جزئیات پروژه هایی که در دهه فجر در فارس گشایش می یابند
بهره برداری از چند پروژه شهرداری شیراز/1200 پروژه عمرانی در فارس به بهره برداری می رسد/مرکز تبادل ترافیک اینترنت کشور در فارس به بهره برداری رسید/بهره برداری از 475 پروژه گازرسانی در فارس/50 کیلومتر بزرگراه در فارس به بهره برداری می رسد/افتتاح چند طرح گردشگری در فارس/چند طرح آبخیزداری در استان به بهره برداری می رسد/گشایش 340 کلاس در فارس/124 طرح در شیراز به بهره برداری می رسد/بهره برداری از چند پروژه در لارستان/بهره برداری از چند طرح درمانی در مُهر/بهره برداری از چند طرح درمانی در اقلید
کد خبر: ۱۷۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 04 February 2016
به گزارش تابناک فارس:هرساله با فرارسیدن دهه فجر صفی از پروژه ها (اکثراً دولتی) برای گشایش و بهره برداری تشکیل می شود.

امسال هم پروژه هایی در استان فارس در صف افتتاح در دهه فجر هستند که در این بسته و در بسته های روزهای آتی به آن ها می پردازیم.

بهره برداری از چند پروژه شهرداری شیراز
شهردار شیراز از افتتاح ۳۸ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی با بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف شهر به مناسبت دهه مبارک فجر توسط شهرداری خبر داد.
وی با اشاره به فاز دو بزرگراه آیت‌الله محلاتی در محدوده شهرک آرین، گفت: این طرح بزرگ عمرانی تقدیم شهروندان فهیم شیرازی می‌شود که امیدواریم به کام همه همشهریان گوارا باشد.
شهردار شیراز با بيان اينکه اين پروژه با هزينه ۴۰۰ ميليارد ريال در تملک و اجرا شامل پل رودخانه‌ای، تقاطع غیرهمسطح شهرک آرین و سه کیلومتر بزرگراه در ۳۰ ماه ساخته شده است، افزود: اين پروژه به‌طوری که بیشتر دسترسی‌ها را مرتفع کرده و بزرگراه کمربندی غربی شیراز را در منطقه جوادیه به پل شهدای جهاد متصل می‌کند، به بهره برداری می‌رسد.
پاک‌فطرت به نقش مؤثر این پروژه در کاهش ترافیک بزرگراه آیت‌ا... میرزای شیرازی، زیرگذر میلاد و میدان صنایع اشاره کرد و گفت: این بزرگراه را به نوعی می‌توان فاز اول بزرگراه کوهسار مهدی قلمداد کرد که در آینده رینگ ترافیکی شمال به غرب و جنوب از بلوار جمهوری تا بزرگراه آیت‌ا... حسینی‌الهاشمی را برقرار خواهد کرد.
وی به پروژه پایانه مسافربری غرب شیراز نیز اشاره کرد و افزود: پایانه شهید طبایی‌زاده در امتداد زیرگذر گلستان در غرب شیراز با هزینه ۹۰ میلیارد ریال در تملک و اجرا در راستای تسهیل دسترسی مردم غرب شیراز حتی شهرستان‌های همجوار برای مسافرت به استان‌های دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و به‌صورت مکمل پایانه شهید کاراندیش عمل خواهد کرد.
شهردار شیراز در ادامه به تغییر کاربری برخی سالن‌های غذاخوری بدون مجوز در بلوار شهید چمران از سوی شهرداری شیراز در چارچوب قانون در یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از گنجینه کتاب در یکی از این ساختمان‌ها در حاشیه این بلوار در راستای افزایش حرکت فرهنگی در سطح شهر با حمایت شورای محترم شهر بهره‌برداری می‌شود.
پاک‌فطرت به زیباسازی و بهبود منظر شهری در تقاطع غیرهمسطح شهیدان فرصتیان در تقاطع بزرگراه حسینی‌الهاشمی و بزرگراه کمربندی امام خمینی(ره) با هزینه ۲۶ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: تملک این پروژه که اداره کل راه و شهرسازی آن‌را ساخته نیز با ۱۲۸ میلیارد ریال توسط شهرداری شیراز انجام شده بود که با نورپردازی و شکلی مناسب تقدیم شهروندان می‌شود که با انجام برخی اقدامات تملکی، می‌توان برخی نواقص دیگر را با همکاری دیگر دستگاه‌ها مرتفع کرد.
وی از بهره‌برداری ایستگاه مترو شهید مطهری با ۸ هزار مترمربع زیربنا و تجهیزات ویژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال در چهار راه مطهری نیز خبر داد.
شهردار شیراز افزود: گالری شمال‌غرب ایستگاه مترو نمازی سمت درمانگاه مطهری نیز در ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد تا مردم با سهولت و ایمنی بیشتری به ایستگاه مترو نمازی و نیز ایستگاه اتوبوس‌رانی دسترسی داشته باشند.

1200 پروژه عمرانی در فارس به بهره برداری می رسد
استاندار فارس گفت: 1200 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد تومان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرکز تبادل ترافیک اینترنت کشور در فارس به بهره برداری رسید
پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در استان فارس اعم از مرکز تبادل ترافیک اینترنت کشور و توسعه شبکه انتقال به بهره برداری رسید.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به جایگاه مهم استان فارس و اهمیتی که این استان برای دولت تدبیر و امید دارد، افتتاح مرکز تبادل ترافیک اینترنت کشور (IXP) در شیراز را در راستای برنامه‌های دولت یازدهم در این استان عنوان کرد.
توسعه پهنای باند دسترسی دیتای اپراتورها در استان به میزان 140 گیگابیت بر ثانیه، توسعه شبکه انتقال به میزان 250 گیگابیت بر ثانیه و توسعه و تکمیل مسیرهای فیبرنوری به میزان 142 کیلومتر از دیگر پروژه‌های مهم شرکت ارتباطات زیرساخت بود که در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری از 475 پروژه گازرسانی در فارس
همزمان با دهه مبارک فجر بیش از ۴۷۵ پروژه گازرسانی در فارس با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها، گفت: در این ایام شاهد آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به سه شهر، ۴۵۹ روستا، سه شهرک صنعتی و ۱۰ خط انتقال و تغذیه خواهیم بود.

50 کیلومتر بزرگراه در فارس به بهره برداری می رسد
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: 50 کیلومتر بزرگراه در استان فارس و با اعتباری بالغ بر 930 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
خداداد مقبلی با اشاره به بهره‌برداری از 50 کیلومتر بزرگراه تصریح کرد: 5/5 کیلومتر از محور بزرگراه سروستان – فسا، 13 کیلومتر از بزرگراه استهبان – فسا حدفاصل رونیز به پلیس راه فسا با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال، 8 کیلومتر از بزرگراه نی‌ریز – قطرویه و 8 کیلومتر از بزرگراه مرودشت – درودزن همچنین 5 کیلومتر احداث باند دوم فسا – داراب و 9 کیلومتر از باند دوم محور قدیم فسا – داراب و قسمتی از بزرگراه شیراز – جهرم محدوده شهرستان خفر به اتمام رسیده و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
مقبلی همچنین تصریح کرد: توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس، 6 ساختمان دولتی در استان با اعتباری بالغ بر 324 میلیارد ریال احداث شده که همزمان با دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

افتتاح چند طرح گردشگری در فارس
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفت:در آبشار مارگون و بهشت گمشده بهره‌برداری فاز اول مجموعه گردشگری آن و در تخت جمشید و پاسارگاد یک مجموعه اطلاع‌رسانی افتتاح می‌شود.

چند طرح آبخیزداری در استان به بهره برداری می رسد
8 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال در استان فارس افتتاح می شود.
مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: این طرح ها  در سطحی معادل 90 هزار هکتار ودر شهرستانهای مختلف استان از جمله شیراز، مرودشت، سپیدان، داراب ، لامرد وپاسارگاد به بهره‌برداری می‌رسند.وی افزود:با تکمیل و بهره‌برداری از این طرحها ظرفیت لازم به منظور استحصال سالانه حدود 950 هزار مترمکعب از روان‌آب‌های سطحی این استان و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها و نیز کنترل رسوب و فرسایش خاک فراهم می‌شود.

گشایش 340 کلاس در فارس
همزمان با دهه ی مبارک فجر 340 کلاس از طرح های مورد حمایت بنیاد برکت در استان فارس به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: بیش از 55 طرح بنیاد برکت با زیربنای 42هزار مترمربع در دهه مبارک فجر در مناطق محروم فارس به بهره برداری می رسد.

124 طرح در شیراز به بهره برداری می رسد
حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز با اشاره به اینکه 124 پروژه در شهرستان شیراز در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر پنج هزار و 355 میلیارد ريال افتتاح می شود.

بهره برداری از چند پروژه در لارستان
چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی در لارستان با اعتبار 106 میلیارد ریال افتتاح و یا ساخت آن‌ها آغاز شده است.
این طرح‌ها شامل پروژه‌های شهرداری لار از قبیل زیرسازی و آسفالت خیابان آب، شهرک بهار، محله پیرغیب، روبروی دبیرستان فرزانگان، خیابان امتداد هتل کوثر، قسمتی از محلات کوی گاله، کهویه و پشت باغ نشاط و موزائیک فرش مدرس جنوبی همگی با اعتباری بالغ‌ بر 40 میلیارد ریال بود.
همچنین چند طرح مخابراتی از جمله تأسیس BTS و GSM و دیتا با اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال، راه‌اندازی MCMC در مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی لارستان، چند طرح برق‌رسانی و روشنایی معابر با اعتبار 35 میلیارد و 270 میلیون ریال و آبیاری تحت‌فشار (نواری) واقع در صحرای نیمه با اعتباری بالغ‌ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی سازمان جهاد کشاورزی لارستان و بخش خصوصی بود.

بهره برداری از چند طرح درمانی در مُهر
هم زمان با مبارک فجر زایشگاه بیمارستان فاطمه الزهرا شهر مهر افتتاح شد.این زایشگاه با 204متر مربع زیربنا و صرف افزون بر 175میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شیرازاجرا شده است.
همچنین به منظور توسعه فضای درمانی این شهرستان، ساخت مرکز جامع سلامت مهر با زیربنای 700مترمربع و کلینیک ویژه تخصصی با زیربنای 800متر مربع در 2طبقه بامجموع اعتبار دو میلیارد و سیصد میلیون تومان آغاز شد.

بهره برداری از چند طرح درمانی در اقلید
سرپرست شبکه بهداشت و درمان اقلید از بهره‌برداری از هشت پروژه بهداشتی درمانی با اعتباری بالغ‌ بر 955 میلیون تومان در دهه‌فجر امسال در این شهرستان خبر داد.این طرح ها در بیمارستان ولی عصر اقلید و روستاهای جمال بیگ،خنجشت،چشمه رعنا،رضاآباد، خارستان و امامزاده اسماعیل در منطقه سرحد چهاردانگه به بهره برداری می رسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار