رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: 94 پروژه در کمیسیون عمران شورا تعریف شد که یک هزار و 47 میلیارد تومان از سهم کل بودجه را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۸۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 28 February 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شیراز: غلام‌مهدی حقدل اظهار داشت: 2 هزار و 450 میلیارد تومان از بودجه شهرداری به‌صورت نقدی و 600 میلیارد تومان به‌صورت غیر نقدی پیش‌بینی‌شده و در تدوین و تصویب بودجه سال آینده شهرداری هم‌پوشانی هزینه و درآمد در راستای تحقق حداکثری رقم نهایی بودجه مدنظر بود.

وی افزود: در تعیین منابع تأمین اعتبار، الزاماتی چون تقویت کارآمدی مجموعه شهرداری، حفظ انضباط مالی و تأکید بر صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی همچنین جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهری مدنظر شورا بود که با این رویکرد، عوارض عمومی، عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمد مؤسسات انتفاعی، وجوه و اموال، اعانات و دارایی‌ها و... از جمله منابع درآمدی تعریف‌شده برای تحقق بودجه است و علاوه بر آن 340 میلیارد تومان از بودجه نقدی شهرداری از محل فروش اوراق مشارکت و 200 میلیارد تومان نیز از محل دریافت وام بانکی حاصل می‌شود.

حقدل با بیان این مطلب که بیشترین سهم بودجه سال 95 شهرداری به سه حوزه عمران، سرمایه‌گذاری و حمل‌ و نقل و ترافیک اختصاص‌ یافته، خاطرنشان کرد: تعداد 94 پروژه در کمیسیون عمران شورا تعریف شد که یک هزار و 47 میلیارد تومان از سهم کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: علاوه بر رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله تملک و احداث پروژه کوهسار مهدی، تقاطع غیر همسطح و پل کابلی میدان ولی‌عصر (عج) و تعیین تکلیف پروژه سد تنگ‌سرخ، می‌توان گفت تملک محدوده‌های مورد مسیر پروژه‌های عمرانی در سطح شهر، زیرسازی و آسفالت معابر و احداث و بهسازی بوستان‌ها بیشترین سهم از بودجه عمرانی را دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های شهر شیراز در زمینه گردشگری و لزوم جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد: بودجه حوزه سرمایه‌گذاری 635 میلیارد و 650 میلیون تومان و مهم‌ترین پروژه‌های مدنظر نیز توجه به ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز و ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در ارتفاعات کوه نور، باباکوهی و بام شیراز است.

حقدل با بیان این مطلب که سهم کمیسیون حمل‌ و نقل از بودجه 95 شهرداری 399 میلیارد و 200 میلیون تومان است، گفت: در حوزه حمل‌ و نقل اولویت بر تکمیل خط یک قطار شهری و پس از آن خرید اتوبوس و تقویت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی همچنین تملک، احداث و تکمیل پارکینگ طبقاتی در نقاط مختلف شهر بوده است.

وی اضافه کرد: حوزه خدمات شهری 107 میلیارد و 430 میلیون تومان، معماری و شهرسازی 143 میلیارد و 935 میلیون، فرهنگی و اجتماعی 82 میلیارد و 750 میلیون، گردشگری 31 میلیارد و 200 میلیون، برنامه‌ و بودجه 90 میلیارد و 515 میلیون و حوزه اداری و شهری نیز 512 میلیارد و 500 میلیون تومان از رقم بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس شورا ضمن تأکید بر لزوم تعادل بین منابع و مصارف و توجه بودجه 95 یادآور شد: کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار و تأکید بر افزایش درآمدهای پایدار از جمله موارد در دستور کار بوده و همچنین تمرکززدایی و حمایت از بخش خصوصی، عدالت توسعه بین جنوب و شمال شهر، استقرار نظام فنی و اجرایی و رعایت اقتصاد مقاومتی از جمله سیاست‌های کلی بودجه سال 95 شهرداری است که با رقم 3 هزار و 50 میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و به شهردار ابلاغ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار