رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور گفت: در صورت برنامه‌ریزی صحیح و آموزش با کیفیت خراسان رضوی تبدیل به موتور محرک جودو کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 06 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس از مشهد، محمدعلی رستگار در مجمع انتخاب رئیس‌هیئت جودو و کوراش استان خراسان رضوی اظهار داشت: در سال جدید باید برای ورزش در تمام حوزه‌ها تلاشی به اندازه نام ایران صورت گیرد و امیدواریم با همکاری مدیرکل استان و فدراسیون اقدامات جدی در رشته جودو صورت گیرد.

وی افزود: استان خراسان رضوی از جایگاه ویژه و خاص در جودو کشور به دلیل مقام‌های این استان در عرصه ملی و بین المللی، ملی‌پوشان و جودوکاران مستعد و مربیان ارزنده برخوردار است، همچنین وجود علاقه‌مندان به این رشته در استان لزوم توجه مسئولان به این رشته را در استان دارد.

رستگار در ارتباط با حمایت‌های مالی فدراسیون بیان کرد: در زمینه برنامه‌های آموزشی، تامین مربی، کمک‌های مادی و تامین امکانات از توانمان برای ارائه خدمات در خراسان رضوی استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور عنوان کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌هایی که توسط رئیس هیئت جودو خراسان رضوی ارائه می‌شود اقدامات سریع و جدی برای توسعه این ورزش در استان انجام دهیم زیرا این استان می‌تواند موتور محرک جودو کشور باشد.

وی ادامه داد: جودوکاران خراسان رضوی در صورت آموزش صحیح می‌توانند نخستین مدال المپیکی را برای ایران کسب کنند لذا باید افراد مستعد در این استان شناسایی شده و به طور صحیح، علمی و مداوم زیر نظر مربیان آموزش ببینند.

رستگار در ارتباط با تامین امکانات مورد نیاز این رشته در کشور گفت: قراردادی برای توزیع تخته تاتامی منعقد و به زودی 50 تخته تاتامی را در کشور توزیع می‌کنیم همچنین برای تامین برخی امکانات دیگر هیئت‌های جودو سراسر کشور به صورت نیم‌بها می‌توانند امکانات را از فدراسیون دریافت کنند.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشورمان با بیان اینکه سال 94 برای رشته جودو سال توسعه جودو آموزشگاهی و نخبه‌یابی است، خبر داد: اصلی‌ترین هدف ما امسال گسترش جودوی آموزشگاهی است که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای چهار جانبه میان فدراسیون جهانی جودو، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و امور جوانان و فدراسیون جودو امضا شده است.

وی تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه فضای فیزیکی مورد نیاز این رشته توسط آموزش و پرورش و امکانات توسط فدراسیون جودو تامین می‌شود که مجموع این اقدامات توسط هیئت‌های جودوی استان‌ها نظارت می‌شود و پس از استعدادیابی امکانات لازم برای افراد مستعد تهیه می‌شود.

رستگار خاطرنشان کرد: چهارم خرداد ماه امسال رئیس فدراسیون جهانی جودو به ایران سفر می‌کند، لذا برنامه‌های نمادین برای معرفی جودوی ایران آماده نمایش می‌شود که خراسان رضوی با توجه به پیشینه خود می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در این مراسم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار