بیستم بهمن ماه سال 1364نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و یاد آور یکی از بزرگترین غافلگیری ها در تاریخ کلیه جنگ ها ی بشری است.
کد خبر: ۱۷۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 10 February 2016
بیستم بهمن ماه سال 1364نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و یاد آور یکی از بزرگترین غافلگیری ها در تاریخ کلیه جنگ ها ی بشری است.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ "کرم رضا نصرالهی "فرمانده بسیج مقاومت ناحیه آبدانان در این مراسم گفت : بیستم بهمن ماه سال 1364نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است که نه تنها در تاریخ ما بلکه در روزشمار دشمنان قسم خورده نظام و کشور ما به عنوان روز اراده و عزم غیور مردان و  مؤمنان خداجو بوده و یاد آور یکی از بزرگترین غافلگیری ها در تاریخ کلیه جنگ ها ی بشری است.


وی بیان کرد : بیستم بهمن سال 1364 که شروع عملیات غرور آفرین والفجر 8 است  این عملیات در ساعت 10: 22 روز 20/11/64توسط فرماندهی كل، سپاه فرمان حمله با قرائت رمز عملیات:«بسم‌الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم و قاتلوهم حتی لا تكون فتنه، یا فاطمه الزهرا(س)،  یا فاطمه الزهرا(س)، یا فاطمه الزهرا(س) آغاز شدکه به تعبیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای فتح الفتوح عجیبی بود .


نصرالهی علل عمده موفقیت عملیات والفجر 8 را اینگونه برشمرد:
1-    توکل بر خداوند ، تقویو اخلاص نیروهای عمل کننده

2-    غافلگیر شدن دشمن

3-    اجرای عملیات فریب

4-    انتخاب تاکتیک جدید و منحصر به فرد عبور از اروند رود

5-    بهره گرفتن مناسب از شرایط جوی وغیره

فرمانده بسیج مقاومت ناحیه ابدانان بیان کرد : عراق در جریان این عملیات، بیش از 50هزار تن كشته زخمی و اسیر بر جای گذاشت ودر میان كشته‌شدگان، یك فرمانده لشكر و 5 فرمانده  تیپ، و در میان اسیران، چندین سرهنگ، خلبان هواپیما و چرخبال و تعدادی درجه دار وجود داشت و در مجموع، 10 تیپ پیاده كماندویی و نیروی مخصوص  و 2 تیپ زرهی، 4 گردان ضد هوایی، 10 گردان جیش الشعبی و 5‌گردان توپخانه دشمن منهدم  شد.

نصرالهی گفت :  در جریان عملیات والفجر هشت (فاو) همچنین بیش از 50 فروند هواپیما و چرخبال، صدها دستگاه تانك، نفر بر و خودرو نظامی، توپ صحرایی، توپ ضدهوایی و ناوچه موشك انداز منهدم گردید و ده‌ها دستگاه تانك و نفربر،180 دستگاه خودرو، 20 عراده توپ صحرایی، 120 عراده توپ ضدهوایی، 3 دستگاه رادار موشك و 34 دستگاه مهندسی از میان تجهیزات ارتش عراق به غنیمت قوای ایران درآمد.

وی بیان کرد :   در فرایند بیش از 75 روز نبرد گسترده كه صحنه واقعی رویارویی نیروی نظامی و ماشین جنگی حزب بعث عراق با توان قوای ایرانی بود، ایران بر سواحل شمالی خورعبدالله در شبه جزیزه فاو (شهر فاطمیه) مسلط و راه ورود عراق به خلیج فارس بسته شد.

وی در پایان گفت  : امروزه ما در صحنه هایی بس پیچده تر نسبت به 8 سال دفاع مقدس قرار داریم   به دفاع از انقلاب اسلامی وارزشها و تبعیت از امر رهبری می پردازیم و با توجه به هجمه  ،  تهدید و جنگ نرم دشمن که ایمان و اعتقادات مارا را هدف قرار داده با ایمان به خدا و پیروی از خط فکری رهبری پیروز و سرفراز خواهیم شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با ایثار و شهادت به نتیجه رسیده به ثبات و اقتدار و تاثیر گذاری خود ادامه خواهد داد ./ف
منبع:آبدانان خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار