دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۷۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 10 February 2016

به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم

کشف 10فقره سرقت لوازم داخل خودرو در ایلام

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام از دستگیری سارق لوازم داخل خودرو و کشف10فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"علیرضا گوهری"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود:پس از چند روز کار اطلاعاتی و کنترل سارقان سابقه دار سرنخ های از رد پای سارق حرفه ای در این پرونده باز شد.

سرهنگ گوهری تصریح کرد:با تلاش شبانه روزی کارگاهان مخفیگاه سارق شناسایی و تحت کنترل درآمد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: با دستگیری این متهم پرده از راز سرقت های لوازم داخل خودرو در شهر ایلام برداشته شد.

سرهنگ گوهری در خصوص نحوه سرقت متهم گفت: سارق در محل های خلوت و از خودروهایی که از سیستم امنیتی مناسبی برخوردار نبودند در ساعات خلوت اقدام به سرقت می کرد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه شهروندان باید با اقدامات پیشگیرانه فرصت سرقت را از سارقان بگیرند،گفت:متهم پس ازتشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی شد.

گفتنی است طی دو روز گذشته نیز کارآگاهان دو سارق را دستگیر و 13 فقره سرقت کشف شد.

واژگونی خودرو پراید در شهرستان دهلران قربانی گرفت

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:بر اثر واژگونی یکدستگاه خودرو پراید یک نفر کشته و 4نفر مجروح شدند.

سرهنگ"محسن ناصری"در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت:پس از اطلاع پلیس از واژگونی یکدستگاه خودرو پراید در محور دهلران به سمت مهران گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود:پس از حضور ماموران به محل حادثه مشخص شد یکدستگاه خودرو پراید به دلایل نامعلومی از جاده منحرف و واژگون شده بود.

سرهنگ ناصری تصریح کرد:در این حادثه دلخراش یک نفر از سرنشینان خودرو کشته و 4نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

رئیس پلیس را ایلام خاطر نشان کرد:مجروحان حادثه توسط ماموران و یگان های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در پایان از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در طول مسافرت از کارهایی باعث حواس پرتی آن ها در رانندگی می شود

این مقام منسئول در پایان گفت:به منظور پيشگيري و كاهش حوادث تلخ و ناگوار به رانندگان توصيه مي شود از رانندگي با سرعت غيرمجاز، انحراف به چپ و حرکات حادثه ساز جداً خودداري كنند.

"سرمايه اجتماعي"، نيروي محركه و پتانسيل تعامل بين پليس وشهروندان است

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر اين که امنيت نيازي اساسي و همگاني است و بي نيازي از آن محال است، گفت: سرمايه اجتماعي، نيروي محركه و پتانسيل تعامل بين پليس و شهروندان است.

سردار "علي دولتي"در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: امنيت موهبتي است كه در سايه آن، زندگي جريان مي گيرد و با كم وكاستي آن، نبض هستي به کندي مي گرايد.

وي ادامه داد: امروز نيروي انتظامي توانسته به وظايف ذاتي خود که همان استقرار نظم و امنيت در جامعه و مبارزه قاطع با مخلان امنيت است به نحو مطلوبي عمل کند و آسايش و آرامش نويد بخشي را به مردم هديه دهد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر اينکه رويکرد امروز پليس، امنيت مردم محور و پليس اجتماعي است، بيان کرد: امنيت يک محصول اجتماعي است که با مشارکت و هماهنگي همه سازمان ها و نهادها حاصل مي شود و پليس نيز حافظ اين امنيت است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: امنيت نيز مانند هر كالاي عمومي ديگر، نيازمند اهتمام جمعي براي تحقق و دستيابي به آن مي باشد و از اين رو، به اتكاي فرد سامان نمي گيرد و استقرار نمي يابد.

وي گفت: كم وكيف امنيت با قابليت ها و اقدامات فردي تفاوت مي پذيرد، اما سامانه امنيت در سايه تلاش هاي جمعي فراهم مي شود.

سردار دولتي يادآور شد: امروزه پليس در همه ماموريت ها از پتانسيل عظيم مردمي در جهت پيشبرد اهداف و برقراري امنيت استفاده مي کند.

وي با اشاره به اين که پليس جامعه محور، رويکردي است که مشارکت ضابطان قانون و جامعه را در شناسايي و ريشه يابي مشکلات و پيدا کردن راه حل ها، برمي انگيزد گفت: سرمايه اجتماعي به صورت نيروي محركه و پتانسيل تعامل بين پليس وشهروندان عمل مي کند.

فرمانده انتظامي استان ايلام در ادامه به تفاوت هاي پليس در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: در سال‌هاي پيش از انقلاب، پليسبيشتر از الگوي قدرت گرايي جهت سرکوب و حفظ امنيت استفاده مي کرد ودر اين دوره نوعي قدرت گرايي در عملکرد پليس وجود داشت و امنيت برآمده از صرف قدرت و حاکميت پليسي بود و تعامل نظام‌مندي ميان پليس و افراد اجتماعي وجود نداشت.

اين مقام مسئول افزود:امروز پليس با بهره گيري از دانش اجتماعي و استراتژيک در کنار مردم است و مردم و پليس در داخل مرزها و کنار مرزها براي توسعه همه جانبه، ارتقاء کارکردهاي اجتماعي، پايداري هنجارها و جلوگيري از معضلات امنيتي جامعه، در يک مسير قرار دارند.

وي يادآور شد:نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با ساختاري قانونمند و با پشتوانه نيروي انساني علمي، متخصص و متعهد به دانش امنيتي براي عزت ايران و سرافرازي ملت ارزشمند ميهن خود، با رويکرد جامعه محور و پرهيز از فاصله با جامعه و تخريب ديوار بي اعتمادي دو طرفه با مردم، الگويي براي ساير کشورها است.

سردار دولتي خاطرنشان کرد:ملت ايران که فرهنگي غني، ارزش هايي خدشه ناپذير و آرمان هايي عجين با قانون مداري و نظم پذيري دارند، نيروي انتطامي را ستاره اي درخشان در آسمان امنيت و آسايش عمومي تصور عيني دارند.

محدوديت ترافيکي يوم الله 22 بهمن در ايلام

رئیس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام محدوديت هاي ترافيکی راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن را اعلام کرد.

سرهنگ" نوراله خادم­" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ضمن تبريک بمنا­­­­­­­سبت سي هفتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران محدوديت هاي ترافيک در استان ايلام اجراء مي گردد.

وي گفت: با عنايت به حضور گسترده مردم بصير استان در راهپيمايي يوم الله 22بهمن و به جهت هرچه با شكوه تر برگزار شدن اين مراسم از ساعت 0900 تا خاتمه مراسم در مسيرهايي كه به سمع و عرض مردم عزيز مي رسد محدوديت هاي ترافيكي اعمال مي گردد:

مسير شماره 1 : از سه راه فردوسي، ميدان 22 بهمن تا ميدان شهيد كشوري

مسير شماره 2 : خيابان رسالت از تقاطع صاحب الزمان تا تقاطع رسالت حيدري

مسير شماره 3: از تقاطع سيد شهداء تا ميدان 22 بهمن

مسير شماره 4: بلوار شهيد بهشتي از تقاطع صنايع تا ميدان شهيد كشوري

هم استانيهاي عزيز مي توانند جهت رفت و آمد از مسيرهاي جايگزين استفاده نمايند:

مسير شماره 1 ميدان امام حسين (ع) – بلوار مهران – ميدان امام (ره) – ميدان شهدا

مسير شماره 2 ميدان حضرت امام (ره) – خ فردوسي – خ طالقاني – تقاطع سعدي­-ميدان خيام

مسير شماره 3 ميدان امام حسن (ع) – بلوار شهيد بهشتي – بلوار صنايع – ميدان مخابرات – ميد ان ميلاد – بلوار مدرس – ميدان انقلاب – ميدان شهداء

سرهنگ خادم از همه مردم خوب و ولايت مدار استان خواست از پارك در معابر منتهي به مسير راهپيمايي منجمله سه راه طالقاني تا ميدان 22 بهمن و در ادامه خيابان آيت اله حيدري تا ميدان كشوري خودداري نمايند.

وي در پايان گفت: مردم عزيز با خادمان خود در مجموعه راهنمايي و رانندگي كه جهت برقراري نظم و امنيت ترافيكي و برگزاري هر چه باشكوه تر مراسم راهپيمايي بزرگ 22 بهمن در معابرمستقر هستند همكاري نمايند

دستگيري 4 سارق با کشف 15 فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگير 4 سارق حرفه اي با کشف 15 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبر نگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ" فردين پيري " با اعلام اين خبر گفت : طرح پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيز در رستاي شناسايي سارقين با استفاده از شگردهاي پليسي به مرحله ي اجرا در آمد.

وي افزود: در اجراي اين طرح تعداد 4 نفر سارق دستگير و همچنين 15 مورد اموال مسروقه کشف گرديد که با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان به شهروندان و صاحبان اماکن عمومي و خصوصي توصيه كرد: به هشدارهاي پليسي در راستاي پيشگيري از سرقت که توسط کارشناسان انتظامي ارائه مي شود توجه داشته باشند و اماکن و خودروهاي خود را به تجهيزات ايمني از قبيل قفل مركزي، دزدگير،قفل پدال و قفل فرمان مجهز كنند تا امکان سرقت از سارقان سلب شود .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار