محمدرضا كلانتری‌سرچشمه از انتشار كتاب 400 صفحه‌ای «روزشمار انقلاب اسلامی در استان یزد» توسط انتشارات سوره مهر در آینده نزدیك خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 20 February 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا كلانتری‌سرچشمه از انتشار كتاب 400 صفحه‌ای «روزشمار انقلاب اسلامی در استان یزد» توسط انتشارات سوره مهر در آینده نزدیك خبر داد و گفت: كتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در استان یزد» در حال گذراندن آخرین مراحل آماده‌سازی كتاب است و این اثر در آینده نزدیك منتشر خواهد شد.

وی درباره محتوای این كتاب توضیح داد: این اثر دربردارنده همه حوادث مهمی است كه از ابتدای سال 1341 تا سال 1358 كه سال تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، در استان یزد اتفاق افتاده.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی ادامه داد: در این كتاب حوادث به صورت روزشمار و صرفاً گزارشی ارائه شده‌اند؛ یعنی برحسب روزها اتفاقات مهمی كه از منظر تاثیرگذاری بر روند انقلاب اسلامی اهمیت داشته‌اند ذكر شده‌اند. مثلاً اینكه در فلان روز جوانی از استان یزد توسط ساواك دستگیر شده است، یا تجمع و تظاهراتی در فلان روز در استان یزد شكل گرفته و ... .

وی افزود: از این نظر این كتاب فاقد تحلیل‌های تاریخی مولفان است و هدف ما صرفاً ارائه گزارش روزشمار از اتفاقات بوده بدون اینكه بخواهیم زمینه‌ها و عوامل و بسترهای آن‌ها را بیان كنیم. البته در كار دیگری به این عوامل و زمینه‌ها و ... پرداخته‌ایم.

به گفته كلانتری سرچشمه، كتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در استان یزد» حدود 400 صفحه است و كار مشترک وی و یكی از همكارانش بوده. كار تالیف این كتاب چند سال پیش به اتمام رسیده و قرار است توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار كتاب شود.

این نویسنده و پژوهشگر در پایان اظهار كرد: قرار است كتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در استان یزد» به همراه دو كتاب دیگر از تولیدات حوزه هنری استان یزد كه كار تهیه و تالیف آن‌ها برعهده من و همكاران‌مان بوده در تاریخ 20 فروردین مصادف با روز هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری رونمایی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار