همزمان با دهه مبارک فجر اولین کتابخانه سیار کانتینری کشور با عنوان کتابخانه "نور امید" برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مناطق کم برخوردار در بخش‌های رضویه و احمدآباد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۷۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 05 February 2016
آیین آغاز به کار اولین کتابخانه سیار کانتینری کشور در محله اوارشک شهر جدید بینالود با حضور قشرهای مختلف مردم اوارشک، بخشدار احمدآباد و مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد برگزار شد.
توسعه فرهنگ مطالعه
گوهری، بخشدار احمدآباد مشهد در این مراسم ساخت و تدارک کتابخانه سیار را در راستای ارائه خدمات فرهنگی و عمومی در مناطق کم برخوردار دانست و گفت: راه اندازی کتابخانه عمومی سیار در بخش احمدآباد برای اولین بار صورت گرفته که این کار در توسعه فرهنگ کتاب خوانی در میان مردم منطقه بسیار مؤثر خواهد بود. وی همزمانی این آیین با دهه فجر را اتفاقی مبارک دانست و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ متعالی اسلام شکل گرفته و اساس دین اسلام بر پایه مطالعه و کتاب خوانی است.گوهری ادامه داد: بی‌تردید یکی از اهداف و آرمان‌های ما در پیروزی انقلاب اسلامی توسعه فرهنگ مطالعه بوده است و امیدواریم با افزایش کتابخانه‌های سیار در راستای این هدف عالی گام‌های مؤثری برداریم.
مشارکت مردمی
حسن فریبرز، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد نیز با قدردانی از بخشداری احمدآباد و رضویه و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این دو بخش اظهار کرد: کتاب‌هایی که در این کتابخانه گردآوری شده، متناسب با همه قشرهاست.
وی با بیان این که مدارس در بیشتر روستاها و بخش‌های مشهد مجهز به کتابخانه هستند، ادامه داد: کتابخانه سیار "نور امید" با هدف ارائه کتاب به همه اعضای خانواده ایجاد شده است.فریبرز با اشاره به این که پیش از این کتابخانه‌های سیار اتوبوسی در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده بود، گفت: کتابخانه سیار نور امید با وجود مشکلات و هزینه‌های بیشتر نسبت به کتابخانه سیار اتوبوسی، به دلیل ظرفیت بیشتر کتاب می‌تواند مورد توجه باشد.وی با بیان این که این کتابخانه سیار فقط به ارائه خدمت در محلات دو بخش رضویه و احمدآباد مشهد می‌پردازد، افزود: در صورت جذب مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و مردمی می‌توان کتابخانه‌های سیار دیگری راه اندازی کرد تا در دیگر روستاهای اطراف مشهد حضور یابند. فریبرز ادامه داد: این کتابخانه ظرفیتی بیش از پنج هزار نسخه کتاب را دارد و هم اکنون حدود سه هزار نسخه کتاب در این کتابخانه در دسترس مردم قرار دارد.وی اعتبار این پروژه را بیش از 450 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: کتابخانه سیار نور امید در طول هفته در محلات دو بخش احمدآباد و رضویه تردد می‌کند و از ساعت 8 تا 13 به مردم خدمات ارائه خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار