شمار مسافران ورودی به محدوده تجارت و گردشگری این منطقه طی این ایام از مرز 410 هزار نفر گذشت که در مقایسه با 350 هزار گردشگر، پارسال 17 درصد رشد نشان می دهد.
کد خبر: ۱۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 05 April 2015
به گزارش تابناک گیلان  ،شمار مسافران ورودی به محدوده تجارت و گردشگری این منطقه طی این ایام از مرز 410 هزار نفر گذشت که در مقایسه با 350 هزار گردشگر، پارسال 17 درصد رشد نشان می دهد.

در این گزارش ارائه تسهیلات در حوزه های گردشگری ،خدمات شهری ،بازرگانی و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری ،اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری منطقه و برگزاری جشنواره صنایع دستی را از جمله مهمترین دلایل افزایش تعداد مسافران نوروزی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد.

از سوی دیگر بهره گیری مسافران از تسهیلات و خدماتی چون کالای همراه مسافر و خرید ماشین با پلاک منطقه، وجود زیرساختها و امکانات مناسب گردشگری در محدوده تجاری و گردشگری مانند آلاچیق های ساحلی، پارک بازی کودکان، سینمای پنج بعدی، وسایل و امکانات ورزشهای ساحلی و دریایی، زمینه ساز افزایش گردشگر بیان شده است .

اجرای تعزیه حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزاری نمایش های آئینی و سنتی چون خورتاب، چارچار، برم شادی، رابچره، نمایش سیاه بازی و تئاتر میرزا کوچک خان جنگلی و تئاتر خیابانی 'ما گردشگر هستیم' از جمله برنامه هایی بود که در حوزه نمایشی اجرا شد.

برگزاری کنسرتهای موسیقی سنتی و فولکلور گیلکی با حضور هنرمندانی چون استاد ناصر وحدتی و سید حسین قوامی، نوری، حمید رضاپور، قاسم زاده ،داداشی و کرنا نوازی و نورافشانی از دیگر اقدامات این سازمان در ایام تعطیلات نوروز 94 بود . 

علاوه بر این تشکیل باغ هنر منطقه آزاد انزلی با همکاری هنرمندان گیلانی و کشوری که در رشته های نقالی، تصویر سازی، کاشی کاری، خوشنویسی و کاریکاتور در آن مسافران نوروزی در کنار هنرمندان هر رشته، خلق اثر هنری مورد علاقه را تجربه نموده و اثری هنری مورد علاقه خویش را به یادگار گذاشتند.

بنابراین گزارش در روز ملی طبیعت این سازمان دو برنامه فرهنگی، تشکیل فرش سبزه ای و جشنواره مجسمه های بازیافتی، در زمینه حفاظت محیط زیست و مسابقه تنیس روی میز خانوادگی اجرا کرد که با استقبال گردشگران مواجه شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ، نزدیکی به تالاب انزلی و شهرهای گردشگری دیگر گیلان ، بهره گیری از تسهیلات کالای همراه مسافر در مجتمع های تجاری ، وجود زیرساخت ها و امکانات مناسب مانند آلاچیق های ساحلی، پارک بازی کودکان، وسایل ورزشی و فضای سبز از جمله مزیتهای گردشگری این منطقه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار