مدیر کل زندان های فارس با اشاره به سیاست سازمان زندانها مبنی بر خروج زندان‌های قدیمی به خارج از شهرها گفت: ۲۰۰هکتار زمین برای خروج زندان عادل آباد به بیرون از شهر، در منطقه ظفرآباد شیراز تملک و ثبت شده است.
کد خبر: ۱۸۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 14 February 2016
تابناک فارس به نقل از میزان:سیدحشمت اله حیات الغیب گزارشی از وضعیت زندانهای استان ارائه کرد.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: استان فارس از نظر جمعیت کیفری پس از استانهای تهران و خراسان رضوی سومین استان کشور و با توجه به وسعت و گستردگی استان فارس، از نظر تعداد زندان با ۲۰مرکز اصلاحی و تربیتی اولین استان در سطح کشور است.

 حیات الغیب افزود: ۹۷درصد از زندانیان استان مرد و سه درصد را زنان تشکیل می دهند و بیشترین جرایم نیز مربوط به موادمخدر با ۳۸درصد، سرقت ۲۸درصد و ۳۶درصد را سایر جرایم شامل می شوند.

وی تأکید کرد: تعداد ۹۸۲ نفر محکوم مالی و جرایم غیرعمد در زندانهای استان تحمل کیفر می کنند.

مدیرکل زندانهای فارس گفت: تعداد ۵۶۴نفر از زندانیان در استان فارس تبعه افغانستان هستند و  ۵۹درصد از زندانیان متأهل و ۴۱درصد نیز مجرد هستند.

وی ادامه داد: ۵درصد افراد بیسواد، ۲۹درصد تحصیلات ابتدائی، ۴۲درصد مدرک سوم راهنمایی، ۱۷درصد دیپلم و بالاتر و ۴درصد نیز دارای مدرک کارشناسی و بالاتر دارند.

این مقام ارشد زندان‌های استان افزود: با توجه به جمعیت آماری شهرستانها، از نظر جرم خیزی شیراز در استان رتبه اول را دارد و در اقلید کمترین جرم اتفاق می افتد.

مدیرکل زندانهای فارس با اشاره به حمایت و پشتوانه مسئولین قضایی و رئیس کل دادگستری استان گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران در سطح زندانهای استان، و به منظور اصلاح و بازپروری بهتر زندانیان، ۱۷هزار متر فضای فیزیکی به مجموعه زندانهای استان اضافه و بیش از ۸۰هزار متر مربع فضای فیزیکی بازسازی و بهسازی شده است.

وی با اشاره به سیاست سازمان زندانها مبنی بر خروج زندان های قدیمی به خارج از شهرها اضافه کرد: ۲۰۰هکتار زمین برای خروج زندان عادل آباد به بیرون از شهر، در منطقه ظفرآباد شیراز تملک و ثبت شده است.

حیات الغیب ادامه داد: این پروژه ملی با ظرفیت ۱۰هزار نفر با سرانه ۱۲ الی۱۴مترمربع فضای فیزیکی برای هر زندانی در نظر گرفته شده و در قرارداد منعقد شده با قرارگاه خاتم الانبیاء درصورت تأمین اعتبار، در سال جدید مراحل ساخت آن شروع و بیش از ۵سال زمان برای ساخت ان نیاز است.

مدیرکل زندانهای فارس تصریح کرد: زندان‌های فیروزآباد و نورآباد نیز به خارج از شهر انتقال می یابند و مراحل ساخت آنها در سال آینده شروع می شود.

وی گفت: با حمایت مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، عملیات گازرسانی به مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز پس از ۲۰سال از ساخت این مرکز و همچنین گازرسانی به زندانهای داراب و نورآباد انجام شده و در آستانه بهره برداری هستند.

حیات الغیب درخصوص اقدامات فرهنگی و تربیتی اظهار داشت: با همت خیرین، مجتمع آموزشی به متراژ۲۱۰۰مترمربع با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی در زندان مرکزی درحال ساخت است و با همکاری تعدادی از خیرین، مجتمع ورزشی چندمنظوره نیز برای زندانیان با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در پوسته داخلی زندان مرکزی در حال احداث است.

مدیرکل زندانهای فارس ادامه داد: با توجه به قدمت بیش از۴۴ ساله زندان مرکزی شیراز با همت همکاران، کل مجموعه مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته است و سه سوله کارگاهی نیز برای اشتغال زندانیان راه اندازی و تجهیز شده است.
 
وی همچنین به فعالیتهای فرهنگی در زندانها نیز اشاره کرد و گفت: تعداد۸مدرسه قرانی در زندانهای استان دایر است و تعداد۳۵۷نفر زندانی در مدرسه آموزش از راه دور و دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

سرهنگ دوستدار فرمانده سپاه بقیه الله الاعظم شیراز و جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت ادارات کل دستگاه های اجرایی فارس از زندان مرکزی شیراز بازدید و پس از بازدید از زحمات مدیرکل و کارکنان زنداننهای استان تقدیر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار