کارشناس ارشد صنایع و بهره وری گفت: امروز نرخ سن بیکاری درجامعه به 15 تا 35 سال رسیده و در عین حال نرخ رشد طلاق و سن ازدواج بیش از گذشته روند صعودی درپیش گرفته است.
کد خبر: ۱۸۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 22 February 2016
سید رضا احمد زاده با اشاره به سونامی جمعیتی در 5 سال آینده کشور و به ویژه پایتخت فرهنگی جهان اسلام  اظهار کرد: امروز جوانان به جای آنکه به پیشران اقتصاد و توسعه و رونق بهره وری تبدیل شوند، به علت بی برنامگی و واردات بی رویه به سمت فروپاشی انگیزه و خانواده های تازه بنیان سوق داده شده است.
 
کاندیدای انقلابی انتخابات دهمین دورا مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس تحقیقات صورت گرفته از یک جامعه آماری جوان، ۴۰ درصد جوانان اعلام کرده اند که بیشترین مشکل آنها در مورد ازدواج و طلاق نبود مراکز مشاوره علمی و تخصصی است اضافه کرد: در ‌سال ٩٣ در هر ساعت ١٩ طلاق در ایران ثبت شده است و آمار طلاق رو به افزایش است و آیا تا 5 سال آینده چه پاسخی برای جوانانی که نه شغل دارند و نه کار خواهیم داشت.
 
کارشناس ارشد صنایع و و بهره وری به آمار نرخ جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: از میان       جوان در کشور  طبق آمار رسمی اعلام شده در سال گذشته تنها ٣٧٣ هزار اشتغال ایجاد شده که از این آمار، ١٢٤ هزار شغل مربوط به کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، ٧٤ هزار شغل متعلق به بسیج سازندگی، بیش از ٤٢ هزار شغل مربوط به صندوق کارآفرینی امید، ٣٩ هزار شغل مربوط به سازمان بهزیستی و ٩هزارو ٥٠٠ شغل متعلق به دیگر دستگاه‌ها بوده است.
 
احمدزاده  افزود : در مقایسه نرخ بیکاری در گروه‌های سنی نشان می‌دهد بیش‌ترین نرخ بیکاری در گروه سنی 24 ــ 20 ساله با 26.5 درصد بوده که تنها این نرخ برای جوانان تا ۲۴ ساله بین ۲۲ تا ۵۲.۹ درصد در نوسان گزارش شده است که در این شاخص بین مردان و زنان نشان می‌دهد همین گروه سنی بین مردان با 22.0 درصد و بین زنان با 45.8 درصد، بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.
 
وی با بیان اینکه این آمار نشان می دهد که نرخ بیکاری در مهم ترین گروه های سنی جوینده کار کشور همچنان بالا و دستکم ۲ برابر نرخ عمومی کشور است افزود: براساس آمار رسمی منتشر شده در  2 سال گذشته نرخ بیکاری در این استان 6.8 درصد اعلام شد اما در حال حاضر  این عدد به  15 درصد، یعنی طی دو سال نرخ بیکاری به 2برابر افزایش یافته است.
برچسب ها: ازدواج ، بیکاری ، مشهد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
کجا سن ازدواج رفته بالا. ما که همه رفقامون الان ازدواج کردن دو سه تا هم بچه دارن. همهگی هم زیر سی سالند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار