دبیرکل جامعه دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاه معتقد است: مجلس آینده مجلسی میانه‌رو خواهد بود
کد خبر: ۱۸۱۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 16 February 2016
دبیرکل جامعه دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاه معتقد است: مجلس آینده مجلسی میانه‌رو خواهد بود  

حمیدرضا صمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه در فاصله کمتر از دو هفته به انتخابات مانده آن شور و هیجانی که انتظار می‌رفت را در جامعه نمی‌بینیم، گفت: مهمترین دلیل این امر رد صلاحیت بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح طلبان است و امیدواریم در چند روز آینده با تایید صلاحیت و به میدان آمدن تعدادی از چهره‌های شاخص اصلاح طلب، شور و نشاط سیاسی در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این دوه نیروهای شاخص اصلاح طلب تایید صلاحیت نشده‌اند، گفت: در برخی حوزه‌های انتخابیه همچون کرمانشاه حتی نیروهای دسته چندم اصلاح طلبان هم تایید نشده‌اند و در دیگر حوزه‌ها هم اگر کاندیداهایی با مشی اعتدال گرایی و یا از نیروهای دسته چندم اصلاح طلبان تایید شده‌اند، پایگاه رای آوری چندانی ندارند.

این فعال سیاسی ادامه داد: شاید گفته شود تعدادی از نیروهای اصولگرا هم رد صلاحیت شده‌اند، اما افراد شاخص این جریان حضور دارند.

صمدی ادامه داد: در کرمانشاه کاندیداهای اصلاح طلب ثبت نام کننده را در چهار لیست تقسیم کرده بودیم که هیچکدام از کاندیداهایی که در لیست‌های ما بودند، تایید نشده‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان رد صلاحیت‌ها قطعا بر مشارکت مردم تاثیرگذرا است، گفت: در انتخابات معمولا درصد ثابتی از افراد جامعه همواره حضور پیدا می‌کنند، اما هرگاه که مشارکت بالایی را شاهد بوده‌ایم دوره‌هایی بوده که کاندیداهای همه جناح‌ها در انتخابات حاضر بوده و فضای سیاسی با نشاطی در جامعه داشته‌ایم.

سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان کرمانشاه در ادامه با رد این موضوع که در این دوره انتخابات مجلس ثبت نام تعداد زیاد داوطلبین با هدف و برنامه خاصی صورت گرفته، گفت: اولا که حضور در انتخابات حق هر فردی است و هر شخصی که شرایط لازم را دارد و خود را توانمند می‌داند می‌تواند ثبت نام کند. از سوی دیگر اعتراض ما به رد صلاحیت افراد فاقد شرایط لازم با هر تعدادی نیست، ما به رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب که سابقه روشنی دارند، اعتراض داریم.

صمدی با بیان اینکه اصلاح طلبان تحت هر شرایطی در انتخابات حضور می‌یابند، گفت: استراتژی ما این است که در انتخابات حاضر باشیم و از کاندیداهایی که در برنامه‌های دولت کارشکنی نمی‌کنند، حمایت کنیم.

وی در پیش بینی‌اش از ترکیب آینده مجلس نیز گفت: پیش بینی نتیجه انتخابات در کشور ما بسیار سخت است، اما با شرایط پیش آمده می‌توان گفت که مجلس آینده قطعا یک مجلس اصلاح طلب نخواهد بود، البته اصولگرایان تندرو هم در مجلس آینده جایی نخواهند داشت. معتقدم مجلس دهم یک مجلس میانه رو خواهد بود و اکثریت آن با نمایندگانی است که در برنامه‌های دولت کارشکنی نخواهند کرد.

دبیرکل جاداک در خصوص اینکه اقبال جامعه بیشتر با اصولگرایان است یا اصلاح طلبان نیز گفت: کارنامه انتخابات گذشته نشان می‌دهد به غیر از انتخابات سال 1384 که اشتباه خود اصلاح طلبان و عدم وحدتشان باعث شکست آنان شد، هرگاه شرایط رقابت وجود داشته، این اصلاح‌طلبان بوده‌اند که پیروز انتخابات شده‌اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار