دهیار روستای قلعه جزئیات کشته شدن جوان 27 ساله ساروی در اثر انفجار کپسول خانگی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۹۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 08 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، سوخته شدن جوان 27 ساله ساروی اهل روستای قلعه سر چهاردانگه خبری بود که مردم منطقه و اهالی روستای قلعه سر را در بهت و اندوه برد. 

جوانی که در اثر انفجار کپسول و به دلیل شدت آتش سوزی با 77 درصد سوختگی و با وجود تلاش‌های مردم منطقه برای رساندن به بیمارستان نتوانست جان سالم به در ببرد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

اما قسمت تلخ ماجرا به همین‌جا ختم نشد، نکته دردآور اینکه زمانی که آتش‌سوزی شروع شد، اهالی محل برای خاموش کردن آتش از کپسول‌های آتش‌نشانی موجود در محل برای خاموش کردن آتش استفاده کردند. 

به دلیل چوبی بودن سقف خانه و قدیمی بودن منزل، زبانه‌های آتش به سقف چوبی رسید، همزمان با آتش سوزی به دلیل انفجار سنگین آوار هم بر سر جوان فرو می‎ریزد، اهالی محل برای نجات جان جوان و برای خاموش کردن آتش نیاز به آب با فشار سنگین داشتند، در خود روستا ماشین آتش نشانی وجود نداشت، اصلا سابقه نداشت که حجم آتش سوزی‌ها در روستاهای منطقه به این حد باشد که مردم به فکر ایجاد ایستگاه آتش نشانی باشند. 

یکی از اهالی محل اطلاع یافت که در روستای همجوار این روستا یک دستگاه آتش نشانی توسط اداره‌کل دهیاری‌های استان در اختیار اهالی قرار گرفت. 

با پیگیری‎های انجام شده آتش نشانی به محل حادثه فراخوانده می‌شد، نور امید برای نجات جان مصدوم با حضور ماشین آتش نشانی زنده می‌شود، ولی به محض حضور ماشین آتش نشانی در محل مشخص می شود که ماشین خالی از آب است.

اضطراب و نگرانی در مردمی که برای نجات مراجعه کرده بودند بیشتر می‎شود با همیاری مردم محل پیگیری برای نجات جان مصدوم دوباره با همان ابزار موجود در روستا از سرگرفته می‎شود، یکی در این بین تلاش دارد خاک‌ها را جابه‌جا کند، یکی سعی می‎کند، چوب های آتشین را خاموش کند، بالاخره با همیاری مردم مصدوم از دل خاک و زبانه‎های آتش بیرون کشیده می‌شود. 

برای انتقال مصدوم خبری از دستگاه آمبولانس نیست، شدت صدمه به حادثه دیده هم به حدی زیادی است که خیلی از اهالی دل دیدن مصدوم را ندارند، بالاخره چند نفر از اهالی مصدوم را به اولین مرکز درمانی در تلمادره ساری منتقل می‎کنند، با وجود پیگیری‎‌های انجام شده هنوز آمبولانس به منطقه اعزام نشد، اقدامات اولیه درمانی پاسخگو درمان فرد حادثه‌دیده نیست، مصدوم باید به یک مرکز درمانی مناسب‌تری منتقل شود. 

امکان انتقال مصدوم با شرایط عادی هم وجود ندارد، ولی نمی‌‏توان دست روی دست گذاشت و مصدوم با همین حالت از دست برود، چاره‌ای نبود، حادثه‌دیده با یک برانکارد و در ماشین سواری به سمت ساری حرکت داده می‎شود و در بین راه به آمبولانس منتقل و به بیمارستان سوانح سوختگی می‎رسد. 

در بررسی اولیه بیمار با 77 درصد سوختگی وارد بیمارستان می‎شود، امید چندانی به بهبودی بیمار نیست، ولی تلاش در دستور کار کادر درمانی قرار می‎گیرد و در نهایت جوان 27 ساله ساروی با وجود انتقال به بیمارستان تسلیم مرگ می‌شود. 

دهیار روستای قلعه سر ساری دیگر توان بیشتر صحبت کردن را ندارد، بغضش را پای تلفن نگه می‌دارد و درخواستش این است که مسئولان نسبت به تامین امکانات برای مردم محروم اقدام کنند، چرا نباید در یک روستایی که مردم ساکن هستند از اساسی ترین نیازها محروم باشند. 

صادق کوثری در پایان گفت: طرح ایجاد ایستگاه آتش نشانی متمرکز در منطقه تلمادره ساری باید به صورت جدی در برنامه کاری قرار گیرد و یک نیاز اساسی برای مردم منطقه است.
 بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار