کد خبر: ۱۹۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 03 March 2016
تابناک گیلان: با مشخص شدن نتایج نهایی انتخابات مجلس دهم و پیروزی لیست امید (اصلاح‌طلبان و حامیان دولت) و شکست اصولگرایان در این انتخابات، تحلیل منتخبان و نمایندگان فعلی مجلس این است که مردم در این انتخابات به حامیان دولت رأی مثبت و به مخالفان رأی منفی داده‌اند.

در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده ‌ایمن‌آبادی که به‌عنوان منتخب اول مردم رشت راهی مجلس دهم شده است، در گفت‌وگو با «شهروند» در تحلیلی از انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: مردم در انتخابات به‌خوبی پاسخ مخالفان برجام را دادند و نشان دادند از برجامی که به فرجام رسید، راضی هستند.

وی تصریح کرد: این انتخابات پیام‌هایی داشت که یکی از آنها این بود که مردم با همه اختلاف‌افکنی‌ها، دشمن‌تراشی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها از برجام و کارنامه دولت یازدهم راضی هستند.
نماینده مردم رشت در مجلس نهم خاطرنشان کرد: مردم همچنین در این انتخابات به این تشخیص رسیدند که مخالفان برجام دغدغه آنها را نداشته، بلکه حداقل دغدغه بعضی از آنها منافع شخصی بود که از شرایط تحریم می‌بردند اما مردم با «نه» گفتن به آنها در انتخابات اخیر، این پیام را دادند که مجلس باید برای حل مشکلات کشور به کمک دولت بیاید.

وی با بیان این‌که به نظر شما در مجلس آینده فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت (حامیان لاریجانی) حفظ می‌شود؟ گفت: این فراکسیون باید حفظ شود چراکه باید در مجلس تضارب افکار و آرا وجود داشته باشد و مجلس یکدست و یک‌صدا به درد هیچ‌کس نمی‌خورد ضمن این‌که اصلاح‌طلبان آن‌قدر منطقی هستند که اجازه تضارب افکار را خواهند داد.

محجوب: لاریجانی با اصلاح‌طلبان
ائتلاف نکرد

علیرضا محجوب، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به  سوالی درباره انتخابات اخیر گفت: این انتخابات پر از شور، معنا و پیام بود. وی درباره ترکیب مجلس دهم گفت: شرایط باید نسبت به بعضی از مجالس که سعی می‌شد مخالفان مورد بی‌حرمتی واقع شوند، تغییر کند؛ ضمن این‌که من معتقدم باید در مجلس از دولت حمایت شود تا بتواند، وعده‌هایی که به مردم داده را به خوبی به اتمام برساند. نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که همان‌طور که آقای لاریجانی در انتخابات با اصلاح طلبان ائتلاف کرد، در مجلس دهم نیز کنار آنها خواهد بود؟ اظهار کرد: آقای لاریجانی هیچ ائتلافی با اصلاح‌طلبان نکرد. اگر منظورتان ما و خانه کارگر است که ما دوره قبل هم در قم از آقای لاریجانی حمایت کردیم اما اگر منظور جریان کلی اصلاح‌طلبی است، حمایتی در کار نبود.

وی در پاسخ به این سوال که اما آقای جلالی به‌عنوان نماینده‌ای از طیف حامیان آقای لاریجانی در لیست امید تهران قرار گرفت؟ گفت: بله، اما آقای جلالی به‌عنوان یک فرد دارای بینش سیاسی مقبول به حضور در لیست دعوت شد و بحث جمعی نبود و بحث فردی بود؛ مضاف بر این‌که می‌دانید خالی شدن دست اصلاح‌طلبان از کاندیداهای مورد نظرشان باعث شد که آنها با آگهی و فراخوان اقدام به جذب کاندیدا کنند. از این رو، حتما فردی همچون آقای جلالی از کسانی که با آگهی جذب شدند، برای این لیست بهتر بود. وی افزود: در اینجا خطوط سیاسی اساس نبوده و دیگران این راه را بسته بودند و عهد کرده بودند با کاندیداهای‌شان که اگر بروند در لیست‌های دیگر آنها را حذف می‌کنند و اگر اینها این شرط را نمی‌گذاشتند خیلی‌های دیگر هم بودند که ممکن بود بشود آنها را اضافه کرد و مجلس یک ترکیب مقبول‌تری پیدا کند.

پیرموذن: پیروزی لیست امید مقدمه پیروزی روحانی در انتخابات ٩٦ است

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب مردم اردبیل در مجلس نهم که با عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان در انتخابات مجلس دهم مواجه شد، درباره انتخابات اخیر و پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران خاطرنشان کرد: لیست امید تهران که عموما چهره‌های آزاداندیش، اصلاح‌طلب معتدل و مورد حمایت چهره‌های محبوب جامعه بود، از قِبَل جمع‌بندی حامیان دولت و اصلاح‌طلبان در انتخابات صف‌آرایی کرد و مورد اقبال جامعه قرار گرفت و با وجود رد صلاحیت‌ها با اقبال عمومی بساط آنهایی که با دولت زاویه داشتند و نمی‌گذاشتند صدای ملت در مجلس شنیده شود را جمع کردند. وی تصریح کرد: تردید ندارم که بیش از ٦٠‌درصد نمایندگان مجلس آتی همراه و همدل دولت خواهند بود و دولت خواهد توانست با انسجام داخلی توفیقات دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی خود را به منصه ظهور برساند و حماسه اقتصادی را کلید بزند.

پیرموذن ادامه داد: من این انتخاب بسیار تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز تهرانی‌های حق‌طلب، قدرشناس و آگاه را به فال نیک می‌گیرم که پیش‌نیاز موفقیت روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در‌ سال ٩٦ نیز خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار