دادستان عمومی و انقلاب مشهد در حاشیه برگزاری آیین معارفه و انتصابات معاونت های دادستانی مشهد و درباره تخلفات انتخاباتی گفت: برخی نامزدها قانون را با درج تصاویر افراد مسئله دار در پوسترهای تبلیغاتی خود نادیده می گیرند.
کد خبر: ۱۸۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 20 February 2016
به گزارش تابناک رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم و درباره تخلفات انتخاباتی گفت: همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رضوی و مجلس شورای اسلامی، بسیاری از کاندیداها برای اطلاع رسانی و معرفی کامل خود به مردم همه موارد قانونی را رعایت می کنند که این موضوع شایسته تقدیر است.
قاضی غلامعلی صادقی افزود: اما در این میان نیز هستند افرادی که از همان روزهای نخستین دست به رقابت هایی ناسالم و غیرقانونی می زنند و قانون را با درج تصاویر افراد مسئله دار در پوسترهای تبلیغاتی خود نادیده می گیرند. 
وی با اشاره به اسراف و ریخت و پاش های انتخاباتی افزود: افرادی که برای تبلیغات گسترده خود سرمایه های مملکت را حیف و میل می کنند و به ریخت و پاش های گسترده دست می زنند به یقین از جیب شخصی خود هزینه نمی کنند و در پشت این گونه خرج ها، پول های کثیف نهفته است و آن ها اجیر شده صاحبان ثروت و قدرت هستند که در مجلس نیز باید برای آن ها فعالیت کنند بنابراین مردم را پس از انتخابات به حساب نمی آورند و دلسوز مردم نخواهند بود.
وی اضافه کرد: با شرایط اقتصادی که در گوشه و کنار کشور وجود دارد و محرومانی که قدرت تامین مایحتاج روزانه خود را ندارند چگونه افرادی میلیاردها تومان برای تبلیغات انتخاباتی هزینه می کنند و بعد می خواهند برای محرومان جامعه خدمت کنند این ها اگر در وعده های خود صادق هستند همین مبالغ را در مناطق محروم کشور هزینه کنند و گزارش آن را به مردم بدهند که به یقین مردم بهترین «قاضی» هستند و درباره اصلح بودن آن ها با رای خود قضاوت خواهند کرد.
مقام ارشد قضایی مشهد با بیان این که شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مشهد فعال است به برخی کاندیداهای متخلف هشدار داد: هم اکنون تبلیغاتی در خارج از چارچوب قانونی و حتی مکان های تبلیغ مشاهده می شود که اگر کاندیداها نسبت به جمع آوری این گونه تبلیغات اقدام نکنند نیروهای امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی وارد عمل می شوند و تبلیغات آنان را جمع آوری خواهند کرد.
قاضی صادقی همچنین به خراسان خاطرنشان کرد: اگر احساس کنیم افرادی مسیر خلاف قانون را پیش گرفته اند و به خواسته های به حق مردم توجهی نمی کنند، طی روزهای آینده آمار تخلفات کاندیداها را اعلام خواهیم کرد تا افکار عمومی درباره «قانون شکنانی» که می خواهند قانون گذار باشند، قضاوت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار