وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: دولت یازدهم بدون اینکه معنا و مفهوم توزیع سهام عدالت را در بین اقشار مستضعف و روستایی بداند آن را تعطیل کرده یا درصدد لغو قراردادها است.
کد خبر: ۱۷۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 11 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی ‌نیک‌زاد صبح امروز در جمع زیادی از گروه‌ها و احزاب اصول‌گرا در اردبیل اظهار کرد: 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این انقلاب بعد از حکومت رسول گرامی اسلام، حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) برترین حکومت برپایه حاکمیت دینی و اسلامی است که امروز به گردن همه ما حق دارد.

وی گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حقیقت ظرف اصلاح به محوریت مردم است که با الگوگیری از پاکی و طهارت دین اسلام امروز توانسته است عزت، اقتدار، مهر و مهربانی را برای مردم به ارمغان آورد.

وزیر سابق راه و شهرسازی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور و غلبه خون بر شمشیر است، افزود: نهضت امام راحل نهضتی از جنس مکتب حسینی، شرافت علوی و رأفت و مهربانی نبوی است که با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران امروز با تمام صلابت خود در مقابل اسلام متحجر، سکولار و اسلامی که داعش آن را معرفی می‌کند، ایستاده است.

نیک‌زاد با اشاره به مقطع کنونی جمهوری اسلامی ایران در آغاز سی و هفتمین سالگرد عمرش و وقوع دو رویداد مهم راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفت اسفند بیان کرد: بنده با توجه به اینکه در مسئولیت‌های مختلف بودم بر این واقعیت یقین دارم که دشمنان با اصل اسلام و مبانی دینی و اعتقادی آن مشکل دارند و به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند ملت ایران را ناامید از مسیر عزتمند خود کنند.

وی شأن ملت ایران را در عرصه انتخابات شان انتخاب یک نماینده شایسته، کاربلد، اجرایی و باتجربه توصیف کرد و گفت: یک نماینده مجلس باید به همه مسائل کشور از فرهنگی و اقتصادی تا سیاسی اشرافیت داشته باشد و سعی کند به دور از دعواهای معمول بر سر نام و پست و شهرت خود را مبرا از این فضای مسموم کرده و در عرصه خدمتگزاری بی‌منت به مردم صادقانه وارد عرصه شود.

وزیر سابق راه و شهرسازی مجلس را جایگاه افراد امتحان پس داده و توانمند در عرصه تصمیم‌گیری، نظارت و حتی اجرا توصیف کرد و افزود: یکی از ایرادات اساسی که به عرصه تبلیغات انتخاباتی استان اردبیل وارد است اینکه کاندیداها به جای اینکه خودشان را معرفی کنند و از توانمندی خود سخن به میان آورند همواره به دنبال تخریب و اتهام‌زنی به همدیگر هستند و بعد از پایان انتخابات نیز به دلیل دل‌چرکینی نمی‌توانند حتی به صورت هم نگاه کنند.

نیک‌زاد ادامه داد: این استان به هفت نماینده توانمند، دارای فهم و شعور بالا با پشتوانه اعتماد مردمی نیازمند است تا بتواند در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مجلس کارها را به پیش ببرد.

وی افزود اگر دولت‌مردان و مسئولان این استان مدعی پروژه‌های نیمه‌تمام هستند بهتر است با همراهی نمایندگان سعی کنند تا کار گذشتگان را تکمیل کنند و به عنوان نمونه برای فرودگاه اردبیل تعداد پروازها را زیاد کرده یا راه‌آهن را تکمیل و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی و مصوبه منطقه آزاد را بگیرند.

وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند مجلس وظیفه ریل‌گذاری برای حرکت پرشتاب دولت را بر عهده دارد و این ریل‌گذاری باید به شکل صحیح انجام شود تا لوکوموتیوران بتواند قطار را در این ریل با سرعت حرکت دهد.

نیک‌زاد با اشاره به آثار و تبعات متعدد بیکاری جوانان از افسردگی گرفته تا کشیدن شدن آنها به سمت فساد، تباهی و اعتیاد و زندان گفت: باید همه نمایندگان آینده این استان با اولویت برنامه اشتغا‌ل‌زایی را مدنظر و مورد توجه قرار دهند.

وی توجه به روستاها و حل مشکلات آنها را یکی دیگر از ضرورت‌‌ها توصیف کرد و گفت: آنهایی که به دولت گذشته ایراد می‌گیرند که چرا به روستاییان یارانه می‌دهید سئوال ما این است، چرا با این همه منابع درآمدی کشور روستاییان نباید از حق و حقوق خود محروم باشند.

وزیر سابق راه و شهرسازی یادآور شد: دولت گذشته بر اساس حساب و کتابی که انجام داد از محل آزادسازی قیمت سوخت توانست یارانه گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه را تعیین کند که البته مبلغ بیشتر از این بوده اما دولت یازدهم اجرای مرحله به مرحله آن را متوقف کرده است.

نیک‌زاد با انتقاد از مدیران دولت فعلی که به مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح عالی مسکن مهر ایراد می‌گیرند، گفت: ما به روستاییان بین 5 تا 12 میلیون تومان تسهیلات دادیم به طوری که در هشت سال دولت گذشته بیش از 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان پرداخت شد تا بیش از 5 میلیون و 700 هزار خانوار روستایی با جمعیت 22 میلیون نفر از این تسهیلات بهره‌مند شوند تا سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شود.

وی گفت: کجای این کار ایراد دارد که حتی طرح مقاوم‌سازی روستایی را متوقف کردند و نمی‌خواهند حق و حقوق روستایی را که گرفتن یک وام 12 میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد است از او مضایقه کنند.

وزیر سابق راه و شهرسازی فلسفه توزیع سهام عدالت را در حقیقت توزیع عادلانه ثروت در جامعه با پرداخت سهام به اقشار مستضعف اعلام کرد و افزود: چه ایرادی دارد که ما بخشی از سهام شرکت‌های سودآور را به حساب روستاییان بریزیم تا آنها نیز از این نعمت بهره‌مند شوند که امروز عده‌ای از مسئولان دولت یازدهم با اظهارات نسنجیده که ناشی از ناآگاهی آنها به فلسفه توزیع سهام عدالت است می‌خواهند عملکرد دولت گذشته را نامطلوب جلوه دهند.

عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: رئیس‌جمهور به اذن مقام معظم رهبری به این کار دست زد ولی امروز به جای توسعه آن با دفاع بد سعی می‌کنند تا اجرای سهام عدالت را تعطیل اعلام کنند در حالی که این حق و حقوق همه ایرانیان بود که از این سهام باید بهره‌‌مند می‌شدند.

نیک‌زاد افزود: آنهایی که امروز به شیوه‌های مختلف از پروژه‌های ملی و استانی در روند اجرایی آنها انتقاد می‌کنند خودشان باید در برابر این ملت پاسخگو باشند که چرا در این دو سال هدفمندی یارانه‌ها، مقاوم‌سازی مسکن روستایی، اجرای طرح مسکن مهر و پروژه‌های استانی همچون راه‌آهن اردبیل و پتروشیمی به این اوضاع به هم‌ریخته تبدیل شده و هیچ کس حاضر نیست در برابر آنها پاسخگو باشد.

* اردبیل در بیکاری مقام سوم کشور را دارد

استاندار سابق اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اعتقادات ارزشی و باورهای دینی شکل گرفت و مردم به صحنه آمدند تا این حاکمیت اسلامی بر محوریت مردم شکل بگیرد.

اکبر نیک‌زاد گفت: آنهایی که فکر می‌کنند انقلاب ما شانسی پیروز شده باید به این موضوع بیندیشند که انقلاب شانسی 37 سال دوام نمی‌آورد و این ملت با اعتقادات راسخ خود در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران جوان خود در مقابل تمام مستکبران ایستادند.

وی بیان کرد: ما هشت سال با قدرت و توان خود و اعتقادات قوی در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم و امروز نیز در اوج عزت و اقتدار و حفظ روحیه استکبارستیزی سعی داریم تا در عرصه سازندگی و آبادانی کشور گام برداریم.

وی مشکلات کشور را از جنس اختلاف طبقاتی دانست و گفت: مشکلات کشور ما به خاطر حفظ روحیه استکبارستیزی نیست که عده‌ای می‌خواهند به آن دامن بزنند بلکه حفظ همین روحیه انقلاب اسلامی را به نقطه تعالی رسانده است.

نیک‌زاد در ادامه با یادآوری اینکه هدفمندی یارانه‌ها در این دو سال از ریل خود خارج شده و پرداختی یارانه مردم در همان رقم گذشته باقی‌مانده است، افزود: هدف اصلی از پرداخت یارانه حرکت جامعه به سمت توسعه زیرساخت‌ها و حمل و نقل عمومی بود تا افراد با کمترین استفاده از بنزین و سایر سوخت‌ها بتوانند از وسایط نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنند.

وی توافق هسته‌ای را مرهون مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری و اقتدار حضور مردم در عرصه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: این حضور مردم همواره معنادار بوده و در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفت اسفند دشمن باید با درست‌اندیشی معنا و مفهوم این حضور را بداند.

استاندار سابق اردبیل ایجاد 10 هزار شغل پایدار را در چهار سال عمر نمایندگی امکان‌پذیر دانست و افزود: بنده به عنوان مشاور کمیسیون امور شوراهای مجلس بر این اعتقاد هستم که می‌توان با قدرت‌نمایی در عرصه مجلس منطقه آزاد را مصوب کرد.

نیک‌زاد استفاده از توان برادر خود علی نیک‌زاد را در عرصه تصویب و اجرای بسیاری از پروژه‌ها یادآور شد و گفت: اردبیل به هتل پنج ستاره و کمپ تیم ملی نیاز دارد اما در سال‌های اخیر هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: ما راه‌آهن را با 65 درصد پیشرفت به دولت فعلی تحویل دادیم اما در این 2.5 سال حتی یک درصد هم پیشرفت نداشته است و اگر روی درصد پیشرفت مباحثی است سئوال ما اینجاست که چرا دولت یازدهم سعی نکرده قوی‌تر از دولت گذشته این پروژه را اجرا کرده و آن را از حالت رکود و خواب خارج کند.

استاندار سابق اردبیل افزود: به مانند راه‌آهن بسیاری از پروژه‌های این استان که نیاز ضروری داشت در این دو سال راکد مانده در حالی که اگر به اهمیت راه‌آهن اردبیل، پارس‌آباد تا جمهوری آذربایجان نگاه کنیم بالاتر از راه‌آهن قزوین – رشت بوده که سه شیفته در حال اجرا است.

نیک‌زاد در پایان سخنان خود ضرورت حضور در کمیسیون عمران مجلس را یادآور شد و گفت: شأن مردم ما این نیست که در بررسی وضعیت بیکاری در کشور صاحب مقام سوم باشد در حالی که با این همه ظرفیت و توان باید اشتغال جزو اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار