فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی راه اندازی تصفیه‌خانه سد شهدا این شهرستان را راهکار موثری برای مشکل کمبود آب این شهرستان بویژه در فصول گرم سال عنوان کرد.
کد خبر: ۱۷۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 31 January 2016
فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی راه اندازی تصفیه‌خانه سد شهدا این شهرستان را راهکار موثری برای مشکل کمبود آب این شهرستان بویژه در فصول گرم سال عنوان کرد.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، به مشکل کم آبی شهرستان سنقروکلیایی و بویژه شهر سنقر اشاره کرد و افزود: با توجه به توپوگرافی منطقه به لحاظ سفره‌های زیرزمینی وضعیت خوبی نداریم.

وی نیاز شهرستان را در زمان پیک مصرف آب در فصل گرما 230 تا 250 لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: این در حالیست که ما در بهترین شرایط قادر به تامین تنها 150 لیتر آب در ثانیه هستیم.

ایزدی تصریح کرد: برداشت ما از 18 حلقه چاه موجود 80 لیتر در ثانیه است و از سد شهدا نیز در حال حاضر قادر به برداشت 40 لیتر در ثانیه آب هستیم که این میزان جوابگوی نیاز آبی شهر سنقر در زمان اوج مصرف در فصل گرما نیست.

فرماندار سنقروکلیایی با اشاره به اجرای عملیات ساخت تصفیه خانه این شهرستان در کنار سد شهدا گفت: با راه اندازی تصفیه‌خانه برآورد تامین آب آن 230 تا 360 لیتر بر ثانیه پیش‌بینی شده که این میزان 30 لیتر بیشتر از نیاز شهرستان است.

وی اظهار کرد: راه اندازی تصفیه خانه در افق 20 ساله مشکل کمبود آب شهرستان را مرتفع خواهد کرد.

ایزدی با اشاره به اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این تصفیه خانه در سال گذشته، گفت: متاسفانه پیشرفت خوبی در پروژه حاصل نشده و تاکنون ساخت این تصفیه خانه تنها 18 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار سنقر و کلیایی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات اصلی این پروژه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برای تکمیل این تصفیه خانه 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار