بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تکذیب شایعه کسالت آیت الله جنتی»؛«تهران طبیعی است به اصلاح‌طلبان رأی بدهد!»؛«جلوگیری از ساخت امامزاده جعلی در لواسان»؛«نماز جمعه جذابیتی برای جوانان ندارد و هیات ها سکولار شده اند »؛ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 01 March 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تکذیب شایعه کسالت آیت الله جنتی
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شایعات پیرامون کسالت آیت الله جنتی را تکذیب کرد. ظرف 24 ساعت گذشته شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر کسالت آیت‌الله جنتی منتشر شده است.بر همین اساس اصغر آبخضرقائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن رد شایعه کسالت دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: شب گذشته که با آقازاده آیت‌الله جنتی مکالمه تلفنی داشتم، وضعیت سلامتی ایشان مانند همیشه مطلوب بود.  این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شده است.

روایت صالحی از حمله به سفارت انگلیس
علی اکبر صالحی از ماجرای عجیب حمله به سفارت انگلستان در دوران مسئولیت او در وزارت خارجه می گوید.صالحی در این رابطه می گوید:  من آن زمان بنا به دعوت آقای ولید معلم وزیر خارجه سوریه به جده رفته بودیم تا در سازمان همکاری های اسلامی سخنرانی کنم. دلیل آن حضور هم این بود که آن سازمان تصمیم گرفته بود سوریه را به دلیل حمله به سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی در دمشق، مجازات کنند. چرا که این اتفاقات را از چشم دولت می دیدند. آقای معلم به من زنگ زد و از من خواست به این کنفرانس بیایم و از موضع سوریه دفاع کنم. من در راه بودم و متن صحبت هایم را آماده کرده بودم که بگویم حمله به این سفارت ها ربطی به دولت ها ندارد و نباید همه چیز را از چشم دولت دید و نگاه خصمانه ای با سوریه نداشته باشید و مسائلی از این دست، که یکباره به من خبر دادند در تهران به سفارت انگلستان حمله شده است. من  واقعا شگفت زده شدم. به یاد دارم که در یکی از بزرگراه های جده و در ماشین در حال حرکت بودیم که از راننده خواستم توقف کند تا مدتی فکر کنم و ابتدا تکلیف مسئله خودمان را روشن کنیم و بعد به سراغ سوریه و حمله به سفارت های عربی در دمشق برویم.  من بلافاصله با ایران تماس گرفتم و وضعیت را جویا شدم. از آن طرف وزیر خارجه انگلستان که آن زمان ویلیام هیگ بود با من تماس گرفت و من به ایشان گفتم از این اتفاق متاسف هستم ولی شما نگران نباشید، من مسئله را حل می کنم. ایشان گفتند مشکل ما این است که حدود پنج یا شش نفر از دیپلمات های ما که در سفارت بودند حتی نمی دانیم کجا هستند و نگران جان آنها هستیم. من به آقای هیگ اطمینان خاطر دادم که مشکلی پیش نمی آید.  از آن طرف مدام از تهران ماجرا را پیگیری می کردم و واقعا هم مسئله حاد و مشکل بود و خیلی از مسئولین وقت هم با این حمله همراهی کردند. این اظهارات صالحی در گفتگو با خبرآنلاین بیان شده است.

اصلاح طلبان حساسیت کمتری در مبارزه با فساد دارند
احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی دیروز در حاشیه نشست دورنمای جامعه پس از اجرای برنامه ششم توسعه در دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا منتخبین مردم تهران می توانند مجلسی را به همراه داشته باشند که مبارزه با فساد داشته باشد پاسخ داد: من نمی دانم این افراد چه کار می کنند ولی به طور کل اگر 30 نفر تهران یعنی دوستان اصلاح طلب را که حضور دارند منظورتان باشد حساسیت شان کمتر است.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این منتخبین نگاه اقتصادی دارند و یا فقط به دنبال توسعه سیاسی هستند خاطرنشان کرد: نگاه اقتصادی که حتما دارند اما فرد اقتصادی کم داشته اند.این سخنان توکلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو بیان شده است.

باهنر و لاریجانی زیرکی کردند که نیامدند
کنعانی مقدم  به عدم حضور آقایان لاریجانی و باهنر در ائتلاف اصولگرایان اشاره کرد تا بگوید: ایشان در‌‌ همان ابتدای ائتلاف وقتی که فهمیدند این ائتلاف ناموفق خواهد بود و به جایی نمی‌رسد، زیرکی کردند و اصلا حضور پیدا نکردند و رفتار سیاسی خود را تغییر دادند. وی در عین حال مقدمات ائتلاف اصولگرایان را یک نقطه برجسته انتخابات ۹۴ در قیاس با انتخابات ۹۲ ارزیابی کرد و گفت: ما نسبت به انتخابات قبل تلاش بیشتری برای حفظ ائتلاف و وحدت داشتیم و سعی داشتیم که از تصمیم جمعی تمکین کنیم لذا تا پایان تحمل کردیم و حرفی نزدیم. این سخنان کنعانی مقدم با سایت رویدا 24 منتشر شده است.

شکست اصولگرایان ناشی از آه فرزند محمدرضا رحیمی بود!
متفاوت ترین و خاص ترین تحلیل درباره چرایی شکست اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند را احمدی نژادی ها و هواداران رییس دولت نهم و دهم با مربوط دانستن این شکست به آه فرزند محمد رضا رحیمی، ارایه کردند. نویسنده این تحلیل نوشت: «شکست اصولگرا ها نه بخاطر غرور و تکبر و حتی اقتدارگرایی ناشی از نگاه بالا به پایین به جامعه بود و نه آن رفتار رذیلانه ای که از سال هشتاد و هشت با رییس جمهور سابق داشتند و نه بخاطر تهمت و خط قرمزی به اسم جریان انحرافی.»در ادامه این تحلیل آمده است: «شکست اصولگرایان تنها یک دلیل دارد آن هم آه یک یتیم به اسم خانم رحیمی فرزند همان معاون اول دولت سابق. همان آهی که بخاطر محکومیت پدرش به جرم تقسیم کردن پولی که آقای لابیگر منبعش را معرفی کرده بود تا بین کاندیدای اصولگرا تقسیم شود که خرج انتخابات و تبلیغاتشان شود.»نویسنده این مطلب تاکید کرد: «این شکست برای همان آهی است که وقتی پدرش معاون اول شد صد و چند نفر از انتصابش تقدیر کردن ولی در ادامه بدترین رفتار را به جرم همان انتصاب با او کردند. این شکست بخاطر  همان آه  از دست دادن مادرش و مادر بزرگش و خانه نشین شدن خواهرش بود.» این مطلب در کانال تلگرام سایت دولت بهار منتشر شده است.

برنامه بزرگ دولت برای «جذب ایرانیان خارج از کشور»
دولت یازدهم نیز تاکنون تاکیدات مختلفی برای استفاده از این نخبگان داشته است و همین چند هفته پیش بود که معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد نخبگان مقیم خارج از کشور می‌ توانند با تکمیل فرم ثبت‌ نام در سامانه international.bmn.ir، رزومه خود را ارائه کرده تا پس از بررسی اولیه، برای پذیرش آنها از سوی پایگاه تخصصی همکار اقدام شود و تسهیلاتی چون مبلغ 450 میلیون ریال برای پرداخت حقوق به مدت یک سال، مبلغ 200 میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهشی و فناوری و اختصاص فضای استقرار برای بهره‌مندی از امکانات تخصصی و آزمایشگاهی، در اختیار آنان قرار می‌ گیرد.اما این موضوع، تنها مصداق همکاری و جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور نبوده و بر اساس ابلاغیه جدید هیئت دولت که نسخه ای از آن در اختیار صبحانه قرار گرفته، اعلام شده است که حسب مصوبه 5 اسفندماه کابینه، اساتید و دانش اموختگان برجسته ایرانی غیرمقیم، در قالب قرارداد پیمانی 1 ساله، عضو هیئت علمی مراکز آموزش عالی کشورمان خواهند شد.همچنین سازمان مدیریت نیز موظف شده است سالانه 100 ردیف مجوز استخدام  هیئت علمی مورد نیاز این مصوبه را به مدت 2 سال تامین کند و اعتبار مورد نیاز نیز در قالب ردیف متمرکز، ذیل وزارتخانه های علوم و بهداشت، پیش بینی می شود.در عین حال، مصوبه دولت تاکید کرده است که به منظور فراهم شدن بسترهای اشتغال، کارآفرینی و جذب متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم، در بخش خصوصی، بنیاد ملی نخبگان موظف است ضمن تدوین بسته های حمایتی، ظرف 2 ماه از زمان ابلاغ این مصوبه، طرح شناسایی و توسعه پایگاههای تخصصی همکاری با این نخبگان را به تصویب هیئت امنا برساند و سازمان مدیریت هم به پیشنهاد این بنیاد، منابع مورد نیاز را در ردیف مستقلی ذیل بنیاد ملی نخبگان، در بودجه سالانه پیش بینی خواهد کرد.این گزارش در سایت صبحانه منتشر شده است.

پیام آیت الله امجدخطاب به منتخبین
آیت الله محمود امجد در پیامی، خواستار پیگیری مطالبات مردم از سوی منتخبین ملت شدند.متن پیام به شرح زیر است:الحمدلله مردم صبور و شریف ایران با شرکت گسترده در این انتخابات، مطالبات حقه ی خود را از طریق صندوق رأی ابراز داشتند.انشاءلله اولیای امور و منتخبان جدید مجلسین، لحظه ای غفلت و سستی در پیگیری مجدّانه ی این مطالبات نداشته باشند تا بر امیدواری و رضایت بیشتر مردم نسبت به اصلاح امور بیفزایند.و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین…این پیام در شفقنا منتشر شده است.

استعفای سرافراز از صدا و سیما تکذیب شد!
یک عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت که خبر منتشره در مورد استعفای رئیس این سازمان صحت ندارد.سیدرمضان شجاعی کیاسری درباره اخبار منتشره مبنی بر احتمال ریاست حداد عادل بر سازمان صداوسیما، ‌اظهار کرد: آقای حداد همیشه به عنوان گزینه ریاست سازمان صداوسیما مطرح بوده است. خود ایشان هم پیش از ریاست آقای سرافراز می‌گفتند از اول پیروزی انقلاب وقتی ریاست سازمان صداوسیما جایش خالی می‌شود اولین گزینه مطرح من هستم.شجاعی کیاسری اضافه کرد: بعید می‌دانم که بحث استعفای آقای سرافراز مطرح باشد، این موضوع صحت ندارد.این سخنان کیاسری در روزنو منتشر شده است.

تهران طبیعی است به اصلاح‌طلبان رأی بدهد!
اصولگرایان در تهران انتخابات را نه به خاطر لیست سیاسی یا شعارهای انتخاباتی، بلکه به خاطر غلبه پیدا کردن فرهنگ و سبک زندگی غربگرایانه، شبه مدرنیستی باختند. واقعیت این است که تهران به دلیل مرکزیت و پایتخت بودن، بیش از دیگر استانها هدف انواع برنامه های توسعه غربگرایانه فرهنگی، اقتصادی و ... در طول سالهای مختلف بوده و روند سکولاریزاسیون در تهران بیش از هر استان دیگری به بار نشسته، لذا علاوه بر طبقه مرفه و سرمایه دار در شمال تهران، طبقه متوسط شهری نیز که تمایلات آشکار غربگرایانه ای دارد در تهران به قشری تاثیرگذار تبدیل شده و به همین علت است که لیست اصلاحات و حامیان دولت در تهران با اقبال روبرو می شود و این مساله دقیقا ادامه برتری میرحسین موسوی بر محمود احمدی نژاد در انتخابات 88 در تهران است! زمانی که احمدی نژاد در کل کشور بیش از 11 میلیون از موسوی بیشتر رای آورد اما در تهران نتوانست حریف طبقه مرفه و متوسط جدید شود.لذا شکست اصولگرایان از اصلاحات در تهران، یک شکست کاملا اجتماعی- فرهنگی است. وقتی در تهران بنا بر آمارهای رسمی بیشترین میزان جرایم اجتماعی، روزه خواری، طلاق، اعتیاد و ... ثبت شده، بدین معناست که این شهر بیشترین فاصله از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی را برای خود ثبت کرده و به همین میزان طبیعی است که در چنین شهری به جای افرادی که نخستین وجهه آنها در افکار عمومی شهرت آنها به دیانت و گفتمان انقلاب اسلامی است، چهره هایی وارد مجلس شوند که در افکار عمومی بیشترین فاصله را با این معیارها و مفاهیم دارند.این البته بدین معنا نیست که تمام افراد حاضر در لیست های دیگر دور از فرهنگ اسلام و انقلاب بوده اند، بلکه بدین معناست که گفتمان حاکم بر این دو لیست در افکار عمومی بازخوردهای متفاوتی از هم داشته و در نهایت اقبال عمومی به هر یک از این دو لیست نشانه ای از فرهنگ غالب مردم در آن برهه است.این مطلب در سایت رجانیوز منتشر شده است.

واكنش به شايعه "پناهندگی" بشار اسد به ايران
جابری انصاری در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور روسیه چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرد که دادن پناهندگی به بشار اسد، سخت‌تر از دادن پناهندگی به اسنودن نیست. آیا ایران حاضر است در صورت درخواست احتمالی رئیس جمهور کنونی سوریه، به او پناهندگی بدهد؟ تصریح کرد: این نوع اخبار، بیش از آنکه واقعیت داشته باشند، خبرسازی است و خبرسازی هم جزیی از جنگ روانی جاری در صحنه سوریه، منطقه و جهان است. آنچه واقعیت دارد، این است که تا قبل از نشست‌های وین، برخی از طرف‌های بحران سوریه پیش‌شرط‌هایی برای حضور در مذاکرات داشتند.سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این بازیگران بر اثر تغییر روند واقعیت‌های موجود در نهایت مجبور شدند تا پیش‌شرط‌های غیرواقعی‌شان را کنار بگذارند و در روند سیاسی در حال شکل‌گیری مشارکت کنند. این واقعیتی است که اتفاق افتاده است و تصمیم‌گیری درباره شخصیت‌های سوریه اعم از دولت فعلی و جریان معارضه بستگی به انتخابات و رای مردم دارد و هیچ بازیگر خارجی، حق اعمال فشار و وتو را ندارد.وی اضافه کرد: خبر منسوب به آقای پوتین هم نادرست بود. پوتین در آن گفت‌وگو بیان می‌کند که این مسئله مطرح نیست و ما در چنین نقطه‌ای نیستیم. اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، بنا نیست که کسی به جایی پناهنده بشود. این مسائل، از پیش‌شرط‌هایی بود که قبلا از سوی برخی بازیگران مطرح می‌شد اما روح نشست‌های وین این است که هیچ کسی خواست خود را به روند تبدیل نکند و تصمیم‌گیری را به ملت واگذار کند. اگر قرار است نشست‌های سوریه هم به نتیجه برسد، نمی‌تواند براساس راهکارها و فرمان‌های قبلی به نتیجه رسید بلکه باید پذیرفته شود، هرکسی که مدعی نمایندگی مردم سوریه است، باید انتخابات رقابتی و آزاد را بپذیرد. آنچه مردم سوریه انتخاب کنند، مبنای همگان درباره سوریه خواهد بود.این سخنان جابری انصاری در ایلنا منتشر شده است.

اين "زوج" با مجلس دهم "وداع" كردند
پس از چند دوره حضور همزمان در مجلس شوراى اسلامى، زوج اصفهانى از حضور در مجلس دهم بازماندند. حسن كامران و نيره اخوان بيطرف زوج اصولگرا و نمايندگان اصفهان با آرا مردم اصفهان، با مجلس شوراى اسلامى وداع كردند.این خبر در سایت نواندیش منتشر شده است.

جلوگیری از ساخت امامزاده جعلی در لواسان
خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل‌ها گفت:در روستای انباج و روستای لواسان کوچک که عده‌ای به دنبال تصرف اراضی به بهانه ساخت امامزاده بودند مورد پیگیری از سوی دستگاه قضایی قرار گرفتند و از ساخت امامزاده جعلی در این منطقه جلوگیری شد. این خبقر در ایسنا منتشر شده است.

نماز جمعه جذابیتی برای جوانان ندارد و هیات ها سکولار شده اند 
وحید یامین پور نوشت:1. آنچه از ماهیت اصولگرایی به نمایش گذاشته شد، تصویری غیر اصیل و خجلت زده و کمرنگ بود. نه واجد تهورهای ساختار شکنانه ی اصلاح طلبان و نه واجد جذابیت های اصیل انقلابی. محافظه کاری جناح راست مهمترین میراثی است که از گذشته تا امروز اصولگرایان را زمین گیر کرده است. آنها آهسته می روند و آهسته می آیند و از میان مواضع، کم حاشیه ترین ها را بر می گزینند. 2. عامه ی مردم که ظرافت های سیاسی را نمی شناسند براى تشخیص اصولگرایان دچار مشکل شده اند. چهره ی آنها مدتی است عاری از جذبه و اعتماد به نفس براى مبارزه است. گویی هیچ ایده و پیشنهاد جایگزینی براى جلب توجه ندارند.3.اصولگرایان فاقد رهبران میانی هستند. مکانیسم های سنتی ارتباط با بدنه، فرسوده و کم بازده شده اند؛ نماز جمعه جذابیتی برای جوانان ندارد. بسیاری از هیآت از فرهیختگی کم بهره است و در عین اینکه معبدی برای تجربه های معنوی است ولی مرجعیت فکری خود را از دست داده و حتی سکولار شده است؛ مراجع فقهی و فضلا عموماً ارتباطی با جوانان ندارند؛ طلاب جوانتر تحت تاثیر محیط نزدیک خویش اند و گفتگو های اجتماعی را رها کرده اند و...4. در شرایطی که اصولگرایان حتی در درون حزب سیاسی خود دچار ریزش اند و گروهی از آنها ترجیح داده اند به اردوگاه رقیب پناه ببرند، چگونه می خواهند در آراء با رویش مواجه باشند؟! پیش از آنکه این روح فرتوت قالب تهی کند باید سازوکاری برای ارتباط با بدنه اجتماعی اندیشیده شود.وانگهی... انقلاب، معطل برخاستن دوباره ی مدعیان افسرده نمیشود؛ رویش های انقلاب فراتر از دلدادگی های حزبی از زیر غبار بر میخیزند و با اصالتهای همیشه جذاب انقلاب صورت بندی جدیدی رقم خواهند زد... این مطلب در سایت دولت بهار منتشر شده است.


واکنش احمدی نژاد به نتیجه انتخابات تهران چه بود؟
مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق نسبت به برخی از اخبار پیرامون نتیجه انتخابات تهران واکنش نشان داد.علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق با بیان اینکه منطق ما مبتنی بر دعوت همه مردم و گروه‌های فعال فکری و سیاسی به برادری ،‌انصاف ،‌وحدت و حرکت برمدار خدمت و انجام وظیفه دینی و ملی است، گفت: در این رویکرد رقابت بر سر کسب قدرت و شکست یا پیروزی معنا ندارد.جوانفکر افزود: سلامت فضای سیاسی کشور در گرو احترام و رعایت اخلاق، پاکی و محبت است،‌بنابراین توسل به حربه تخریب ، برای خارج کردن رقیب از صحنه را نه فقط یک کار ضد اخلاقی و مغایر با اصول انسانی تلقی می‌کنیم بلکه آن را به مصلحت مردم و کشور نیز نمی‌دانیم و هر مشی و منشی برخلاف آن مورد تایید نخواهد بود.وی گفت: در نتیجه برخی بداخلاقی‌های صورت گرفته علیه دولت قبل،‌ به ویژه توهین‌ها و اتهامات بی‌پایه و اساس مطروحه در سال‌های اخیر علیه خادمان ملت،‌ اینک شاهد آن هستیم که برخی رسانه‌ها در فضای مجازی و تحت عنوان جانب داری از دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، از نتیجه انتخابات در شهر تهران ابراز خرسندی کرده‌اند که در اینباره تصریح می‌کنیم چنین رویکردی مورد تایید نیست زیرا به مسئله انتخابات و نتیجه آن فقط باید از دریچه خدمت به تلاش برای پیشرفت کشور نگریسته شود و از هر گونه سخنی که به تشدید اختلاف، سوءظن و کدورت میان جریان های فکری و سیاسی بیانجامد ،‌اجتناب گردد.


 نجفی نیازی به استعفا نداشت
مشاور رسانه ای محمدرضا نجفی منتخب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: نجفی سرپرست معاونت استانداری بوده و نیاز به استعفا نداشت از این رو ادعای مطرح شده درباره وی هیچ موضوعیتی ندارد و بیشتر جوسازی و شانتاژ‍ رسانه ای است.کسری نوری در واکنش به اظهارات برخی افراد در فضای مجازی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور محمدرضا نجفی در انتخابات 7 اسفند افزود: اگر هدفی غیر از این بود دوستان می توانستند اعتراض خود را به مراجع قانونی که عنوان شده بدون سر و صدا اعلام کنند و پاسخ مقتضی را بگیرند.وی افزود: این ادعا به لحاظ حقوقی و اداری هم مبنایی ندارد؛ خود مراجع ذی صلاح هم می دانند و با قضیه آشنا هستند؛ اگر صلاح دانستند و پاسخ خواستند آقای نجفی پاسخ خود را به مراجع ذی صلاح هم می دهد ، ضمن این که مراجع قانونی به این موضوع اشراف دارند و می دانند که تخلفی صورت نگرفته است.
نوری ادامه داد: آقای نجفی قطعا در فهرست انتخاب شدگان خواهد بود و ادعای مطرح شده دلیل قانونی و قابل قبولی ندارد.وی با بیان این که چون آقای نجفی سرپرست بوده نیاز به استعفا نداشته است، گفت: این مساله توضیحات اداری دارد که نمی خواهیم جزئیات آن را مطرح کنیم؛ فراتر از این، مساله جدی تری وجود دارد که آن را تحت الشعاع قرار می دهد.نوری افزود: موضوع حقوقی دیگری هم است که 'سالبه به انتفاع موضوع' است؛ پیگیری قانونی حق هر شهروندی است و ما خود را ملزم به پاسخگوی می دانیم.اخیرا در فضای مجازی مطرح شده بود که محمدرضا نجفی که سرپرستی معاونت استانداری استان مرکزی را به عهده داشته در موعد مقرر استعفا نداده است.این اظهارات در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است.

تشکر ابطحی از حدادعادل
محمدعلی ابطحی عنوان کرد: لازم می‌دانم به سهم خود از جناب آقای غلامعلی حدادعادل تشکر کنم که در مقابل موج جوک‌سازی‌ها سعه‌صدر و تحمل لازم نشان داد. محمدعلی ابطحی رئیس دفتر و معاون رئیس دولت اصلاحات نوشت: مهم‌ترین ویژگی اخلاق پیروزی آن است که هر جناح و گروهی که در رقابت انتخاباتی پیروز شد، جناح رقیب را حذف‌شده نبیند و بداند که رقیب هم جزئی از جامعه ایران است.لازم می‌دانم به سهم خودم از جناب آقای غلامعلی حدادعادل تشکر کنم که در برابر موج جوک‌سازی‌ها که گاهی این یا آن جناح هم برایش فرقی ندارد و به همه می‌تازد، سعه‌صدر و تحمل لازم را نشان دادند و امیدوارم این رفتارها جای بدرفتاری‌ها را در ایران بگیرد.این مطلب در کانال تلگرامی ابطحی نتاشر شده است.

اصولگرایان گفتمان‌های خود را متناسب با شرایط بازتولید نکردند
علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:اگر رد صلاحیت‌های شورای نگهبان به گونه‌ای نبود که چهره‌های شناخته شده کنار زده شوند نتیجه غیر قابل پیش‌بینی‌تر از این بود. آحاد مردم جامعه نسبت به تفکر اصولگرایی بی‌اعتماد شدند و عقلانیت و تدبیر را در اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان دیدند. اصولگرایان گفتمان‌های خود را متناسب با شرایط جامعه بازتولید نکردند.علی‌رغم اینکه بخش عمده مراکز قدرت در دست اصولگرایان بود اما با ناکارآمدی که از خود نشان دادند نتوانستند نظر مردم را به خود جلب کنند. تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این اظهارات را بیان کرد.

 آیت الله طبسی تا آخرین لحظه از هاشمی دفاع می کرد
وزیر بهداشت درباره ویژگی‌های اخلاقی و نحوه زندگی آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان نوشت. قضاوت من در مورد آیت‌الله واعظ طبسی، ره‌آورد آن چیزی است که شاهد بوده‌ام و صادقانه برایتان نقل می‌کنم.طبسی همچنان در خانه‌ای زندگی می‌کنند که از زمان انقلاب هم در آن ساکن بودند. ای کاش صدا و سیما به این وجه از وظایفش نیز عمل می‌کرد و در مستندی، زوایای گوناگون زندگی بزرگان دینی ما، از جمله آیت الله طبسی را به تصویر می‌کشید. شاید مردم ندانند که جناب آقای طبسی طی 10 سال گذشته بسیار آزار دید.  از آن رو که یکی از مخالفان جدی اتفاقات گوناگون سیاسی و اقتصادی آن سال‌ها بود و به واقع در حق ایشان ظلم شد. دستگاه  عظیم اقتصادی آستان قدس را تحت نظر داشت؛ اما هیچ گاه ندیدم جز رعایت حدود الهی، عملی انجام دهد. هیچگاه از آرمانش دست برنداشت. برای مراقبت از وقف و انجام وظیفه، بسیاری ناملایمات را به جان خرید . آیت الله طبسی در دفاع از آیت الله هاشمی رفسنجانی با بسیاری از دوستان و حتی هم لباسی‌های قدیمی اختلاف نظر پیدا کرد. اما تا آخرین لحظه بر نظر خود ایستاد. آن چه از ایشان دیدم، پایبندی به عقاید، هم رنگ جماعت نشدن و به قول عوام، نان به نرخ روز نخوردن بود و بس. وزیر بهداشت این مطالب را در کانال تلگرامی خود، نوشت.

دور دوم انتخابات هم پیروزی از آن اصولگرایان است
حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: مجلس دهم شبیه هیچ یک از مجالس نه‌گانه گذشته نیست. وی گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و با وجود اینکه اصولگرایان در تهران پیروز نشدند، اما از نتیجه انتخابات راضی هستم. وی افزود: من هنوز تصمیمی برای اعتراض به نتیجه انتخابات مجلس ندارم.  اعتراض حق همه است و اگر از مسیر قانونی بیان شود، کار بدی نیست. اما اگر اعتراض با اردوکشی و از طریق مجاری غیرقانونی باشد به هیچ وجه مناسب نیست. وی در پایان گفت: دور دوم هم پیروزی از آنِ اصولگرایان است. نتیجه در تهران متفاوت بود  من اعتراضی به نتیجه انتخابات نکردم و فعلاً هم قصدی در این رابطه ندارم و پیش‌بینی می‌کنم در دور دوم انتخابات هم پیروزی از آن اصولگرایان باشد. این مصاحبه در تسنیم، منتشر شده است.

خدمات رئیس دولت اصلاحات هیچ‌گاه از صحنه سیاسی پاک نمی‌شود
 محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: به طور قطع رئیس جمهور روحانی با توجه به روی کار آمدن لیست اصلاح‌طلبان به عنوان نمایندگان تهران احساس قدرت بیشتری خواهد کرد؛ چرا که توافق هسته‌ای تأیید مجلس قبلی را نیز بدست آورد؛ بنابراین تمام ملت برای حمایت از مذاکرات هسته‌ای رئیس جمهور با گروه ۱+۵ متحد شده‌اند. من فکر می‌کنم خدماتی که رییس جمهور خاتمی به ایران کرد هیچ‌گاه از صحنه سیاسی پاک نمی‌شود و وی برای توسعه زندگی اجتماعی و مدنی مردم ایران به‌طور جدی همکاری کرده است و هر رییس‌جمهوری همکاری خاص خود را در توسعه و گسترش کشور دارد. در ‌‌نهایت باید بگویم که قدرت از یک گروه به گروهی دیگر از طریق یک انتخابات دموکراتیک منتقل شده است و جهان باید به آن عادت کند.این خبر در ایلنا منتشر شده است.

 اقدام عجیب اداره پست
پس از آنکه ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در اصفهان قراردادی چند ده میلیونی با اداره پست جهت ارسال اقلام تبلیغاتی این ستاد به درب منازل با شرکت پست بست؛ اکنون مردم چند منطقه اصفهان گفته‌اند که بعد از انتخابات اداره پست این اقلام را به درب خانه آن‌ها آورده است.حال معلوم نیست چه کسی باید پاسخگوی ضرر و زیان باشد؟ این خبر در کانال خبری ایران تایمز منتشر شد.

تحلیل جدید وزیر راه از اقتصاد ایران

عباس آخوندی در پنجمین همایش سیاست‌های پولی، چالش‌های بانکداری و تولید با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد مکتب سوداگری یا مرکانتیلیستی اظهارداشت: در حرکت مرکانتیلیستی اتحاد استراتژیک و اشتراک منافع وجود دارد بنابراین قدرت سیاسی ابزاری در دست سوداگران است. آخوندی تاکید کرد: این یک واقعیت بسیار مهمی است و اینکه فکر می‌کنیم همه طرفدار رقابت هستند،حرف غلطی است. نه آقا؛ چه کسی گفته همه طرفدار رقابت هستند. در اقتصاد مرکانتیلیستی جامعه به دو قطب غنی و فقیر تبدیل می‌شود و اجماع در چنین جامعه‌ای غیر ممکن است و امکان همکاری منطقه‌ای را می‌گیرد زیرا سوداگر برای غیر خودش حقی قائل نیست و نتیجه این می‌شود که ساختار اقتصادی به سمت ایجاد بدهی فزاینده حرکت کند. اظهارات وزیر راه را فارس منتشر کرده است.

تفاهم لاریجانی و عارف بر سر ریاست مجلس!

احمد شریف رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه عصر امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری اظهار داشت: جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی بیش از دو سال و نیم است که فعالیت خود را شروع کرده و در قالب استان‌ها دارای دفاتر است. رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه در مورد پیش‌‌بینی خود از ریاست مجلس آینده بین محمدرضا عارف و علی لاریجانی گفت:‌ تفاهم نسبی بین این بزرگواران صورت گرفته است و ما شاهد رقابت جدی بین آقایان عارف و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم نخواهیم بود.

حمایت حاتمی کیا از وزیر ارشاد دولت اصلاحات

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایران، سه وزیر ارشاد پیشین را وزرای ارشادی دانست که واجد ویژگی ایستادگی و مبارزه بوده‌اند.وی در پاسخ به سئوالی با این مضمون که به نظر شما کدام‌یک از وزرای فرهنگ و ارشاد، از اول انقلاب تا امروز واجد این ویژگی ایستادگی و مبارزه هستند. می گوید:« اول خاتمی و بعدا مهاجرانی و بعدا تا حدودی لاریجانی. مهاجرانی وزیری بود که کاراکتر داشت و در جایگاهی که داشت، مؤثر عمل می‌کرد. حالا اینکه موافق دیدگاه و مواضعش هستیم یا نه، به جای خود؛ ولی او برای حفظ منافع اهالی فرهنگ مبارزه می‌کرد. مطمئن هستم که آقای ایوبی در طول صدارتش یک‌بار هم با روحانی دیدار و تقاضای کمک به سینما نداشته؛ حتی آقای جنتی هم همین‌طور، ولی ببینید در دوران مرحوم سیف‌الله داد یا همین شمقدری چقدر از رئیس‌جمهور وقت فرصت گرفتند و پول و امکانات به سینما تزریق کردند. مرد فرهنگی اگر بداند در جایگاهی که اشغال کرده، مؤثر نیست استعفا می‌دهد؛ ولی چون این دوستان قرار نیست در حوزه فرهنگ بمانند و اینجا منصبی است برای ارتقا به جاهای دیگر پس هیچ‌وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ مگر آنکه‌ آن‌قدر شور شود که به نوعی عذرش را بخواهند.» امروز این گفت و گو را روزنامه شرق منتشر کرده است.

نظر عجیب زیباکلام درباره لیست اصلاح طلبان

صادق زیباکلام گفت: پیروزی اصلاح طلبان در تهران همه به ویژه خود اصلاح طلبان را شگفت‌زده و شوکه کرد چون در این دوره حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت نکردند و دو سوم این لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالی رسانه و فعالان سیاسی دو سوم لیست اصلاح‌طلبان را نمی‌شناسند.وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من می پرسیدند چند نفر از لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران رای می آورند، خیلی می‌خواستم خیال‌پردازی کنم می گفتم حداکثر 10 نفر شناخته‌شده از این طرف مثل عارف، مطهری، محجوب، جلودارزاده و کواکبیان و 20 نفر از اصولگرایان. صادق زیباکلام در گفتگو با رادیو فرانسهاین اظهارات را بیان داشته است.

جایگاه گذرنامه ایران در جهان؟

مؤسسه مشاوره سوئیسی «هنلی و شرکا» با همکاری «انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی» و با استفاده از «شاخص محدودیت‌های روادید»، کشورها را بر اساس آزادی سفر اتباعشان به نقاط مختلف جهان در سال جاری میلادی، رتبه‌بندی کرده است. نکته جالب درخصوص فهرست منتشرشده این است که آمریکا بر خلاف انتظارات، جایگاه نخست را در اختیار ندارد و آلمان به تنهایی بر صدر این فهرست تکیه زده است. شهروندان آلمانی می‌توانند بدون داشتن روادید به 177 کشور از 218 کشور جهان سفر کنند. «ایران» در این فهرست به همراه «اتیوپی،» «نپال،» «فلسطین» و «سودان» در جایگاه 98‌ام جهان قرار دارد. «افغانستان» در جایگاه 104‌ام و در قعر این جدول قرار دارد. پاکستان و عراق نیز قعرنشینان این جدول هستند.سی‌اِن‌اِن این گزارش را منتشر کرده است.


نقش احمدی‌نژاد در شکست اصولگرایان
با مشخص شدن نتیجه انتخابات تحلیل‌های مختلفی در خصوص نتیجه انتخابات مطرح می‌شود. یکی از این تحلیل‌ها که امروز منتشر شده به بررسی نقش محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس پرداخته است. در بخشی از این تحلیل می‌خوانیم: « باید به نقش محمود احمدی‌نژاد در این فرآیند و فروپاشی توجه ویژه‌ای شود. مسئله از دو زاویه حائز اهمیت است؛ اول از زاویه خود احمدی‌نژاد که خوب می‌دانست حتی نامش می‌تواند برای قوی‌ترین نیروی سیاسی ویرانگر باشد و از مدت‌ها پیش تصمیم گرفت برای انتقام گرفتن از حامیان و مدافعان سابقش که اورا‌‌ رها کرده بودند در سایه به آن‌ها نزدیک شود. مهم نبود آنان او را از خود نمی‌دانند، احمدی‌نژاد که خودرا از آنان می‌دانست و همین برای انتقام گرفتن کافی بود. احمدی‌نژاد نشان داده بیش از مخالفان برای نزدیکانش دردسر سازو مخرب است. مشکل دیگر آن بود که محافظه کاران از دوره سیاسی، منطق اجتماعی و فصل تجربی زمستان تکان دهنده ای که او برای ایران به ارمغان آورد فاصله نگرفتند. نمی‌دانم، نخواستند یا نتوانستند اما سایه منطق احمدی نژادی (نه به مثابه شخص که به معنای یک جریان فکری و کلامی) در ملأ عام همواره بر سر آنان بوده‌است. جامعه ای که از دو سال و نیم پیش تصمیم جدی خود رابرای تغییر گرفت و اعلام کرد، چگونه از سوی آنان و تحلیلگران‌شان دیده نشد؟ البته این تنها دلیل شکست محافظه کاران نیست، اما از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. آیا پاس نکردن این واحد مهم درسی؛ محافظه کاران را بیدار خواهد کرد؟ نمی‌دانم. اما به طورحتم به بروز چند دستگی اساسی میان آنان دامن خواهد زد.» بخشی از یادداشت مسلم متین را خواندید که در شماره امروز روزنامه قانون منتشر شده بود.

عارف هم با ریاست لاریجانی موافقت می‌کند
با مشخص شدن ترکیب مجلس دهم کم‌کم گمانه‌زنی‌ها در خصوص جناح‌بندی‌های سال بعد مجلس شکل گرفته است و در این میان مشخص شدن چهره کسی که قرار است سال بعد بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند اهمیت فراوانی دارد. اطلاح‌طلبان که رای خوبی در تهران کسب کرده‌اند و در شهرستان‌ها هم وضع‌شان بد نیست حالا انتظار دارند که محمدرضا عارف سر لیست‌شان در تهران ریاست سال آینده مجلس را تصاحب کند و از سوی دیگر عده‌ای معتقند همچنان بخش بزرگتری از بدنه مجلس با ریاست لاریجانی موافق است. در این میان یک نماینده مجلس هم معنقد است خود عارف هم با ریاست لاریجانی موافق است. غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال ریاست لاریجانی و عارف در مجلس دهم گفت: فکر می کنم ریاست مجلس آینده آقای لاریجانی خواهد بود. باید از تجارب وی در مجلس آینده استفاده شود.  وی ادامه داد: آقای عارف یک چهره قابل احترام سیاسی هستند اما تجربه لازم برای حضور در جایگاه ریاست مجلس را ندارد. وی اظهار داشت: آقای عارف و تیم شان می توانند یک نقش بسیار خوبی در جریان سازی سیاسی کشور داشته باشند. بر همین اساس از وی برای این جریان سازی حمایت می کنیم اما ریاست مجلس را اجازه دهند کسی که کاردان و مورد تایید و شخص شایسته ای است به دست بگیرد. جعفرزاده با بیان اینکه عارف نیز در نهایت با ریاست لاریجانی موافقت می کند گفت:من تقاضا دارم که آقای عارف کاندیدای ریاست مجلس نشود و بنده نیز به شخصه کمک می کنم که آقای لاریجانی ریس مجلس دهم شود. سایت نامه‌نیوز این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

تهرانی‌ها اهل کوفه نیستند
اعلام نتایج انتخابات، خصوصا در تهران امروز بازتاب‌های هم در جلسه شورای شهر تهران داشت و احمد مسجد جامعی را به انتقاد از کسانی که تهران را با کوفه مقایسه کرده‌اند پرداخت.  احمد مسجدجامعی پس از اتمام جلسه ظهر امروز به سراغ تریبون رییس شورای شهر تهران رفت و از چمران بابت اینکه به او فرصت نداده‌اند که تذکری درخصوص برخی سخنان که مردم تهران را اهل کوفه خواند‌ه‌اند، تذکر دهد، گفت: از صبح تا ظهر بارها به آقای قناعتی که عضو هیات رییسه است گفته‌ام که برای این موضوع، وقت تذکر بدهد. وی با بیان اینکه عده‌ای به مردم تهران می‌گویند که چون به لیست ما رای نداده‌اید، اهل کوفه هستید، گفت: عملا به دو شهر اسلامی توهین می‌کنند و ما باید به عنوان نماینده اجازه توهین ندهیم. احمد مسجدجامعی در ادامه ترجیح داد که به جای ارائه تذکر در جمع خبرنگاران حاضر شود و گفت: این روزها گروهی از کسانی که نتیجه انتخابات را نپسندیده‌اند، به ایجاد فضای غیراخلاقی علیه رای دهندگان تهران دامن می‌زنند و آن را به سبک زندگی و حتی کارگزاری و تاثیر عوامل انگلیس در ایران نسبت داده و به نکوهش شهروندان پایتخت می‌پردازند. وی افزود: برخی مرکز ایران را با کوفه مقایسه می‌کنند و عملا به دو شهر مهم اسلامی توهین می‌کنند و در این میان اطلاعات نادرستی درباره کوفه تکرار می‌شود که تصحیح آن نوشته دیگری می‌خواهد. مسجدجامعی با بیان اینکه این در حالی است که شهروندان تهرانی خطایی نکرده‌اند که مستوجب چنین برخوردی باشند، گفت: مردم بارها شعور سیاسی خود را نشان داده‌اند که تجلی آن در شیوه رفتارشان از جمله در انتخابات اخیر به خوبی دیده می‌شوند و گویی انتخاب‌شوندگان از مجاری دستگاه‌های نظارتی به خوبی عبور نکرده‌اند. وی افزود: لابد انتظار دارند از این پس به جای شورای نگهبان، آنها تعیین کننده صلاحیت‌ها باشند و این در حالی است که نتایج انتخابات مجلس و خبرگان در تهران روشن است. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده‌ است.


تاثیر برجام بر پیروزی اصلاح‌طلبان
سخنگوی جبهه‌پیروان خط امام معتقد است که برجام در پیروزی اصلاح‌طلبان نقش مهمی داشته است.  کمال سجادیدر این زمینه گفت: شکست اصولگرایان در استان تهران یک دلیل ندارد، بلکه علل مختلف از جمله عدم تبلیغات موثر، تاثیر پذیری مردم از اشخاص مشهور، بررسی عملکرد نمایندگان توسط مردم و... باعث شکست اصولگرایان در تهران شدند. وی افزود: مسئله برجام و پیام یکی از رهبران اصلاح طلب به مردم برای شرکت در انتخابات، کمک بزرگی به اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات مجلس دهم در حوزه تهران کرد. سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که آیا حضور اعضای جبهه پایداری باعث عدم پیروزی جریان اصولگرایی در تهران شد؟ خاطر نشان کرد: احتمالا ترجیح دادن برخی از اعضای جبهه پایداری به اشخاصی مانند حسن بیادی و غفوری فرد در فهرست ائتلاف اصولگرایان یکی از دلایل شکست اصولگرایان در تهران است، اما همان طور که قبلا هم اشاره کردم، سلسله علت ها و دلایل متعددی باعث عدم پیروزی جریان اصولگرایی در تهران شد. سایت نامه‌نیوز این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

ازدواج دسته جمعی 50 دانش‌آموز
در حالی که معاون رئیس‌جمهور در امور زنان روز گذشته در خصوص ازدواج زودهنگام دختران و زیر سن قانونی هشدار داده بود و از همکاری‌هایی با وزارت دادگستری در این زمنه خبر داده بود امروز گزارشی منتشر شد که در بخشی از آن از ازدواج پنجاه زوج دانش‌آموز در یکی از شهرهای جنوبی ایران خبر می داد. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: « دو هفته قبل مسئولان شهرستان پارسیان در استان هرمزگان، از جشن سراسری ازدواج بیش از 50 دانش‌آموز این شهر خبرداده‌اند. شهرستان پارسیان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان واقع در غرب بندرعباس است و دراین‌رابطه، آذر خسروانی، دبیر کمیته ازدواج امور بانوان شهرستان پارسیان، با ادبیات افتخارآمیزی درباره هدف از برگزاری این جشن گفت: این امر برای اولین‌بار در سطح شهرستان با هدف تسهیل امر ازدواج مطابق با آداب و فرهنگ ایرانی - اسلامی اجرا شد.  آذر خسروانی افزود: این‌گونه اقدامات و جلسات می‌تواند آثار فراوانی در ترویج ازدواج آسان و اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و نیز پرهیز از اسراف به‌دنبال داشته باشد. او ادامه داد: تمامی 50 زوجی که امروز در این جشن شرکت داشتند، از مدارس متوسطه دوم شهرستان بوده که به همراه خانواده‌های خود به این جشن دعوت شدند.» روزنامه وقایع اتفاقیه این گزارش را منتشر کرده است.

خواهش مجلس آمریکا از ایران
مجلس نمایندگان ایالات متحده روز دوشنبه، دهم اسفند، قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن از ایران خواسته شده تا «به عنوان اقدامی انسان‌دوستانه» به تعهد خود مبنی بر کمک به یافتن رابرت لوینسون، مأمور پیشین اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، عمل کند. بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این قطعنامه ذکر شده‌ است که ایران موافقت کرده تا تمامی اطلاعاتی را که در مورد ناپدید شدن لوینسون در دست دارد، به دولت آمریکا ارائه کند. رابرت لوینسون، ۶۷ ساله و مامور پیشین اف‌بی‌آی، شهروند آمریکایی است که ۹ سال پیش در جزیره کیش ناپدید شد. مقام‌های آمریکایی مدت‌ها تأکید داشتند که آقای لوینسون تنها به منظور فعالیت تجاری به ایران سفر کرده بود، اما اخیراً برخی رسانه‌های آمریکا در گزارش‌هایی آوردند که آقای لوینسون در واقع در مأموریتی تأیید نشده و مخفی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، اطلاعات جمع می‌کرده است. رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا این خبر را منتشر کرده است.

مرعشی شبیه مسعود رجوی است!
آیت‌الله خاتمی گفته است: ما باید از این مردم تشکر کنیم نه اینکه به آنها اهانتی صورت بگیرد؛ در خبرها آمده بود یکی از فتنه‌گران محکوم به زندان گفته است که اکنون می‌توان توسعه سیاسی را در تهران صد، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 درصد در نظر گرفت. بنده خطاب به گوینده این سخن که خود یکی از فتنه‌گران محکومی است و به زندان افتاده یادآوری می‌کنم که اول انقلاب نیز مسعود رجوی سردسته گروهک منافقین قبل از انتخابات گفته بود ملت آگاه به لیست ما رأی می‌دهد اما بعد از آنکه ملت به لیست او رأی نداد، او ملت ایران را ناآگاه توصیف کرد بنابراین این رفتار اخیر شبیه رفتار مسعود رجوی سردسته منافقین در اوایل انقلاب است. سخن این گوینده ناشی از یک طرز تفکر خودبرتربینانه است. معنای این سخن این است که ما سه نوع شهروند داریم، شهروند درجه یک تهرانی‌ها هستند که صد درصد دارای توسعه‌یافتگی و توسعه سیاسی بوده و شهروند درجه دو مردم مراکز استان‌ها و شهروند درجه سه نیز شهرستانی‌ها هستند که به گفته این فرد 30 درصد توسعه یافتگی سیاسی دارند. این سخنان نماینده کرمان در مجلس خبرگان را خبرگزاری فارس نقل کرده است.

ارائه مستندات دلالی خرید ایرباس به رئیس‌جمهور 
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای  اسلامی  از ارایه مستندات "واسطه گری" برای خرید 118 فروند  ایرباس به رئیس جمهوری برای برخورد با آنها خبر داده و از بالاترین مقام اجرایی کشور درخواست کرده تا وقتی را برای ارایه این مستندات  اختصاص دهد. این عضو پارلمان بهارستان، به جزییات این عملیات واسطه گری در جریان خرید این تعداد هواپیما هیچ اشاره ای نکرده اما گفته که برای مبارزه با  فساد این مدارک را در اختیار مقامات مسئول قرار می دهد. اشاره به فرایند واسطه گری در جریان خرید این تعداد هواپیما از فرانسه بعد از آن به صدر اخبار رسانه ها کشیده شده که پس از امضای  این تفاهم نامه، موجی از انتقادات ریز و درشت رهسپار مقر آخوندی در ساختمان مرکزی وزارت راه وشهرسازی شده است. این ادعا را خبرگزاری نسیم منتشر کرده است.

اشتباه در نتیجه شمارش لیستی آرای تهران
علی قلهکی، فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی در گوگل پلاس، با ادعای شمارش لیستی، که تاکنون هیچ مرجعی آن را تایید نکرده است، نوشت: تاکید دوطیف اصلی حاضر در انتخابات مجلس شورا اسلامی و خبرگان در تهران بر "لیستی” رای دادن و پرکردن تمام ۳۰ نفره برگ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۶ نفر خبرگان رهبری، باعث شد این امر به رای شماری از سوی هیات اجرایی، که وظیفه ی اصلی شمارش آرا را دارند، نیز منشعب شود. پس از پایان رای گیری، افراد معلمی که اغلب عضو هایت اجرایی بودند، پس از ۱۶ ساعت رای گیری از مردم، با خستگی تمام شروع به شمارش کرده و ناخوداگاه به سمت شمارش سریع تر آرا تمایل نشان می دهند. فشار برای شمارش سریع تر آرا و همچنین استفاده از”تز”جدا کردن آرای مردم بر اساس لیست ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان باعث شد در ابتدای باز کردن صندوق ها در وهله اول تمام رای ها بر اساس دو لیست جدا شود. یعنی اعضای هیات اجرایی که با قدرت بر روی لیست ها مسلط نبودند، شروع به جدا کردن لیست ها با نگاه به سرلیستی رای ها بر اساس”عارف”، "حداد” کردند. این روش باعث ضایع شدن حق از دو طیف حاضر در انتخابات شد ولی به دلیل تعداد بالاتر رای های اصلاح طلبان، حق بیشتری از اصولگرایان تضییع شد. مثلا در رای هایی که سر لیستی "عارف” را شامل می شد، در میان اسامی اصلاح طلبان، رای هایی به اسم "توکلی”، "ابوترابی”، "زاکانی” و … نیز بود که متاسفانه بر اساس شمارش لیستی، به حساب نمی آمد.  در ساعات ابتدایی روز شنبه بود که پس از اعلام اتمام شمارش آرا در دو صندوق به هیات نظارت تهران بزرگ، با اصرار ناظران شورای نگهبان مجدد صندوق های سریع شمارش شده، مورد بازشماری قرار گرفت ولی این بار با دقت و نظارت ناظرین بیشتر از سوی شورای نگهبان در یک صندوق مستقر در غرب تهران با ۱۰۳۸ رای، پس از بازشماری مجدد معلوم شد ۱۵۰ رای اصولگرایان، در میان رای اصلاح طلبان شمارش نشده است. صندوق دیگری در نازی آباد که تعداد آرای "حداد عادل” را "صفر”! رد کرده بودند نیز، پس از بازشماری، ۲۰۰ رای برای "حداد عادل” ثبت شد. ۱: صندوق شماره یک در غرب تهران را خود شاهد بودم. ۲۵ رای نیز به اصلاح طلبان در این صندوق اضافه شد. ۲: این مطلب، از شکست اصولگرایان کم نمی کند و قبول هزینه ی شکست، از شان اصولگرایان نمی کاهد، ولی باید گفت چون رای مردم حق الناس است. پیش بینی این چنینی شمارش آرا باید توسط دولت می شد تا تمهیداتی برای جلوگیری از آن کرد. این خبر را انصاف نیوز منتشر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :