مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان:
سد آیت‌الله بهجت می‌تواند آب مورد نیاز 2.5 میلیون نفر از شهروندان در استان را تامین کند و این امر در آزادسازی آب سد سفیدرود برای مصارف کشاورزی بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 06 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، سیف‌الله آقابیگی صبح امروز در جریان بازدید از سد آیت‌الله بهجت با اشاره به ذخیره‌سازی 47 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب در این سد اظهار کرد: به دلیل بارندگی روزهای اخیر شاهد ورودی آب مناسب به سد آیت‌الله بهجت هستیم.

وی سد آیت‌الله بهجت را تامین‌ کننده 70 درصد آب شرب گیلان عنوان کرد و افزود: سد آیت‌الله بهجت می‌تواند آب مورد نیاز 2.5 میلیون نفر از شهروندان در استان را تامین کند و این امر در آزادسازی آب سد سفیدرود برای مصارف کشاورزی بسیار تاثیرگذار است.

آقابیگی با بیان اینکه آب شرب 12 شهر و روستاهای گیلان از طریق سد آیت‌الله بهجت تامین می‌شود، تصریح کرد: سد آیت‌الله بهجت در هشت کیلومتری شهر بیجار از توابع امامزاده هاشم (ع) واقع شده و بزرگ‌ترین سازه ساخته شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان سد آیت‌الله بهجت را تنها سد با مصرف آب شرب در کشور خواند و بیان کرد: آب ذخیره شده در سد مذکور توسط کانال‌های سرپوشیده به صورت مستقیم به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود.

وی در ادامه به تشکیل 25 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر مجوزهای صادر شده برداشت مصالح رودخانه‌ای در گیلان اشاره کرد و گفت: گشت‌های مذکور به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز مصالح در رودخانه‌ها تشکیل شده است.

آقابیگی با تاکید بر حفاظت و صیانت از رودخانه‌های گیلان، خاطرنشان کرد: بیشترین محدودیت‌ها در صدور مجوز برداشت مصالح رودخانه‌ای در استان اعمال می‌شود و اگر مجوزی صادر شود نظارت به عهده دستگاه صادرکننده مجوز است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از کاهش برداشت مصالح رودخانه‌ای در استان خبر داد و یادآور شد: پرونده‌های مطرح شده از طرف شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در مراجع قضایی نشان‌دهنده موضوع مذکور است.

وی برخورد جدی دستگاه قضایی گیلان با متخلفان با قرارهای سنگین به منظور جلوگیری از برداشت غیر قانونی را موثر خواند و اظهار کرد: تامین اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه و دریا، مطالعه قابلیت‌های مصالح و افزایش گروه‌های گشت و بازرسی تاثیرگذار است.

آقابیگی بر فعال کردن معادن کوهی به منظور تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی گیلان تاکید کرد و افزود: معادن کوهی با توجه به آسیب‌های زیست‌محیطی در راستای حراست از رودخانه‌ها موثر است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از ساماندهی رودخانه‌های آچی‌رود، پلرود، خالکایی و سفیدرود خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی از عوامل تثبیت کف بستر، دیواره‌های رودخانه و جلوگیری از آسیب‌رسانی به سردهنه‌ها به منظور تامین آب اراضی کشاورزی و سازه‌های تقاطعی موجود در حال انجام است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار