معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از استاندارد سازی مراکز اقامتی این استان با هدف ارتقای کیفی خدمات این اماکن خبر دداد.
کد خبر: ۱۷۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 09 February 2016
قادر تقی زاده روز دوشنبه در جلسه بررسی روند استانداردسازی تاسیسات اقامتی ، گردشگری استان افزود: طرح ملی تطبیق استانداردهای فنی و کیفی با همکاری شرکت های مشاور در دستور کار جدی سازمان قرار گرفته است.
او موضوع نرخ را یکی از ابزار در اختیار سازمان برای تشویق صاحبان تاسیسات گردشگری برای استاندارد سازی و ارتقای کفیت خدمات ذکر کرد و گفت: سه هتل از این استان گواهینامه استاندارد سازی دریافت کرده اند ، 16 هتل برای استاندارد سازی قرارداد منعقد کرده و شش هتل نیز در مرحله عقد قرارداد قرار دارند.
وی با بیان اینکه تمام هتل ها و مراکز اقامتی که استانداردهای کیفیت خدمات گردشگری آنها مصوب شده باید در زمینه استاندارد سازی مراکز خود اقدام کنند بیان کرد: مراکز اقامتی برای سهولت جریان استاندارد سازی می توانند تاییدیه آتش نشانی ، بهداشت ساختمان و آسانسور را از دستگاههای ذیربط اخذ کنند.
او از هتلدارانی که وارد پروسه استاندارد سازی شده اند خواست در کنار رفع نواقص گزارش شده از سوی شرکت آمادگی خود را برای بازدید کارشناسان شرکت استاندارد سازی در اوایل سال آینده اعلام کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، تقی زاده صدور پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری را منوط به اخذ گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری به استناد ماده شش اصلاحیه آیین نامه ایجاد ، اصلاح ، تکمیل ، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها دانست.
او بیان کرد: بر اساس نامه ابلاغی معاون گردشگری سازمان نرخ تاسیسات گردشگری مشمول استاندارد سازی شامل هتل ، متل ، میهمانپذیر و واحدهای بین راهی که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات شده اند به همراه آن دسته از تاسیسات گردشگری که وارد طرح استانداردسازی شده و در حال تطبیق خود با استانداردهای مصوب هستند نرخ اتاق آنها با تایید این اداره کل حداکثر تا سقف 12 درصد نسبت به نرخ پایه موجود قابل افزایش است.
او افزود: نرخ آن دسته از تاسیسات گردشگری که ضوابط و استاندارد های فنی برای آنها تدوین و ابلاغ نشده از جمله هتل آپارتمان و زائر سرا برای بازه زمانی فوق الذکر با تشخیص و با تصمیم مشترک اداره کل حداکثر تا سقف هشت درصد نسبت به نرخ پایه قابل افزایش است.
استان اردبیل با آب و هوای مفرح ، آثار تاریخی و باستانی فراوان و دهها دهنه آبگرم معدنی از مناطق گردشگرپذیر کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار