مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی در نشست خبری:
به گزارش تابناک تبریز از تامین اجتماعی :جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی،‌ با اعلام اینکه بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند اذعان داشت از این تعداد 654 هزار نفر بیمه شده اصلی و 133 هزار نفر بازنشسته و مستمری گیر اصلی هستند که با احتساب جمعیت تحت تکفل 53 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۷۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 01 February 2016
به گزارش تابناک تبریز از تامین اجتماعی :جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی،‌ با اعلام اینکه بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند اذعان داشت از این تعداد 654 هزار نفر بیمه شده اصلی و 133 هزار نفر بازنشسته و مستمری گیر اصلی هستند که با احتساب جمعیت تحت تکفل 53 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
وی تعداد بیمه شدگان اجباری که در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند را  بالغ بر 371 هزار نفر دانسته و خاطر نشان کرد این رقم با توجه به بهبود فضای کسب و کار طی دو سال اخیر روند صعودی به خود گرفته است.

پرداخت 1176 میلیارد تومان، از بابت تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجانشرقی

جعفر سمساری با بیان اینکه در ده ماهه اول سال جاری از بابت حقوق و مستمری بازنشستگان، مستمری بگیران و ازکارافتادگان، بالغ بر 1127 میلیارد تومان به 133 هزار مستمری بگیر و بازنشسته اصلی تحت پوشش پرداخت شده است، تصریح کرد،‌ پرداخت صورت گرفته از بابت مقرری بیمه بیکاری به تعداد 10740 مقرری بگیر بیمه بیکاری در این مدت بالغ بر 92 میلیارد تومان بوده و همچنین از بابت تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بارداری و غرامت دستمزد ایام بیماری و ... نیز بالغ بر  49 میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش پرداخت شده است.   
مدیر کل تأمین اجتماعی استان با تأکید بر اینکه منابع درآمدی سازمان متکی به حق بیمه اخذ شده از کارفرمایان و کارگاهها است،‌ میزان مطالبات معوق استان از کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی را 270 میلیارد تومان دانسته و اذعان داشت در جهت انجام به هنگام تعهدات سازمان و پاسخگویی مطلوب به مخاطبین،‌ مدیریت منابع و مصارف سازمان  امری ضروری است و لذا با تعامل مؤثر با شرکای اجتماعی و سازمانها و ادارات ذیربط درجهت دستیابی به اشتغال پایدار، زمینه اشتغال مجدد تعدادی از مقرری بگیران بیمه بیکاری فراهم گردیده و لذا شاهد روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه ضریب حمایت (نسبت تعداد بیمه شدگان به تعداد مستمری بگیران ) در استان آذربایجانشرقی از رقم 32 در سال 57 به 6.42 در سال جاری کاهش یافته است،‌ خاطر نشان کرد کاهش این نسبت،‌ ناشی از ساختار جمعیتی کشور،‌ ضرورت بیش از پیش وصول به هنگام مطالبات و نیز دستیابی به منابع درآمدی پایدار برای سازمان تأمین اجتماعی را می طلبد.


اجرای طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (‌کارا کارت) در آستانه دهه مبارک فجر


مدیر کل تأمین اجتماعی استان همچنین با اعلام اینکه در آستانه دهه مبارک فجر بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می توانند نسبت به ثبت نام و بهر مندی از تسهیلات طرح کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان ( کاراکارت)، اقدام نمایند، تصریح کرد در این طرح که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه با عنوان کارت رفاه ایرانیان (‌کارا کارت) معرفی گردیده است،‌ تلاش شده متقاضیان بدون ارائه تضامین بانکی از این ابزار مالی بهره مند گردند.
سمساری، تصریح کرد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که متقاضی دریافت این کارت می باشند می توانند برای ثبت نام به سامانه www.samanehrafah.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت و یا از طریق ارسال کد ملی خود به شماره 10001422 درخواست خود را ارائه نمایند.
وی با اشاره به اینکه میزان تخصیصی این وام،‌ چهار برابر حقوق هر ماه فرد خواهد بود افزود انتظار می رود حداکثر پس از 15 روز پس از درخواست، کارت برای هر فرد صادر گردیده و مراتب نحوه دریافت کارت از طریق ارسال پیامک به شماره همراهی که متقاضی اعلام نموده است به اطلاع وی برسد.

خدمات الکترونیکی گامی در جهت تسهیل امور مخاطبین

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی طی سالهای اخیر و بیان اینکه ارائه خدمات غیر حضوری موجبات تسهیل و روانسازی امور مخاطبین و افزایش سطوح دسترسی به خدمات را فراهم آورده است اذعان داشت تعداد لیستهای غیر حضوری اخذ شده طی سال جاری از کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی 353 هزار مورد بوده است که 91 درصد کل لیستهای اخذ شده را شامل می شود.
سمساری، همچنین فیشهای صادره غیرحضوری بیمه شدگان خاص طی 10 ماهه اول سال جاری را نیز 84 هزار مورد اعلام نمود و افزود،‌ امکان ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی کارگاهها نیز فراهم آمده است که در این راستا 24 هزار یعنی بالغ بر 18 درصد احکام به صورت الکرونیکی ابلاغ گردیده است .
وی ادامه داد گسترش خدمات IT در قالب ایجاد پرونده الکترونیکی و صدور کارت سلامت در دستور کار سازمان قرار دارد که با اجرای آن شاهد تحولی چشمگیر در نحوه ارائه خدمات سازمان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :