انجمن سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی افغانستانی در مشهد تشکیل و اساسنامه آن تدوین شد.
کد خبر: ۱۸۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 21 February 2016
بیش از 120 نفر از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی افغانستانی مقیم ایران و خارج از ایران در همایشی برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در مشهد گردهم آمدند.
در این همایش دو روزه که با حضور شهردار مشهد، معاون هماهنگی و توسعه منابع اقتصادی استانداری خراسان رضوی، سرکنسول افغانستان در مشهد و جمعی از سرمایه گذاران افغانستانی برگزار شد، انجمن سرمایه گذاران افغانستانی در ایران تشکیل و هیات مدیره این انجمن تعیین شد.
استاد دانشگاه و دبیر علمی این همایش روز چهارشنبه در مراسم پایانی آن به خبرنگار ایرنا گفت: فرصت های سرمایه گذاری بسیار برای سرمایه گذاران خارجی در ایران وجود دارد که باید این فرصتها معرفی شوند.
دکتر محمد حسین پاپلی یزدی با بیان اینکه سرمایه گذاران افغانستانی در ایران در بخش های مختلف تولیدی، مرغداری و صنعتی فعال هستند افزود: تاکنون بیش از 50 هزار دلار توسط این فعالان اقتصادی در ایران سرمایه گذاری شده است. 
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران افغانستانی تاکنون تشکلی در ایران نداشتند اظهار کرد: در این همایش تشکل و انجمن سرمایه گذاران افغانستانی تشکیل و سازماندهی شد. 
پاپلی یزدی گفت: براساس اساسنامه این انجمن محدودیتی برای سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی افغانستان در ایران وجود ندارد.
وی افزود: با شکل گیری این انجمن بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط فعالان اقتصادی افغانستانی در ایران و به ویژه در مشهد انجام خواهد شد. 
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به گسترش روابط دیپلماسی و اقتصادی ایران در عرصه بین المللی در دوران پسابرجام شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران و توسعه روابط تجاری باشیم.
نشست دو روزه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی افغانستانی با حضور بیش از 120 سرمایه گذار این کشور و مسئولان اقتصادی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار