این کاندیدای اصولگرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولتی کج می رود باید مجلس مقابل آن بایستد،گفت:امروزه نام رهبری خیلی تکرار می شود، در حالی که مطالبات ایشان روی زمین مانده است.
کد خبر: ۱۸۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 24 February 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری صبح امروز در همایش حمایت مردم وروحانیون ازاصولگرایان انقلابی قم که باحضور دو کاندیدای دیگر حجت الاسلام آشتیانی و احمد امیر آبادی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد،با اشاره به مواضع نمایندگان مردم قم  در طول دوره 4 ساله و همچنین جایگاه قم در مجلس،اظهار داشت:نمایندگان در طول دوره 4 ساله ایفای نقش کرده اند که این موضوع نکات منفی و مثبتی را نیز به دنبال داشته است.

وی افزود:به دلیل اینکه شهر قم در بین شهرهای دیگر بسیار مهم است از این رو جایگاه نمایندگان این شهر در مجلس نیز متفاوت است البته لازم به ذکر است که تریبون نمایندگان قم در مجلس میتواند بهتر از وضع موجود باشد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد:نماینده مردم قم باید در دیدارهای خود با مراجع از دغدغه های دینی آنها با خبر شود و به عنوان یک سرباز ولایت به این دغدغه ها توجه کرده و در مسیر حل آنها تلاش کند.

وی در بخش دیگری از این مراسم و همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص جایگاه هئیت رئیسه مجلس و همچنین مواضع این هیئت در دوران تایید برجام،ابراز داشت:هیئت رییسه مجلس ترکیبی است که در راس آن رئیس قرار دارد و بدنه نیز متاثر از جایگاه رئیس است.

ذوالنور تاکید کرد:رئیس مجلس نیز مانند سایر نمایندگان یک حق رای دارد ما یادمان نرفته که در موضوع استیضاح آقای فرجی دانا رئیس مجلس تمامی مجلس را هزینه کرد تا جلوی این استیضاح گرفته شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پس از چهار سال محل دیگری را برای کاندیداتوری دوباره در انتخابات مجلس انتخاب نکرده اید،بیان داشت:برخی به من حمله می کردند که چرا در قم ثبت نام کرده ای من این سوال را می پرسم که چرا به قم نمی آمدم در حالی که من طلبه هستم ودر گذشته نیز محل کارم در قم بوده است و ارتباط خوبی نیز با مراجع و علمای قم دارم،همچنین در شهر قم می توان از سنگر نمایندگی مجلس تاثیرات بیشتری در کشور گذاشت.

این کاندیدای اصولگرای مجلس در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی نوع تعامل دولت با مجلس به این موضوع اشاره کرد که امروزه نام رهبری خیلی تکرار میشود، در حالی که مطالبات رهبری روی زمین مانده ،اظهار داشت:نه مجلس دولتی مدنظر است و نه مجلس ضد دولت هر دوی اینها نباید شکل بگیرد،اما ارکان نظام باید با قوانین تنظیم شوند،اگر دولتی از مسیر نظام فاصله می گیرد باید جلوی کج روی ها گرفته شود.

وی در مورد حمایت مجلس از دولت به سه نکته مهم اشاره کرد و عنوان داشت:مجلس می تواند از دولت حمایت حکیمانه داشته باشد اما متاسفانه دولتی ها حمایت مطلق می خواهند،انها قصد دارند وکیل الدوله انتخاب شود و از مجلس استفاده ابزاری کنند.

ذوالنوری نکته دوم و سوم را در این مبحث رصد هوشمندانه و همچنین نقد منصفانه اعلام کردو خاطر نشان ساخت:ممکن است دولت ها تحت تاثیر جریان سیاسی لایه های پنهانی داشته باشند از این رو مجلس بارصد خود می تواند در مسیر حرکت آنها فعال باشد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار