حاشیه های تبلیغات انتخاباتی درمازندران
ماراتن تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هر چه به روز های پایانی نزدیکتر می شود شور و هیجانش زیادتر شده و در برخی شهرستان های مازندران این تبلیغات رنگ و بوی خاص خود را دارد.
کد خبر: ۱۸۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 21 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، تبلیغات درمازندران این روزها جلوه های خاصی به خود گرفته است به طوری که هواداران نامزدها همانطور که شبانه روز برای کسب آرای فرد موردنظرشان تلاش می کنند این تلاش شان گاهی آمیخته به فضای روحانی و معنوی نیز شده است.

بطوریکه هواداران تعدادی از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توسل به برگزاری آیین های دینی و مذهبی برای موفقیت در انتخابات در تلاش اند و دست به دعا و توسل به ائمه شدند.


** تلاش های معنوی بانوان ستادهای انتخاباتی 


شایع ترین شیوه معنوی تبلیغات هواداران نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را می توان تلاش بانوان ستادهای انتخاباتی برخی نامزدها در مازندران اعلام کرد که در گروه های تلگرامی یکدیگر را به نذر صلوات برای نامزد موردنظرشان دعوت می کنند .


پویش نذر 10 هزار صلوات توسط زنان ستاد یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه قائمشهر را می توان از آن جمله یاد کرد .


آنان در این جمع تلگرامی خود هر یک با فرستادن تعداد صلوات مشخص نذر خود را برای موفقیت نامزد موردنظرشان ادا می کنند . 


** آغاز روزهای انتخاباتی با شعار


گروه های تلگرامی هواداران برخی از نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزشان را با رمز خاصی آغاز می کنند که متناسب با مناسبت همان روز است .


با توجه به قرارداشتن در ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) ، یا فاطمه رمز این روزهای فعالیت انتخاباتی هواداران نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بویژه بانوان ستادهای آنان در مازندران است . 


** قهرمانان ورزشی در گود میدان رقابت نامزدهای انتخاباتی 


در حالی که تبلیغات علنی نامزدها شروع شده برخی از آنها علاوه بر تشکیل مجالس و میهمانی های مختلف در منازل خود و گاهی در تالارهای پذیرایی به روش های جدید و ابتکاری روی آورده اند. 


در شهرستان قائمشهر یکی از نامزدها، با بهره گیری از حضور قهرمانان ورزشی در ستادهای تبلیغات خود به دنبال جلب آرای ورزشکاران برای خود است .


برخی از نامزدهاکه پس از آغاز رسمی تبلیغات تایید صلاحیت شدند نیز در اقدامی جالب به منظور شکرانه تایید خود میهمانی های اشرافی در تالارهای پذیرایی برای عوامل ستاد های انتخاباتی خود برگزار می کنند تا بدین طریق روحیه و انرژی به طرفداران خود تزریق بکنند .


** برگزاری همایش های انتخاباتی با میدان داری مسئولان


برگزاری همایش های انتخاباتی به میزبانی اعضای شورای اسلامی شهرها در مازندران به نفع نامزد انتخاباتی را می توان از جلوه های دیگر حمایت و حضور برشمرد .


هرچند اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان پست و مسئولیت اداری به شمارنمی رود ولی این افراد با هزینه شخصی مبادرت به برگزاری چنین همایش هایی می کنند . 


** دست خالی نامزدهای جوان انتخابات در میدان رقابت


استفاده از خودروی دوستان و آشنایان برای چسباندن پوسترهای انتخاباتی شیوه ای است که نامزدهای جوان انتخابات در مازندران به آن متوسل شده اند .


حال آنکه این نامزدها توان پرداخت هزینه اجاره واحدهای تجاری گرانقیمت را ندارند برای درجا نزدن و عقب نماندن از قافله در این میدان رقابت با بهره گیری از امکانات دوستان و رفقای دانشگاهی و هم مدرسه ای خود به این شیوه پناه برده اند. 


در انتخابات هفتم اسفندماه از استان مازندران از میان 158 نامزد ،12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بهارستان راه پیدا می کند و همچنین از میان هفت نامزد خبرگان مازندران ، چهار نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهد شد.


در این استان سه هزار و 45 شعبه اخذ رای با شش هزار و 90 صندوق برای دو میلیون و 235 هزار واجد شرایط رای پیش بینی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار