فیلم سینمایی «طعم گیلاس» چهارشنبه آینده در تالار حافظ شیراز به روی پرده می رود.
کد خبر: ۱۹۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷ 01 March 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:مسئول انجمن فیلم کوتاه گفت: در ادامه برنامه های نمایش فیلم های مطرح سینمای ایران و جهان که هر چهارشنبه در شیراز برگزار می شود، چهارشنبه ۱۹ اسفندماه جاری فیلم «طعم گیلاس» ساخته ارزشمند عباس کیارستمی به نمایش گذاشته می شود.

محسن مقدم ادامه داد: در این اکران که به برنده نخل طلای جشنواره کن سال ۱۹۹۷ اختصاص دارد جلسه نقد و بررسی این فیلم نیز برگزار می شود.

وی، اشاره کرد: طعم گیلاس فیلم ایرانی در سبک مینی مالیستی ساخته عباس کیارستمی در سال ۱۹۹۷ است. فیلم درباره مردی است که در حومه شهر تهران، با اتوموبیلش دنبال کسی می‌گردد که تقاضای پردردسر او را در ازای دریافت ۲۰۰ هزار تومان پول انجام دهد.

مقدم افزود: کیارستمی برای طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷ را به دست آورد. این دست‌آورد اولین جایزه مهم و یکی از مهم‌ترین جوایز تاریخ سینمای ایران است.

وی، بیان کرد: این فیلم افزون بر این جایزه در جشنواره های فیلم مانند آرژانتین، ترکیه، آمریکا و ... در میان برترین ها قرار گرفته است.

فیلم «طعم گیلاس» نخستین تجربه بازیگری سینما برای همایون ارشادی است که تحسین منتقدان و کارشناسان را بر انگیخت.

اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی «طعم گیلاس» چهارشنبه ۱۹ اسفندماه جاری ساعت ۱۸ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انجام می گیرد و ورود برای عمومی آزاد و رایگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار