کد خبر: ۱۸۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 19 February 2016
عباس انصاری فر، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره اختصاص ورزشگاه به سرخابی ها افزود: این را به فال نیک می گیریم که دیدگاه مسئولان نسبت به فوتبال عوض شده است و می خواهند به آن کمک کنند اما ضروری است مسئولان دیدگاه خود را نسبت به ورزش درست کنند. وی ادامه داد: در مجموع مسئولان، ورزش را به عنوان سرگرمی می دانند در حالی که ورزش یک صنعت است و باید ابتدا دیدگاه خود را نسبت به آن عوض کنند و بر اساس آن ساختارسازی کنند.
 
انصاری فر گفت: اکنون ورزش معضلات کشور را حل می کند و در واقع اقتصاد با ثبات دنیا؛ ورزش است. وی افزود: اکنون با شرایطی که باشگاه سرخابی ها دارند بعید می دانم بتوانند این باشگاه ها را مدیریت کنند.مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: البته باشگاه سرخابی می تواند درآمدزایی کند و با آکادمی فوتبال و پرورش استعدادها می تواند کسب درآمد کند اما اقتصاد این دو تیم اکنون بسیار ضعیف است و از این استادیوم ها نمی توان درآمد کسب کرد یا بازی رسمی در آن برگزار کرد. انصاری فر ادامه داد: ضمن اینکه شورای تأمین نیز اجازه نمی دهد که مسابقات این دو تیم در یک باشگاه 15 هزار نفری برگزار شود. وی در ادامه گفت: از این باشگاه ها می توان برای فوتبال پایه استفاده کرد که البته در شرایطی که بحث ساختاری و درآمدزایی آنها حل شود و در آن شرایط با برگزاری مسابقات، فروش بلیت می توان استادیوم را اداره کرد و از پس هزینه آن برآمد در غیر این صورت، هزینه مدیریت استادیوم ها بسیار بالاست. انصاری فر افزود: البته ما مسیر را برعکس فوتبال و باشگاه حرفه ای طی می کنیم و ساختار نداریم تا بر اساس آن حرکت کنیم و کار واگذاری؛ اصولی و ساختاری نیست و باید ساختار درآمدزایی و باشگاه داری در کشور داشته باشیم و چه بسا ممکن است مدیر بعدی که به باشگاه بیاید این باشگاه را پس دهد و بگوید ما از پس هزینه آن بر نمی آییم. وی در ادامه گفت: تا زمانی که دیدگاه مسئولان نسبت به فوتبال و ورزش اصلاح نشود و ندانند که از ورزش چه می خواهند و در واقع ورزش ما دولتی باشد، همین وضع حاکم است و همه چیز مقطعی و جزئی دیده خواهد شد. مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس افزود: برای اصلاح امور در بحث ورزش، عزم ملی نیاز است و باید باشگاه ها را به صورت خصوصی در بیاوریم به ویژه که در این خصوص الگو نیز داریم. انصاری فر ادامه داد: کشور ترکیه و ژاپن مگر چکار کردند، در حالی که فوتبال ما جلوتر از آنها بود اما آنها اصلاحاتی انجام دادند و ما نیز باید حرکت زیربنایی و ساختاری برای ورزش انجام دهیم. وی گفت: ما در طول زمان نه تنها از نظر ساختاری و اقتصادی هیچ کاری نکردیم بلکه از نظر فنی نیز سقوط کردیم و هواداران ما در فوتبال همانند هواداران گذشته نیستند. انصاری فر درباره درآمدزایی فوتبال نیز افزود: دولت بودجه خاصی را برای توزیع بین باشگاه ها به ورزش اختصاص دهد که البته این امر، نگاه حرفه ای و عزم ملی می خواهد تا مشکلات ورزش حل شود ضمن اینکه بودجه پخش تلویزیونی را به بودجه صدا و سیما اضافه کند و کمک شود تا باشگاه ها پا بگیرند و خودشان درآمد زایی کنند.
مهدی محمودی کارشناس اقتصادی ورزش هم در این برنامه گفت: بخش خصوصی حاضر نیست در فوتبال سرمایه گذاری کند و باید زمینه ای فراهم شود که استادیوم را بخش خصوصی بسازد. وی درباره اختصاص ورزشگاه به سرخابی ها افزود: ما این کار را یک مقدمه باید بدانیم اما این کار کامل نیست و باید به باشگاه ها درآمدزایی را یاد بدهیم. وی گفت: البته ممکن است این واگذاری ها همانند سال های گذشته ناقص باشد و این قابل پیش بینی است. محمودی افزود: در اروپا یک روندی شروع شد که باشگاه ها خصوصی شدند و همه آنها صاحب ورزشگاه شدند و درآمدزایی کردند، این روند باید در ایران هم رخ دهد اما اکنون شرایطی پیش آمده است که هیچ بخش خصوصی حاضر نیست در فوتبال ایران سرمایه گذاری کند. وی گفت: در اروپا باشگاه ها خود مالک استادیوم هستند و باید باشگاه های ما نیز به این سمت بروند و به درآمدزایی روز مسابقه توجه کند، چیزی که در ایران مغفول مانده است. کارشناس اقتصادی ورزش افزود: ضمن اینکه 30 مسابقه برای کشوری مثل ایران کم است و در اروپا 85 مسابقه برگزار می شود و هر روز از استادیوم های خود استفاده می کنند اما باید دید یک ورزشگاه مثل استادیوم آزادی در سال چند مسابقه برگزار می شود. محمودی در ادامه با بیان اینکه ما باید دیدگاه خود را نسبت به ورزش و فوتبال عوض کنیم، گفت: همه جای دنیا می گویند که فوتبال یک صنعت است اما دیدگاهی که در ایران درباره مدیریت باشگاه و فدراسیون وجود دارد دیدگاه رو به بالاست و دریافت بودجه بستگی به چانه زنی مدیر دارد و هرگز به تماشاگران توجه نمی شود.
 
وی ادامه داد: تا این دیدگاه کارمندی و دولتی عوض نشود، این مشکلات و معضلات درست شدنی نیست. محمودی در ادامه به بحث حرفه ای سازی باشگاه ها اشاره کرد و افزود: باشگاه های ما بازاریابی و مدیریت بازرگانی انجام نمی دهند و کار تجاری بلد نیستند. وی درباره درآمدزایی فوتبال نیز گفت: من این حرف را قبول ندارم که در فوتبال پول نیست بلکه معتقدم در فوتبال پول هست اما درست هزینه نمی شود. سرمربی مستعفی تیم فوتبال ملوان هم میهمان تلفنی این برنامه بود. وی گفت: شرایط را برای ماندن و ادامه کار مناسب ندیدم. حمید استیلی افزود: من در شرایطی به تیم ملوان ملحق شدم که هفته به هفته کار ما سخت می شد و شرایط اقتصادی سخت تر شد و به دلیل این شرایط اقتصادی، فشارهای زیادی را متحمل شدیم. وی ادامه داد: ما از روز نخست سخت کار کردیم و چند بازیکن جدید آوردیم اما هیچ مبلغی را به آنها پرداخت نکردیم. استیلی گفت: جدا شدن من به نفع تیم بود زیرا حضور من باعث تنش شده بود. وی افزود: هشت بازی این تیم را تصمیمات بد داوری رقم زد و آن پنالتی که برای ما گرفته نشد باعث شد شرایط را برای ادامه کار مناسب نبینم بنابراین استعفا دادم تا اتحاد بین باشگاه و تماشاگران حفظ شود. سرمربی مستعفی تیم فوتبال ملوان گفت: ما در تمرینات شرایط سختی داشتیم اما ملوان هواداران خوبی دارد و با هواداران زندگی می کند در هر حال شرایط ما سخت بود، به همین علت استعفا دادم. 

وی ادامه داد: من روزی 10 - 12 ساعت کار می کردم بدون اینکه ریالی دریافت کنم و روزی که استعفا دادم درآمدم را که 800 میلیون تومان بود به هواداران این تیم هدیه کردم. مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی هم دیگر میهمان تلفنی تیتر امشب بود گفت: مذاکرات برای آوردن سرمربی به ملوان بندر انزلی ادامه دارد و در این خصوص 6 - 7 گزینه پیش رو داریم. مسعود رضائیان در ارتباط تلفنی درباره استعفای حمید استیلی از سرمربی گری این تیم افزود: متأسفانه با توجه به توهین هایی که در سر تمرینات به حمید استیلی شد ایشان احساس کردند باید بروند و احساس کردند با جدا شدنشان از تیم فشارها کم خواهد شد بنابراین این کار را کردند. وی ادامه داد: آقای استیلی تمام مطالبات خود را به باشگاه بخشید و البته در این مدت نیز حتی یک ریال نیز نگرفته بود. رضائیان گفت: اکنون برای جذب سرمربی 6 - 7 گزینه داریم که 5 بومی و 2 غیر بومی است و 2 بومی ملوانی الاصل است اما هنوز به توافق نرسیدیم و با باشگاه هایی که این دو نفر کار می کنند وارد مذاکره شدیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است. وی ادامه داد: در واقع جستجو و مذاکرات ادامه دارد تا در نهایت فردی را برای سرمربی گری انتخاب کنیم و اکنون نیز مربیان بومی که با استیلی کار می کردند برای هدایت تیم حضور دارند.  

مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی درباره طرفداران تیم ملوان هم گفت: این تیم مردمی و با طرفدار است و همین موضوع باعث شده شرایط و زیرساخت های ما وخیم تر و شرایط مالی شدیدتری داشته باشیم. رضائیان افزود: تاکنون چهار میلیارد تومان بدون حامی به این تیم تزریق شده در حالی که هزینه های این تیم بسیار بالاست ضمن اینکه ملوان هیچ حامی دولتی، غیر دولتی، خصوصی یا خصولتی ندارد. وی درباره درآمد واقعی فوتبال نیز گفت: اگر باشگاه ها حق بلیت فروشی و حق پخش تلویزیونی داشته باشند می توانند درآمد زایی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار