از دو برابر شدن توقیف خودروهای متخلف نسبت به نوروز پارسال و افزایش 40 درصدی مسافران حمل و نقل ریلی استان تا اقامت 3 میلیون نفر شب در استان فارس و افزایش 10 درصدی طرفیت اقامت و بالاخره آمار بازدید از مکانهای تاریخی فرهنگی استان فارس.
کد خبر: ۱۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 31 March 2015
افزایش دو برابری توقیف خودرو در نوروز امسال
فرمانده پلیس راه شمال فارس از افزایش 93 درصدی توقیف خودرو های متخلف در ایام نوروز امسال در فارس خبر داد و گفت : بر اساس آمار بیشترین علت توقیف خودروها ارتکاب دو تخلف همزمان و حرکات مخاطره آمیز بوده است.
وی افزود : همزمان با شروع طرح ترافیکی نوروز تیم های گشت پلیس راه باهدف کنترل حداکثری بر رفتارهای ترافیکی رانندگان در جاده ها افزایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد در زمینه اعمال قانون رانندگان متخلف رشد داشته ایم.
فرمانده پلیس راه شمال فارس ضمن توصیه رانندگان به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: براساس بررسی های انجام شده کارشناسان پلیس راه استان بیشترین علت تصادفات در سال جاری بی توجهی رانندگان به جلو بود.
سرهنگ سیروسی همچنین گفت : ترافیک در محورهای مواصلاتی استان امروز سنگین است.
وی افزود : در تمام محورهای اصلی شمال استان فارس از جمله محورهای شیراز - اصفهان ، شیراز - سپیدان ، شیراز - فسا ، شیراز - کازرون و شیراز - یاسوج ترافیک سنگین است.
تردد در محورهای فرعی استان نیز روان گزارش شده است.
3 میلیون نفر شب اقامت در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: از 28 اسفندماه 93 تا دهم فروردین ماه جاری، سه میلیون و 108 هزار و 76 نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.
این مسافران در واحدهای اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن های ورزشی، کلاس های مدارس و خانه های استیجاری اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و ظرفیت این استان در این بخش به 550 هزار نفر شب رسیده است.

امیری اظهار کرد: 50 هتل، 13 هتل آپارتمان و 135 مهمانپذیر به مسافران و گردشگران استان فارس در ایام مختلف از جمله نوروز خدمات دهی می کنند.

او گفت: به منظور ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی استان فارس ظرفیت مراکز اقامتی در این مدت افزایش مطلوبی داشته طوری که در هتل ها برای هفت هزار و 500 نفر، در مهمانپذیرها 15 هزار و 500 نفر و در هتل آپارتمان ها یکهزار و 400 نفر ظرفیت اقامت ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: همچنین امسال علاوه بر مراکز اقامتی، یکهزار و 200 خانه استیجاری برای میهمانان نوروزی استان شناسایی و ساماندهی شدند که اطلاعات این خانه ها در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار می گیرد.
افزایش ۴۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در ایام نوروز از طریق ناوگان ریلی فارس
 مدیرکل راه آهن فارس از افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافر در مسیرهای رفت و برگشت منتهی به شیراز در ایام پیک نوروزی خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات راه آهن فارس از قبیل پاکسازی محیطی، بازسازی و زیباسازی مکان‌های ایستگاهی، آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌ها ویژه ایام نوروز اظهار داشت: در ایام پیک نوروزی ظرفیت جابه‌جایی مسافر در مسیرهای رفت و برگشت منتهی به شیراز 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش واگن‌ در ناوگان ریلی فارس گفت: 28 هزار مسافر در این ایام جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 20500 نفر بوده، 40 درصد افزایش داشته است و از این تعداد 8400 نفر در مسیرهای رفت و برگشت به مشهد مقدس با قطارهای مسافری به صورت یک روز در میان و 19600نفر در مسیر شیراز – تهران و برعکس با قطارهای مسافری به صورت روزانه جابه‌جامی‌شوند.

انصاری از هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای ارائه خدمات به مسافران خبر داد و افزود: ‌خرید و نصب تاسیسات، لوازم و تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌های مسافری و سالن تشریفات، محوطه‌سازی بیرون و گلکاری داخل ایستگاه، زیباسازی و اصلاح نورپردازی نمای ایستگاه از جمله این اقدامات است.

مدیرکل راه آهن فارس از نظارت و انجام بازرسی‌های نامحسوس توسط اعضای ستاد نوروزی خبر داد که به گفته انصاری در گذرگاه‌ها و معابر خطوط راه آهن این نظارت انجام می‌شود و بر غرفه‌های داخل ایستگاه نیز برای جلوگیری از گرانفروشی نظارت می‌شود.

وی با اشاره به سامانه صدای مسافر خاطرنشان کرد: این سامانه با شماره 0215149 آماده دریافت نظرات و انتقادات مسافران است و هم‌چنین مسافران از این طریق می‌توانند از زمان پیش‌فروش بلیط و قیمت آن، نمایندگی‌های فروش بلیط، استعلام زمان ورود و خروج قطار و قوانین و مقررات مربوط به سفر با ناوگان ریلی آشنا شوند.

انصاری با بیان اینکه قیمت بلیط راه آهن در ایام نوروز افزایش نداشته است، تصریح کرد: پیش‌فروش بلیط مربوط به 16 فروردین تا 24 اردیبهشت نیز از یکشنبه 9 فروردین آغاز شده که متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت راه آهن فارس http://fars.rai.ir مراجعه کنند.

مکانهای تاریخی فرهنگی فارس پذیرای بیش از یک و نیم میلیون بازدید کننده
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: از 25 اسفند 93 تا روز دهم فروردین ماه جاری، یک میلیون و 763 هزار و 261 نفر از گردشگران و مسافران نوروزی از مکانهای تاریخی فرهنگی زیر پوشش این اداره کل بازدید کردند.
طی این مدت، آرامگاه حافظ با 438 هزار و 886 نفر بازدیدکننده بیشترین تعداد بازدیدها را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید نیز با 424 هزار و 994 نفر و آرامگاه سعدی با 323 هزار و 473 نفر بازدید کننده در رتبه های دوم و سوم هستند.

محسن نژاد اظهارکرد: همچنین 144 هزار و 144 نفر از مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیراز و 142 هزار و 814 نفر نیز از مجموعه جهانی پاسارگاد دیدن کردند.

وی بیان کرد: شمار بازدیدکنندگان مکانهای تاریخی زیرنظر اداره میراث فرهنگی فارس، طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش داشته است.

آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس است.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد ،کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش میراث فرهنگی استان فارس بشمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار