حاشیه های اختصاصی تابناک رضوی از تشییع آیت‌الله طبسی
آیین تشییع و خاکسپاری آیت‌الله عباس واعظ طبسی امروز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و سران سه قوه و جمع زیادی از مردم سوگوار در مشهد مقدس و در حرم مطهر رضوی در حالی برگزار شد که همراه با نکات و حواشی جالبی بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اقامه نماز توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد که پس از نماز، یار دیرین خویش را با حالتی منقلب تا هنگام خاکسپاری همراهی کردند و با برخی تذکرات و توصیه‌ها بر نحوه تدفین و تلقین نیز نظارت نمودند.
کد خبر: ۱۹۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 05 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، پیکر مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی ساعاتی پیش از حسینیه امام رضا(ع) تا میدان شهدا و حرم منور رضوی در شهر مشهد، تشییع شد و در رواق توحیدخانه حرم مطهر رضوی و در جوار ضریح مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

از توصیه‌های رهبری در هنگام خاکسپاری تا حضور سران سه قوه در مراسم
 
از حدود ساعت 7 صبح امروز در حسینیه امام رضا(ع) مشهد مراسم وداع با پیکر نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی با قرائت قرآن و مدیحه سرایی برگزار شد و جمع زیادی از خادمان رضوی در کنار تابوت بزرگ خادم آستان قدس با چهره ای محزون نشسته بودند و برخی علما و مسئولان کشوری و لشکری نیز هر لحظه به این جمع اضافه می‌شدند که از آن جمله حضور محمد هاشمی رفسنجانی بود که چون بر زمین نشستن برایش سخت بود بر روی پله نخست منبر مشغول خواندن قرآن شد.
 
عطر گلاب فضا را آکنده کرده است؛ تصاویر نماینده ولی فقیه بر دستان مردم دست به دست می‌شود و دست‌ها یکپارچه تصویر او را بالا می‌برند. خیل عظیم جمعیت سبب بسته شدن درب‌های حسینیه شده و جمعی از مردم بیرون، در انتظار وداع ایستاده‌اند و گروه بسیاری از مومنان نیز در صحن میدان شهدای مشهد چشم انتظار آغاز مراسم تشییع و هجران نماینده ولی فقیه در خراسان هستند.

مراسم تشییع حال و هوای خاصی داشت به خصوص اینکه مداحان مطرحی چون حاج احمد واعظی و خوش چهره نیز در حین تشییع دقایقی را به مدیحه سرایی در مصیبت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه پرداختند و خواستار میهمان شدن بزرگ خادم رضوی بر سر سفره احسان حضرت زهرا(س) و امام هشتم(ع) شدند.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و نیز ناصر و دکتر محمد واعظ طبسی قدری دیرتر از دیگران توانستند خود را از ازدحام جمعیت جدا کرده و به نماز در صحن جامع رضوی برسند درحالیکه مصطفی و علی دیگر فرزندان حضرت آیت الله طبسی پیش از آنها برای اقامه نماز میت پشت سر ولی امر مسلمین جهان آماده بودند و بزرگان بسیاری نیز آمده‌اند تا آقا بیایند و نماز را با همان لحن و قرائت دلنشین آغاز کنند.
 
دکتر روحانی، رئیس جمهور نیز در هنگام خاکسپاری، رهبری را همراهی کرد ضمن اینکه آیت‌الله آملی لاریجانی و دکتر علی لاریجانی نیز در هنگام تشییع و اقامه نماز حضور داشتند.
 
حضور فرماندهان لشگری اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی نیز در این آیین محسوس بود ضمن اینکه وزرای کشور و بهداشت و دادگستری و حجت الاسلام اژه ای، آیت الله علم‌الهدی و حجت الاسلام رئیسی ، دکتر قالیباف  و رئیس کمیته امداد امام خمینی  و آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران نیز حضور داشتند.
 
فرزندان رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام گلپایگانی و فرزندشان نیز از جمله حاضران در این مراسم بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار