معاون اول رئیس جمهور گفت: سود بانکی بیش از 20 درصد دیگر قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 30 March 2015

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال مصمم هستیم با رونقی که در اقتصاد کشور ایجاد می‌کنیم، در راستای رشد اقتصادی ایران اسلامی گام‌های اساسی برداریم.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی اصلی‌ترین شعار دولت در سال 94 است و خوشبختانه در سال گذشته تا حدود زیادی از رکود خارج شدیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: رشد اقتصادی کشور در سال 93 مثبت بود و باید در سال جاری به توسعه اشتغال که یکی از نیازهای اساسی کشور محسوب می‌شود، توجه شود.

جهانگیری افزود: توسعه اشتغال یکی از نیازهای عمده کشور محسوب می‌شود و همه باید تلاش کنند تا ایجاد فرصت‌های شغلی هر روز بیشتر شود.

وی متذکر شد: توجه ویژه به تولید داخلی یکی از محورهای اساسی پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که باید در سال جاری از سوی مسئولان دولت با همراهی بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: مشکل اشتغال کشور با توجه بیشتر به تولید داخلی قابل رفع بوده و در صورتی که بتوانیم تولید داخلی را افزایش دهیم، مسئله بیکاری نیز برطرف می‌شود.

جهانگیری با تأکید بر لزوم تأمین منابع مورد نیاز برای رشد اشتغال در کشور، بیان کرد: باید تلاش کرد تا بخش خصوصی به حوزه تولید ورود بیشتری پیدا کند و این امر تنها با ایجاد اطمینان در سرمایه‌گذاران این بخش ممکن می‌شود.

وی توضیح داد: زمینه کار در کشور بسیار زیاد است و در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، فرصت‌های مناسبی برای توسعه فعالیت‌ها وجود دارد و حتی باید به بخش خصوصی به عنوان محور پشتیبانی از صنعت، کشاورزی و معدن توجه ویژه شود.

معاون اول رئیس جمهور عنوان داشت: منابع بخش خصوصی، نظام بانکی، منابع در اختیار صندوق توسعه ملی و همچنین منابع خارجی نظیر فاینانس‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد رشد تولید در کشور باشیم.

جهانگیری اضافه کرد: در سال 94 با فرض استمرار تحریم‌ها نیز قادر خواهیم بود میزان قابل توجهی از منابع فاینانس خارجی را جذب کنیم و همه باید با روحیه بهتر و توان بیشتر وارد عرصه تولید شوند.

وی بیان داشت: باید تلاش کرد تا بخش خصوصی با ظرفیت‌های بیشتری به حوزه تولید ورود پیدا کند و دولت مصمم است تا اشتغال را در کشور در سال 94 رشد دهد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حجم مطالبات معوق بانکی در سال 93 در کشور کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سود بانکی با تصمیماتی که گرفته شده، کاهش می‌یابد و امروز سود بانکی بیش از 20 درصد دیگر قابل قبول نیست.

جهانگیری با بیان اینکه تورم در پایان سال 93 به 15.6 درصد کاهش یافته است، افزود: باید تلاش کرد تا در سال جاری، سود بانکی نیز کاهش یابد.

وی با تأکید بر لزوم رفع موانع تولید در کشور، گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها در سال جاری در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود تا امکان تسهیلات‌دهی بانک‌ها بیشتر شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: پیام نوروزی مقام معظم رهبری با استقبال همه نهادها و مردم روبرو بود و همه علاقمندانی که می‌خواهند پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی را شاهد باشند باید با همدلی ملت و دولت در این عرصه گام بگذارند.

جهانگیری تصریح کرد: مردم باید باور کنند که دولتی کارآمد، قوی، بابرنامه و کارنامه علمی خوب بر روی کار آمده است که می‌تواند مشکلات موجود را برطرف سازد.

وی تأکید کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی در سال جاری مدنظر است و پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات را از سر راه بردارد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان تشریح کرد: دولت به قدرت و توان ملت ایران اعتماد دارد و از همه ابزارهای موجود و در دسترس خود برای به صحنه آوردن آن استفاده خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار