مدیرکل بهزیستی مازندران از رشد و گسترش آسیب ها در میان کودکان ابراز نگرانی کرد و گفت : پناه بردن به آموزش توانمندسازی والدین و کودکان برای مصون سازی از این آسیب ها ضروری است.
کد خبر: ۱۸۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 16 February 2016

به گزارش تابناک مازندران ، سید سعید آرام در آئین آغاز اجرای طرح خانه و مدرسه در مدرسه شهید نوبر ساری افزود : در زمان کنونی با ورود فناوری ، روابط میان والدین و کودکان دچار فاصله شده است و به نوعی شکاف عظیمی میان اعضای کانون خانواده ایجاد شده است .


وی ادامه داد : امروز هم خانواده تک فرزندی در جامعه زیاد شده و هم به خاطر فاصله ای که میان اعضای خانواده افتاده ، فرصتی برای بیان مشکلات فرزندان وجود ندارد .


مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : روابط اجتماعی هم در خانواده ها ضعیف شده است در حالی که توانمند شدن خانواده ها برای برقراری ارتباط کودکان و جامعه را باید فراهم کرد .


وی ادامه داد : نگرانی از رشد آسیب های مختلف جامعه و کودکان استفاده از راهی برای آموزش مقابله با این آسیب ها به کودکان را ضروری کرده است . 


آرام تاکید کرد : آموزش ها باعث می شود تا خانواده ها و کودکانشان در زمینه های مختلف توانمند شوند تا در با آن مقابله نمایند.


وی جدایی و فاصله میان والدین و کودکان را آسیب جدی و مهم کانون خانواده دانست و گفت : این مساله زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را فراهم می آورد .


مدیر کل بهزیستی مازندران اجرای طرح خانه و مدرسه را راهکار آموزشی مناسب برای توانمندسازی و برقراری ارتباط اجتماعی میان والدین و فرزندانشان دانست و افزود : این آموزش ها باعث می شود تا کانون های خانواده مستحکم تر شود .


طرح خانه و مدرسه از در مهدکودک نسترن و مدرسه شهید نوبر ساری آغاز شد و خانواده ها و کودکان پایه اول دبستان و پیش دبستانی در هشت هفته آموزش های لازم را برای برقرای ارتباط اجتماعی فرا می گیرند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار