همزمان با ایام‌الله دهه فجر کاروان «قرآن، همدلی و همزبانی» در شهرهای مختلف استان اردبیل به راه افتاد تا فضای عطرانگیز قرآن شهرهای مختلف استان اردبیل را فرا بگیرد.
کد خبر: ۱۷۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 03 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عصر امروز و در آیینی با شکوه کاروان «قرآن، همدلی و همزبانی» به راه افتاد تا در 10 نقطه شهرستان اردبیل و مناطق دیگر استان اعم از مساجد محلات و مناطق اطراف شهر اردبیل در سایه حضور این کاروان فضای معنوی و عطرانگیز قرآن ساری و جاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری اینکه این محافل انس با قرآن مکان تصفیه روحی و اعتقادی واقعی است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و محافل انس با قرآن خود محل تهذیب و رسیدن به پاکی روح و جسم است.

سید ناصر اسحاقی تصریح کرد: در قالب این کاروان حافظان و قاریان قرآن با حضور در مناطق مختلف استان سعی می‌کنند تا جلوه و چهره زیبایی از کلام الهی را با طراوت خاص در گوش‌ها و جان‌ها ساری و جاری سازند تا از این فضای لطیف همه بهره بگیرند.

وی گفت: این کاروان در ایام‌الله دهه فجر بعد از حضور در مناطق مختلف در یوم‌الله 22 بهمن در مسجد جامع دهستان آراللوی کوچک حاضر شده و آیین اختتامیه این محافل را با شکوه هر چه تمامتر برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: امروز بسیاری از گرفتاری‌ها و دردهای جامعه ما به خاطر دور شدن از فضای قرآنی و معنوی است که با رجوع به کلام خداوند می‌توانیم این دردهای خودمان را درمان کنیم.

اسحاقی بیان کرد: امروز جامعه ما در مسیر طهارت و عزت روزافزون خود به پالایش روحی و روانی با تکیه بر قرآن و زیبایی‌های آن نیاز دارد که حافظان، قاریان و مروجان قرآن کریم در این زمینه نقش خطیر و مهمی را دارند.

وی ضرورت توسعه چنین برنامه‌هایی را با ابعاد شایسته یادآور شد و اضافه کرد:‌ امیدواریم همه این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سالم‌سازی فضای معنوی در جامعه کمک کند.

جشنواره قرآنی کودکان و نوجوانان نیز قرار است به همت دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار