به ترویج و گسترش ورزش همگانی در میان خانواده ها اهتمام جدی و کافی در سطح استان به وجود آید.
وی افزود: هرچند ورزش قهرمانی درابعاد ملی و بین المللی برای کشورلازم و ضروری است اما پرداختن صرف به این حوزه و خودداری از ورود به ورزش عمومی آینده سلامت جامعه و افراد کشور را با چالش های اساسی مواجه می کند.
شبستری خیابانی ادامه داد: برهمین مبنا دستگاه های اجرایی وظیفه ای تخصصی در ورزش قهرمانی نداشته و نباید به دنبال تیم داری در لیگ های حرفه ای باشند، زیرا که صرف هزینه های به مراتب پایین در ورزش همگانی می تواند آثار مثبت و قابل توجهی در تامین سلامت و شور و نشاط اجتماعی داشته باشد که توجه به ورزش های بومی و محلی از سوی دستگاه های اجرایی در این راستا باید پیگیری شود.
وی گفت: سلامت روحی و جسمی مردم برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ورزش های عمومی از راهکارهای مهم و اصلی در تامین این مهم است که باید دراین رابطه فرصت سازی برای آحاد مردم جهت پرداختن به ورزش کنیم.
معاون استاندار آذربایجان شرقی، عدم آگاهی عموم، کمبود امکانات و تجهیزات، کم توجهی به ورزش مدارس و توجه بیش از حد به ورزش قهرمانی را از جمله موانع ترویج ورزش همگانی در کشور و استان برشمرد که ارایه برنامه های مدون از سوی دستگاه های اجرایی و همچنین همراهی رسانه های گروهی می تواند این موانع را برطرف کند.
شبستری خیابانی ، دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی را موظف کرد هر ماه در تقویم خود یک همایش و برنامه ورزش همگانی را تدارک ببینند.


مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در شورای ورزش همگانی استان برنامه های سال 1395 ورزش همگانی و عمکلرد سال 1394 این حوزه را تشریح کرد.
جمشید نظمی در این نشست گفت :  باشگاه ورزشی ویژه کارکنان دولت در آذربایجان شرقی ایجاد می شود.
نظمی در این نشست که با حضور شبستری معاون سیاسی و امنیتی و استوارآذر مدیر کل اجتماعی استانداری آذربایجانشرقی و نمایندگان 20 دستگاه اجرایی و دکتر دبیری رییس شورای اسلامی کلان شهر تبریز برگزار شد در خصوص اهداف توسعه ورزش همگانی در سال 1395 گفت :  مجموعه ورزشی میرداماد تبریز که دارای امکانات رشته های مختلف ورزشی از جمله استخر، سالن چند منظوره رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال، سالن اختصاصی تیراندازی، استخر اختصاصی شیرجه و یک باب سالن سه هزار نفری است ، برای فعالیت های ورزشی کارکنان دولت و خانواده های آنها در تایم های مختلف اختصاص یابد.
وی افزود: ایجاد تسهیلات لازم برای واگذاری تعدادی از اماکن ورزشی اعم از طرح های تکمیلی و نیمه تمام استان به بخش خصوصی، عمومی و تعاونی، تهیه تقویم ورزشی سال آینده توسط دستگاه های عضو شورا تا پایان فروردین سال 1395، احتصاص یک جلسه تایم تمرینی رایگان روزانه از اماکن ورزشی سراسر استان به ورزش صبحگاهی، تامین 20 میلیارد ریال برای میزبانی چهار دوره مسابقات بین المللی در سال آینده در رشته های دوچرخه سواری، شمشیربازی، هاکی و دو ومیدانی از دیگر ازهداف این شورا خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی دراین نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های ورزش همگانی طی سالجاری، گفت: برگزاری همایش ها و المپیادهای مختلف ورزشی در رشته ها و سنین گوناگون، هماهنگی با دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای حوزه ورزش همگانی و تقسیم وظایف استانی 20 دستگاه اجرایی از جمله این فعالیت ها بوده است.
جمشید نظمی افزود: ایجاد 242 ایستگاه ورزش صبحگاهی، افزایش جمعیت تحت پوشش هیات های ورزشی به 131 هزار نفر، برگزاری 150 همایش ورزش صبحگاهی، 20 همایش پیاده روی خانوادگی، 90 همایش کوه روی و کوه پیمایی ، 80 همایش بادبادک پرانی و ماهی گیری و 42 همایش ویژه ورزش بانوان از جمله این فعالیت ها است.
وی، برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت با رویکرد آمادگی جسمانی، ورزش کارگران، نیروهای مسلح، روستائی و عشایری، المپیادهای دانش آموزی و دانشجوئی، همایش های علمی و آموزشی را از دیگر فعالیت های حوزه ورزش همگانی آذربایجان شرقی طی سالجاری برشمرد.
نظمی با تاکید بر اینکه اهتمام جدی به توسعه و ترویج ورزش همگانی جزء اولویت های اصلی اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی است، توسعه این حوزه از ورزش در جامعه را ضامن سلامت و شور و نشاط اجتماعی دانست.
نطمی تاکید کرد: اگر به ورزش همگانی به عنوان دارویی برای جلوگیری از بیماری های جسمی و روحی نگاه کنیم، و یا مصرف داروی کشورمان را با کشورهایی که هفتاد درصد مردمشان ورزش می کنند مقایسه کنیم؛ در می یابیم که ورزش چه تاثیری در افزایش بهره وری، کاهش جرم و .. دارد و می توان با این نگاه جامع به نتایج بهتری در همه بخش ها دست یافت.
وی با بیان این که اقدامات خوب و موثری برای ایجاد زمینه های فرهنگی ورزش کردن در بین عموم انجام شده است، خاطر نشان کرد: ابتدا باید تغییر نگاه در بین تصمیم سازان و تصمیم گیران اتفاق بیافتد.
مدیر کل ورزش و جوانان در این راستا از صداو سیما و رسانه ها به دلیل تعدیل شدن نگاه یک سوی به ورزش، توجه بیشتربه جنبه های فرهنگی آن و تلاش برای قرار دادن آن در سبد خانوار، تقدیر کرد.





اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
اگر به النصاف سخن بگيم بايد اعتراف كنيم كه جناب نظمي مدير لايق و توانمندي هستند و هرجا كه بودنند آنجا را متحول كرده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :