کد خبر: ۱۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 13 February 2016


به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، محافل انس با قرآن کریم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی جمعه شب با حضور قاریان ممتاز، رئیس دارالقرآن و مسئولین قرآنی استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر ندامتگاه مرکزی کرج در حاشیه برگزاری محفل قرآنی، با اعلام این که هر چند برگزاری مراسم معنوی محفل انس با قرآن در روحیه مددجویان تأثیرگذار است و نقش مهمی در تجدید روحیه معنوی آنان دارد، اما همان گونه که جسم انسان به طور مداوم به غذا نیازمند است، روح او هم به غذای مخصوص خود که همان معارف قرآنی و آموزه های اسلامی است، نیاز دارد.

سید مجتبی حسینی افزود: این محافل قرآنی با حضور مسئولین قرآنی و قاریان ممتاز استان با حمایت اداره تبلیغات اسلامی کرج صورت پذیرفت که با استقبال گسترده مددجویان مواجه شد.

حسینی در ادامه افزود: بر پائی محافل قرآنی آن هم صرفا در بازه های زمانی تعریف شده و مناسبتی، به تغذیه روح مددجویان کمک چندانی نخواهد کرد و همان گونه که در قرآن کریم بر تداوم تذکر تاکید شده، اشاعه فرهنگ قرآنی آن هم در جلسات متعدد تأثیر بیشتری خواهد داشت.

مدیر ندامتگاه کرج به مجموعه فرهنگی زندان توصیه کرد، برگزاری برنامه های قرآنی را به صورت هفتگی و در جهت تقویت روحیه مذهبی مددجویان و حتی سربازان وظیفه دنبال کنند و به یک یا چند جلسه در طول سال اکتفا نشود.

احمد شربتی علائی مسئول فرهنگی ندامتگاه به ایجاد محافل قرآن کریم و همچنین برگزاری کلاس های آموزش حفظ قرآن کریم با حضور اساتید استانی در ندامتگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به این که یکی از اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها ، گسترش فرهنگ قرآنی در بین مددجویان است ، برگزاری محافل انس با قرآن را گامی در جهت رفع این دغدغه فرهنگی بیان کرد و ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم از این مسیر به تقویت باورهای دینی مددجویان کمک کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت : این محافل قرآنی که به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حال اجراست با همکاری اداره تبلیغات کرج و با حضور ارزشمند مسئولین قرآنی و همچنین قاریان برتر استان در ندامتگاه برگزار و اهم برنامه های آن شامل تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ، اجرای تواشیح قدر ( مددجویان دارلقرآن مرکزی ندامتگاه )، اعطای گواهینامه به مددجویانی که موفق به حفظ قرآن کریم شوند، پخش تلاوت های کوتاه قاریان برجسته ایران و جهان و تفسیر آیات تلاوت شده است.

وی یادآور شد: این برنامه ها با اهداف ایجاد فضای انس با قرآن کریم، ترویج هنر قرائت قرآن و ترویج نغمه های دینی و الهی و ایجاد زمینه ای برای شناسایی و رشد و ارتقای قاریان مستعد برگزار می شود.

در این محفل محمدرضا رودسرابی رئیس دارالقرآن استان البرز ، جواد ملازاده رئیس دارالقرآن شهرستان کرج و قاری ممتاز کشوری و دیگر مسئولین قرانی اداره تبلیغات اسلامی استان البرزو مسئولین ندامتگاه در به مدت دو روز متوالی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار