جبهه آرمانخواهان واقع با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد؛
مواضع و اسامی کاندیداهای مورد تایید جبهه آرمان خواهان واقع بین با پیشنهاد گنجاندن نام یکی از سه کاندیدای واجد آرای مناسب در جلسات این جبهه شامل آقایان محمد مهدی برادران، جواد آرین‌منش و حامد واعظ زاده خراسانی به جای جواد کریمی قدوسی در لیست ائتلاف اصولگرایان، نهایی شد.
کد خبر: ۱۸۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 22 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، جبهه آرمانخواهان واقع بین مبتنی بر اصول و مواضع رسمی شفاف از پیش اعلام شده خود و بر اساس بررسی دقیق شاخص های مبتنی بر مکتب امام با خرد جمعی چند صد نفر از اعضا و هواداران خود ، مواضع و اسامی کاندیداهای خود را را اعلام کرد.  
 
اجماع جریان اصول گرایی را در شرایط فعلی ضرورتی می دانستیم که متاسفانه حاصل نشد. در حد توان تلاش زیادی کردیم که این اجماع حتی به صورت نسبی ایجاد شود که دلیل اصلی تاخیر در اعلام مواضع نیز همین مساله بود همچنان هم ناامید نیستیم و در صورت ایجاد اجماع کامل موضع جبهه آرمانخواهان واقع بین حمایت از لیست نهایی خواهد بود. 

بر این اعتقادیم که جبهه پیروان رهبری یا نباید فرایند ائتلاف را می پذیرفت یا بعد از آن که فرایند را پذیرفت و در رای گیری نهایی شرکت کرد، نباید راه خود را جدا می کرد. 

انتخاب 9 نفر اعضای گروه ائتلاف را خلاف واقعیت بدنه اجتماعی و حتی سیاسی نیروهای انقلاب در مشهد می دانیم و مهمتر آنکه شیوه گزینش لیست نهایی را خلاف حرکت بر مسیر شاخص گرایی و بر اساس مصالح گروهی می دانیم و بر این باوریم که برای رسیدن به یک اجماع در یک تصمیم جریانی مهمتر از نتیجه نهایی، فرایند رسیدن به این نتیجه است که باید، منطقی و قابل دفاع باشد. مسیر طی شده توسط شورای ائتلاف که کمترین تلاش هم برای ایجاد فهم مشترک و همراهی و همدلی صورت نگرفته بود بگونه ای که حتی با کاندیداهای جریان اصول گرایی نه جلسه ای برای شناخت گذاشته شده بود و نه میثاقی گرفته شده بود، شکلی است که نمی توان بر انصراف کاندیداهای اصول گرا، که خود را از روند بررسی ها حذف شده می بینند اصرار کرد و از وجود لیست های متعدد جلوگیری کرد.

لذا غیر از نقدی که به جبهه پیروان داریم، شیوه و تصمیم گیری شورای ائتلاف را نیز که مسیری غیرقابل دفاع که هم با آرمانخواهی و هم واقع بینی در تضاد است، در تشتت آرای جریان اصول گرایی موثر می دانیم و معتقدیم که حتی اگر همین لیست فعلی در فرایندی منطقی بدست می آمد، می توانست در بدترین حالت اجماعی نسبی در جریان اصول گرایی ایجاد کند.   
 
در عین حال انصراف کاندیداهای جریان اصول گرایی را علی رغم پذیرش نقدهایشان ضروری می دانیم و علاوه بر آن همچنان معتقدیم اجماع کامل با ایجاد یک تغییر در لیست شورای ائتلاف که دیدگاه نماینده ولی فقیه در استان را تایید می کند، در دسترس است که نیاز به یک از خودگذشتگی انقلابی یا تصمیم گیری شورای مرکزی ائتلاف در تهران دارد امری که سخنگوی شورای ائتلاف استان نیز خطاب به یکی از بزرگان جریان اصول گرایی تصریح کرد.  
 
جبهه آرمانخواهان واقع بین از ابتدا تاکید داشت که از هر اجماعی در جریان اصول گرایی حمایت خواهد کرد اما متاسفانه این اجماع حاصل نشد. در عین حال شورای ائتلاف را زیر نظر فرایند تحت نظر 3 آیات عظام می دانیم و چون ظاهرا بر اساس آخرین خبر لیست توسط شورای ائتلاف مرکزی در تهران تایید شده است، واقع بینی حکم می کند که برای رسیدن به اجماعی نسبی باید این لیست را مبنای عمل قرار داد در کنار این مساله چون اجماع کامل صورت نگرفته است، بر مبنای آرمانخواهی حجتی برای تایید کامل لیست نمی بینیم، لذا بر اساس آرمانخواهی واقع‌بینانه به همه تشکل های انقلابی اعم از سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و مردمی، پیشنهاد می کنیم با محور قرار دادن لیست تایید شده توسط شورای مرکزی ائتلاف در تهران، بر نقاط اشتراک خود با لیست مذکور تاکید کنند و فقط مواردی که از نظر آنها کف شاخص های لازم برای نمایندگی را ندارند از لیست حذف کنند و بجای آن ها جایگزین پیشنهاد دهند.  
 
مجدد یادآوری می کنیم که شورای مرکزی جبهه آرمانخواهان واقع بین از میان کاندیداهای موجود با بررسی حداقلی شاخص ها، 15 کاندیدا برای بررسی دقیق تر انتخاب کرد. در مسیرفرایند شناخت با برگزاری جلسات شناخت گروهی، پاسخ سوالات مکتوب و مصاحبه های شفاهی، با رای اعضا و هواداران جبهه آرمان خواهان واقع بین، بدون تعلق گروهی و صرفا بر اساس بررسی شاخص ها، متکی بر خرد جمعی،که معتقدیم می تواند دقیق ترین شیوه محسوب شود،  از میان 470 رای ماخوذه، 5 نفر بعنوان لیست نهایی جبهه انتخاب و به شواری ائتلاف استان پیشنهاد شدند.  
 
خوشبختانه در روش بررسی شاخص گرایانه جبهه، لیست نهایی ما که به شورای ائتلاف پیشنهاد شد، در 4 نفر با لیست نهایی شورای ائتلاف مشترک است، لذا بر اساس سیاستی که در بندهای قبل تاکید شد، اسامی 4 نفر قطعی مورد حمایت جبهه آرمانخواهان واقع بین به ترتیب رای به شرح زیر می باشند:  

حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی     
 حجت الاسلام نصرالله پژمان فر  
 رضا شیران خراسانی
 سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی

 
با توجه به اینکه ضرورت دارد هرفرد از همه ظرفیت رای خود استفاده کند، برای کمک به انتخاب نفر پنجم، 3 نفر بعدی که بیشترین رای را در تطبیق با شاخص ها داشتند و فاصله رای زیادی نیز با نفرات بعدی دارند، معرفی می شوند که به ترتیب رای عبارتند از:

آقایان محمد مهدی برادران
 جواد آرین منش
حامد واعظ زاده خراسانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار