رییس اتحادیه خشکبار و آجیل زنجان گفت: آجیل از روز دوشنبه 17 اسفند، قیمت‌گذاری می‌شود که خوشبختانه امسال در مقایسه با پارسال افزایش قیمت نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۹۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 05 March 2016
مرتضی انتصار در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: شهروندان ممکن است در بازار با افزایش و کاهش قیمت انواع خشکبار مواجه شوند، اما در مجموع آجیل مخلوط، افزایش قیمت نخواهد داشت. مثلا فندق 20 هزار تومان کاهش و مغز بادام ایرانی نیز 20 هزار تومان افزایش قیمت دارد، اما شهروندان می‌توانند ترکیب این اقلام را با قیمت مصوب پارسال خریداری کنند.
 
وی افزود: متاسفانه قدرت خرید مردم برای آجیل نسبت به چند سال گذشته کاهش چشم‌گیری یافته و حتی اقشاری در سطوح مختلف جامعه، به کل این کالای لوکس را از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند. به عبارتی، هر چقدر کارشناسان تغذیه از خواص خشکبار داد سخن سر بدهند، تا زمانی جیب مردم یاری نکند این کالا نمی‌تواند به غیر از تعطیلات سال نو (آن هم از سر اجبار) مهمان سفره‌ها شود.
 
انتصار ادامه داد: مردم سال‌های گذشته نسبت به خرید آجیل شب عید تمایل زیادی داشتند، اما این تمایل سال به سال کمرنگ‌تر می‌شود و شاید بتوان دلیل آن را تناسب نداشتن قیمت آجیل با سطح درآمد مردم، علی‌الخصوص برخی اقشار عنوان کرد. این در حالی است که وقتی یارانه‌های اسفند‌ماه واریز می‌شود به‌وضوح می‌توان دید که فروش آجیل حدود 10 درصد افزایش می‌یابد.
 
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با تاکید بر این‌که آجیل کهنه سال‌های گذشته باید ارزان‌تر ارائه شود، خاطرنشان کرد: وجدان فروشنده و آگاهی مشتری در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند. در واقع، خریداران آجیل بهتر است هنگام خرید آجیل مخلوط، به تازگی همه اقلام موجود توجه کنند و با عجله و بدون تست خرید نکنند. علاوه بر این، شهروندان در صورت خرید کالای کهنه و بی‌کیفیت با قیمت کالای نو، می‌توانند به واحدهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کرده و شکایت کنند.
 
به گزارش ایسنا، امسال قیمت آجیل مخلوط از درجه یک تا درجه سه، 30 تا 56 هزار تومان خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار