کد خبر: ۱۸۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 16 February 2016

دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان البرز درآیینی از 70 زوج دانشجو، پژوهشگر وکارآفرین این استان تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل دانشگاه جامع علمی وکاربردی استان البرز درحاشیه این آیین، در گفت وگو باخبرنگار ایرنا، گفت: ازمجموع آن ها 40 زوج ، 24پژوهشگر و کارآفرین و 6 موفق استارت آپ هستند.

سید صاحب سادات حسینی افزود: مراسم تجلیل اززوج های دانشجو با توجه به سنت حسنه پیامبراسلام ، سفارش بزرگان و تحکیم بنیان خانواده برگزارشده است .

وی اضافه کرد: موضوع ازدواج دانشجویی تا حدودی ضعیف عمل شده که باید با ایجاد بسترهای فرهنگی این مهم را توسعه دهیم .

وی درخصوص پژوهشگران و کارآفرینان دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: دراین دانشگاه هدف ایجاد ایده جدید و تبدیل ایده به محصول است که خوشبختانه دراستان البرز به خوبی مشهود است .

سادات حسینی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم دراین دانشگاه مهارت آموزی و ایجاد کارآفرینی است که با ایجاد رشته های مهارتی امیدواریم کارآفرینی را درتمام دانشگاه ها تعمیم دهیم .

وی همچنین افزود: دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین هستند به طوری که دراین دانشگاه ها پژوهش ها و اختراعات کاربردی می شود .

سادات حسینی با اشاره به موفقیت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی در موضوعاتی نظیر کارآفرینی، گفت: یکی ازدلایل موفقیت دانشجویان دانشگاه های علمی و کابردی دراین است که 78درصدآن ها شاغل هستند و تعداد زیادی ازآن ها قبل ازشروع درس مشغول به کاربوده اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 29 هزار دانشجو در چهارگروه صنعت ، هنر ، کشاورزی و مدیریت وخدمات اجتماعی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز با تاکید بر اینکه دانشگاه های نسل اول فقط آموزش و دانشگاه نسل دوم آموزش و پژوهش را دربر داشت، گفت: دانشگاه نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش، قرار است کارآفرین هم باشند.

وی افزود: باید ارتباط منطقی و مستمر با صنعت، کشاورزی، خدمات و دیگر حوزه های تولید داشته باشند تا تامین نیازهای این بخش ها را در دانشگاه ها دنبال کنند.

وی گفت: این دانشجویان شامل 16هزارو 20 نفردرمقطع کاردانی ، 10 هزار و 88نفردرمقطع کارشناسی، 42نفر درمقطع کارشناسی ارشد و یکهزارو 50 نفر دررشته مدیریت خانواده می باشد.

وی راه اندازی سه مرکز آموزشی با سه رشته خاص آموزشی ورزش ، آموزش اسب سواری و نظام مهندسی دراستان البرز را ضروری دانست و افزود: به دنبال اخذ مجوزبرای راه اندازی این مراکز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار