رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه طبق پیگیری سازمان حج و زیارت و مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران به حج امسال با جدیت انجام می‌شود، گفت: منتظر اقدام عربستان هستیم.
کد خبر: ۱۸۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 21 February 2016
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه طبق پیگیری سازمان حج و زیارت و مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران به حج امسال با جدیت انجام می‌شود، گفت: منتظر اقدام عربستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید اوحدی پیش‌از‌ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه اظهار کرد: ثبت‌نام زائران داوطلب به عراق تمدید شده و امکانات مناسبی در عراق برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی برای پذیرایی وجود دارد، ادامه داد: اعزام زائران در نوروز نسبت به سال قبل با افزایش صد درصد انجام شد و زائران در نوروز پیش‌رو به‌دلیل افزایش تقاضا با قرعه‌کشی اعزام می‌شوند و نتیجه اعزام‌ها سه‌شنبه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تداوم فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در ایام نوروز را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: روزانه 150 گروه در ایام نوروز به عراق سفر خواهند کرد و اغلب سفرها به کشور عراق تاکنون از طریق زمینی بوده و این لزوم همکاری بهتر  شرکت‌های‌ هواپیمایی را بیشتر مشخص می‌کند.

وی از اعلام مقامات عربستان به‌صورت شفاهی مبنی بر پذیرش زائران تمتع آینده خبر داد و گفت: طبق پیگیری سازمان حج و زیارت و مصوبه شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران به حج امسال با جدیت انجام می‌شود و منتظر اقدام عربستان هستیم و البته تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه با داشتن پیوست تامین امنیت زائران ایرانی برای اعزام زوار با عربستان باید منعقد شود، افزود: دعوت‌نامه برای سفر رئیس سازمان حج و زیارت قبل از قطع روابط سیاسی از سوی عربستان صادر و تاکنون تمدید نشده است.

اوحدی از تعطیل کردن دفتر سازمان حج و زیارت توسط عربستان پس از قطع روابط سیاسی با ایران در این کشور خبر داد و گفت: این دفتر مقدمات اعزام به حج را بدون ارتباط با مسائل سیاسی انجام می‌داد و باید اقدامات عربستان از گفتار به رفتار تغییر یابد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی موضوع بسیار مهمی است و این مرز دارای شرایط و زیرساخت‌های خوبی است، گفت: امسال 1/6 میلیون نفر از سه مرز کشور عازم مراسم اربعین شدند و امیدوار به تحقق این موضوع هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: فاجعه بزرگ منا به‌خاطر مدیریت غلط و بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود رخ داد و یک فاجعه بزرگ و تلخ در طول تاریخ اسلام و بی‌سابقه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار