دانشگاه تبریز و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های دو طرف، تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی مشترک امضاء کردند.
کد خبر: ۱۹۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 07 March 2016
به گزارش تابناک تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در این ارتباط گفت: تقویت فعالیت های علمی و تعمیق همکاری های مشترک در چارچوب اهداف و وظایف محوله و نیز فراهم نمودن امکان حضور فعال محققان طرفین در اجرای فعالیت های مشترک و توسعه فرهنگ کار گروهی در قالب تعاون، گسترش اشتغال پایدار و مولد، و پرورش دانشجویان کارآفرین، ارتقاء خلاقیت و نوآوری در بین نخبگان دانشگاهی و تجاری سازی ایده های نوآورانه از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

دکتر محمد مقدم واحد، در ادامه با اشاره به موضوع این تفاهم نامه افزود: برقراری ارتباط مؤثر بین اداره کل و دانشگاه تبریز، توسعه آموزش های مشترک در زمینه مهارت های کسب و کار، کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و آینده پژوهی،گسترش خدمات مشاوره ای در حوزه کارآفرینی و کسب و کار و کاریابی، جهت دهی به پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازها، انجام بازدیدهای متقابل علمی و کاربردی و ... از جمله محورهای این همکاری مشترک است.

به گفته وی، انتشار آثار علمی و دستاوردهای تحقیقاتی مستخرج از فعالیت های مشترک، ایجاد بانک اطلاعات دانشجویان نخبه و خلاق، ارائه خدمات مشاوره ای کارآفرینی، کسب و کار، تامین مالی، سرمایه گذاری از طریق کلینیک صنعت و جامعه دانشگاه تبریز و هماهنگی لازم برای ارائه مشاوره شغلی و کاریابی به دانشجویان، مشارکت دادن اداره کل در کمیته کارآفرینی دانشگاه و فعالیت ها و رویدادهای کارآفرینانه، برگزاری بازدید از واحدهای نمونه، برگزاری همایش ها، کنگره ها، کارگاه های و دوره های آموزشی و ... از جمله تعهدات دانشگاه تبریز در این تفاهم همکاری اعلام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز درحاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک گفت: باید از تمامی ظرفیت های موجود استان برای رشد و شکوفایی منطقه استفاده نمود که در این میان دانشگاه های استان در راس همه اینها قرار دارد.

مهندس میراحد حسینی در ادامه با اشاره به تعهدات این اداره در این تفاهم نامه همکاری افزود: تسهیل در تشکیل تعاونی های دانش بنیان برای نخبگان دانشگاهی، تعاونی دانشجویان و اساتید و محققان دانشگاهی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با مجموعه وظایف و اهداف سازمانی اداره کل، تسهیل در ارائه تسهیلات بانکی برای کارآفرینان دانشگاهی و دانشجویان دارای طرح های نوآورانه با توجیه فنی، اقتصادی و مالی مناسب و ... از جمله وظایف این اداره است.

این تفاهم نامه مشترک در 7 ماده و 2 تبصره به امضای مهندس میر احد حسینی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و دکتر محمد مقدم واحد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار