فرماندار ارومیه گفت: 733 هزار نفر در ارومیه واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.
کد خبر: ۱۸۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 16 February 2016

عباس حسن‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه 94، اظهار داشت: آذربایجان غربی از قومیت‌های مختلفی تشکیل شده است و نباید تبلیغات انتخاباتی سبب بروز اختلافات قومی و قبیله‌ای در این استان شود.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری انتخابات مجلس در ایران با مشکلات زیادی از قبیل عدم رعایت نظم و قانون همراه بود و حتی گاهی انتخابات منحل می‌شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات همواره به شکل مرتب و منظم برگزار شده و امسال نیز تلاش ما برگزاری هر چه منظم‌تر و قانونی‌تر انتخابات هفتم اسفندماه است.

فرماندار ارومیه گفت: واجدین شرایط اخذ رای در حوزه انتخابی ارومیه 733 هزار نفر است که با توجه به تایید صلاحیت نزدیک به 50 نفر از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی احتمال پراکندگی آرا و کشیده شدن انتخابات مجلس به دور دوم وجود دارد.

وی ضمن ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم ارومیه در انتخابات هفتم اسفند 94، گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط در سایه امنیت ملی و نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حسن‌خانی به تعداد شعبات اخذ رای در ارومیه اشاره و اعلام کرد: تعداد شعبات اخذ رای در ارومیه 413 شعبه است که از این تعداد 282 شعبه به صورت ثابت و 131 مورد به صورت سیار وظیفه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در هفتم اسفند امسال به عهده می‌گیرند.

وی نظارت و بازرسی از شعبات اخذ رای را جهت ایجاد نظم در انتخابات و مقابله با تخلفات و قانون‌شکنی الزامی عنوان و اضافه کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه امسال 9 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش بازرسی، نظارت، هیئت اجرایی، راننده و محافظ در حوزه انتخابی ارومیه نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرماندار ارومیه اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه منظم‌تر و قانونی‌تر انتخابات آینده را ضروری دانست و گفت: کلاس‌های آموزشی برای عوامل اجرایی و نظارتی و نیز کلاس‌های توجیهی برای نامزدهای انتخاباتی در حال برگزاری است تا همه اعضا بر اساس وظایف قانونی رفتار کنند.

وی به توزیع دفترچه‌های قوانین و مقررات انتخابات در بین نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: این دفترچه‌ها در بین عوامل اجرایی و نظارتی نیز توزیع می‌شود تا هیچ‌یک از عوامل اجرایی یا ناظرین با عدم آگاهی از قانون بر سر صندوق‌های رای حاضر نشوند.

این مسئول دغدغه اصلی کاندیداهای انتخابات آینده را پخش آگهی‌های تبلیغاتی عنوان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای انتشار منظم و برنامه‌ریزی شده آگهی‌های انتخاباتی در سطح ارومیه در نظر گرفته شده و تلاش برای معرفی همه نامزدهای انتخاباتی بدون تبعیض و تفرق به مردم مورد نظر و حمایت فرمانداری ارومیه است.

حسن‌خانی گفت: تامین نیروی انسانی برای شعب اعم از اجرایی و کاربر رایانه، تامین خودرویی شعب و ستاد، تامین تجهیزات رایانه‌ای، امکان‌سنجی شعبات اخذ رای و تامین اقلام و وسایل مورد نیاز شعب اخذ رای مانند؛ تعرفه‌ها، مهر و صندوق تمهیدات لازم برای برگزار شدن هر چه بهتر انتخابات هفتم اسفند 94 است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار