رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم:
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: ازدواج جوانان در استان‌ها متولی خاصی ندارد.
کد خبر: ۱۸۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 22 February 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم، محمدمهدی کرمی با تأکید بر عنایت ویژه مقام معظم رهبری بر ازدواج دانشگاهیان اظهار کرد: هم‌اکنون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌هایی برای ازدواج استادان و دانشجویان دارد و در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی برای کارکنان دانشگاه‌ها نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس و برگزاری کارگاه‌های هنگام و بعد از ازدواج خاطرنشان کرد: نهاد رهبری در اجرای بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب نقش داشته است، چرا که ایشان بر ازدواجی آسان، آگاهانه و منطقی تأکید دارند و این نهاد تاکنون برنامه‌ کامل و مناسبی برای کسب مهارت‌های قبل از ازدواج دانشگاهیان نداشته است.

این مسئول افزود: مهارت‌های انتخاب همسر مهم‌ترین نکته در ازدواج است که در سال تحصیلی جاری زمینه‌های برگزاری کارگاه‌هایی با هدف ترویج ازدواج آسان، آگاهانه و منطقی فراهم شده است.

کرمی از راه‌اندازی مرکز هماهنگی امور خانواده و ازدواج در نهاد رهبری دانشگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم آماده دریافت نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان در این ارتباط است.

وی یادآور شد: مرکز پیوند مهر در دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قم فعال بوده و مهم‌ترین فعالیت آن در زمینه‌ موردیابی است، چرا که آشنایی در دانشگاه‌های تک‌جنسیتی یا تفکیک‌ شده منطقی‌تر است و یک مرکز باید بتواند دانشجویانی که قصد ازدواج دارند را شناسایی و مورد مناسب آنها را معرفی کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ادامه داد: مهارت‌افزایی ازدواج به سه بخش قبل از ازدواج (انتخاب همسر و ...)، هنگام ازدواج (شرایطی که باید برای خانواده‌ها فراهم شود و ...) و بعد از ازدواج (تبیین اهداف تکثیر نسل پاک و ...) تقسیم می‌شود.

کرمی گفت: معمولاً زندگی متأهلی مشکلات خاص خود را دارد و راهکارهای برون‌رفت از آنها باید در مرکز پیوند مهر تبیین و آموزش داده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار