رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: رویکرد سازمان جنگلها و مراتع در زمینه حفاظت از منابع طبیعی یک رویکرد مشارکتی است و اعتقاد داریم که باید کارها را با مشارکت خود مردم انجام دهیم.
کد خبر: ۱۸۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 18 February 2016
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: رویکرد سازمان جنگلها و مراتع در زمینه حفاظت از منابع طبیعی یک رویکرد مشارکتی است و اعتقاد داریم که باید کارها را با مشارکت خود مردم انجام دهیم.

به گزارش ایرنا خداکرم جلالی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های منابع طبیعی روانسر افزود: جامع نگری و مشارکت مردم یک راهبرد اساسی در حوزه آبخیر است که در دستور کار این سازمان است.

وی با بیان اینکه در این موضع همه فعالیتها هماهنگ و با انسجام بیشتر صورت می گیرد گفت: توانمندسازی جوامع محلی می تواند منشا تحولات بسیار مثبتی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به لحاظ شرایط اقلیمی، نیازمندیهایی که در زمینه آب داریم و خشکسالی هایی که به طور مستمر در کشور اتفاق می افتد فعالیتهای آبخیزداری و آبخوانداری بسیار حائز اهمیت است و این مهم می تواند علاوه بر حفظ آب و خاک پیامدهای خشکسالی را کاهش دهد.

جلالی ادامه داد: آب، خاک و هوا به عنوان عوامل اصلی بستر حیات و توسعه پایدار است و اگر درست مدیریت و حفاظت شوند یک امنیت اکولوژیکی را داریم که می توانیم در سایه آن به اهداف اقتصادی و اجتماعی برسیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: آبخیزداری و آبخوانداری عواملی است که می تواند ما را در راستای توسعه پایدار هدایت کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز گفت: طرح توسعه جنگل کاری اقتصادی در راستای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیزداری و با مشارکت جوامع محلی و مشارکت مردم اجرا می شود.

مراد شیخ ویسی با بیان اینکه مردم نقش ویژه ای در توسعه درختکاری دارند افزود: در این طرح گونه های مثمر از قبیل بنه، بادام و گلابی وحشی کشت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت: عرصه هایی که به صورت عرفی در اختیار مردم است انتظار داریم توسط خود مردم احیا و اقتصادی شوند و براساس دیدگاه اقتصاد مقاومتی از این عرصه ها در زمینه اشتغال و توسعه درآمد مردم استفاده کنیم.

شیخ ویسی گفت: برای این عرصه ها زیرساختهایی از جمله کار آتش بر، جاده سازی، چاله کنی و تامین نهال توسط سازمان جنگلها و مراتع انجام می شود.

فرماندار روانسر نیز بر توسعه و تجهیز امکانات مقابله با حوادث در این شهرستان تاکید کرد.

حسین ویسمرادی با بیان اینکه بخش شاهو نقطه بحرانی این شهرستان در بحث آتش سوزی است، گفت: هر ساله در این مسیر شاهد آتش سوزیهایی هستیم که نیاز دارد با توجه به پوشش جنگلی و صعب العبور بودن این منطقه امکانات بیشتری به این شهرستان تزریق شود.

رئیس سازمان جنگلها و مراتع از طرح آبخیز حوزه خراجیان روانسر با مساحت بیش از 11 هکتار بازدید کرد.

در این طرح 14 هزار و 567 متر مکعب بند سنگی؛ ملاتی، 24 هزار و 550 متر مکعب بند خشکه چین و گابیونی اجرا و 50 هکتار نیز نهال کاری شده است.

در ادامه این بازدید مسئولان از طرح جنگلکاری اقتصادی شهرستان روانسر نیز بازدید کردند.

این طرح در یک هزار و 150 هکتار از پلاک های سلکان، کانی باغ، بانشله، حسن آباد، تبرگزین، صادق آباد، کانی خضران و بانشله اجرا شده است.

در این طرح 21 هزار اصله نهال از گونه های بنه، گلابی وحشی، زالزالک، بادام و ... توزیع شده است.

یک تعاونی و 116 نفر از این طرح بهره برداری می کنند.

81 هزار هکتار از مساحت شهرستان روانسر جز عرصه های ملی و طبیعی است که شامل 26 هزار هکتار جنگل و 55 هزار هکتار مرتع است.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار