برخی‌ها فضای انتخابات را با چاله میدان اشتباه گرفتند.
کد خبر: ۱۸۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 23 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم در انتخابات نیازمند رعایت اخلاق و احترام به سلیقه‌های متفاوت است.

هر چند نظام‌های مردم‌سالار فضای رقابت را برای جریان‌های سیاسی مهیا می‌کنند اما نباید این فضای رقابتی به عرصه بروز بداخلاقی‌هایی همچون تخریب، تحقیر، توهین و درگیری میان حامیان نامزدها تبدیل شود.

با این حال، چیزی که در فضای کنونی شهر آمل دیده می‌شود این است که شمار اندکی از کاندیدا و حامیانشان به معرفی و ارایه برنامه‌ها و اهداف خود و گذاشتن آن در معرض گزینش مردم  می‌پردازند و مابقی کاندیدا بیشتر اندیشه تخریب رقبا را به سر دارند.

این بی‌اخلاقی تا جایی اوج می‌گیرد که عصر دیروز حامیان دو کاندیدا شهرستان آمل که برای همایشی در یک مکان جمع شده بودند با یکدیگر درگیر می‌شوند و به زد و خورد در میان اذهان عمومی می‌پردازند.

به گفته شاهدان عینی این ماجرا، حامیان یکی از کاندیدا خطاب به حامیان رقیب دیگر وی را بدون طرفدار عنوان می‌کند و می‌گوید: «شما که اول نیستید چرا اینجوری می‌کنید.»

این سوال را از مردم شریف آمل باید پرسید که آیا حامیان هر کدام از نامزدهای انتخاباتی نیرومندتر و به اصطلاح بزن‌ بهادرتر باشند آن کاندید وارد مجلس می‌شود؟!

حادثه دیروز مرا به یاد چاله میدان قدیم انداخت که هر کسی قوی‌تر و هیکلی‌تر بود حرف آخر را می‌زد!

ماجرا به این جا ختم نمی‌شود و برخی از افراد ناشناس شب گذشته‌اش برای تخریب چهره رقیب به داخل ستاد یکی از کاندیدای آمل گاز اشک آور می‌اندازند و متواری می‌شوند.

بی‌شک این بی‌اخلاقی‌های سیاسی در فرآیند برگزاری انتخابات نه تنها از وزن وحدت و همدلی می‌کاهد بلکه به گسست و شکاف‌ها دامن می‌زند.

در پایان باید گفت در هر جریان انتخاباتی حامیان کاندیدا سعی دارد با برجسته‌سازی و بزرگ‌نمایی، خود را پیروز میدان نشان دهند، اما به چه قیمتی؟

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار