بازار اردبیل سوگوار شد
قرار است مراسم تشییع جنازه آن مرحوم ساعت 15 امروز شنبه از جلوی مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شود. همچنین مراسم سومین روز درگذشت مرحوم نباتی نیز قرار است فردا یکشنبه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شود ...
کد خبر: ۱۸۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 13 February 2016

حاج لطیف نباتی خبر اردبیلی روز 23 بهمن ماه جاری درگذشت.

به گزارش تابناک اردبیل، قرار است مراسم تشییع جنازه آن مرحوم ساعت 15 امروز شنبه از جلوی مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شود. همچنین مراسم سومین روز درگذشت مرحوم نباتی نیز قرار است فردا یکشنبه در مسجد اعظم اردبیل برگزار شود.

حاج لطیف نباتی متولد ۱۳۱۹ اردبیل از بازاریان معتمد اردبیل و خیران فعال استان بود که از از ۱۵ سالگی به همراه بزرگانی همچون آیت الله نوری پایانی، شیخ صادق صحرانورد در کمک به نیازمندان مشارکت می کرد و در زمینه ایجاد صندوق های قرض الحسنه ، تعمیر و نگهداری امامزاده و بناهای متبرکه و باستانی ، حفظ فرهنگ و هویت ملی و مذهبی ، تاسیس و همکاری با موسسات خیریه ، احداث پناهگاه در ارتفاعات کوه سبلان برای کوهنوردان و ده ها موارد دیگر با نیت صادقانه و بی ریا ، منشا خدمات ارزنده و ماندگار بوده است .

به گزارش تابناک اردبیل، این پدر شهید در سال ۴۲ موفق به دیدار با امام راحل می شود و در برهه های مختلف از دوران مبارزات انقلاب اسلامی با پخش کردن اعلامیه ها در خدمت امام (ره ) بود طوری که در تحرکات انقلابی اعلامیه ها دراردبیل به دست وی می رسید و سپس در بین بازاریان و اقشار دیگر توزیع می شد.

این خیر اردبیلی در جنگ تحمیلی نیز در جبهه ها به همراه آیت الله مروج امام جمعه فقید اردبیل، در پایگاه های صلواتی حضور می یافت و فرزند گرامی خود را در این عرصه تقدیم انقلاب اسلامی می کند.

احداث اولین حسینه در پناهگاه کوه سبلان انجام لوله کشی آب به ۱۵روستا قبل از فعالیت جهاد سازندگی، ساخت ۲۱حمام بهداشتی در ۲۴ روستا ، احداث سه پل ارتباطی در سه روستا، دو درمانگاه در قبل از انقلاب، اقدام برای احداث پارکینگ سه طبقه در شهرستان اردبیل از دیگر فعالیت های این پدر شهید در جهت آبادانی منطقه است.

به همت جاج لطیف نباتی و هیت امنای صندوق قرض الحسنه استان ، هم اکنون ۱۵ صندوق قرض الحسنه در سطح استان اردبیل فعالیت می کند و از محل در آمد صندوق های قرض الحسنه در سطح استان جهیزیه های خرده و کامل به نو عروسان اهدا می شود.

لازم به توضیح است بسیجی شهید رسول نباتي مقدم فرزند برومند حاج لطیف در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۶۲ درمنطقه ي عملياتي والفجردر پنجوين هم مرز مريوان به مقام عالی شهادت رسید.

گفتنی است که مرداد ماه گذشته به مناسبت روز ملی اردبیل ، نشان شاه اسماعیل ختایی ( نشان ملی اردبیل) به پاس خدمات مرحوم لطیف نباتی به وی و دکتر یوسف معماری و دکتر عبدالرحیم جلایی اعطا شده بود.

در گذشت این مرد نیکوکار را به همشهریان و خانواده محترم و فرهنگی آن مرحوم تسلیت می گوییم .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز / مرده آن است ...
علی رضا ارژنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
خداوندقادر و متعال این مرد نیکو کار ، خیر و مرد عمل و فرزند شهیدش را رحمت نماید.انشاالله
منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
روحش قرین شادی وآرامش ابدی ...واقعا انسان خیر وپاکی بود.از صمیم قلب به همه همشهری ها وخانواده محترمشون تسلیت عرض می کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار