مدیر کل گمرگات استان ایلام:
مدیر کل گمرگات استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه افزون بر دو میلیون و 216 هزار تن انواع کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 30 January 2016
مدیر کل گمرگات استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه افزون بر دو میلیون و 216 هزار تن انواع کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛"خلیل حیدری" روز شنبه  اظهار کرد: ارزش این حجم کالای صادر شده یک میلیارد و 125 میلیون دلار است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این مرز به کشور عراق را شامل سیمان، مصالح ساختمانی و مواد غذایی اعلام کرد و افزود: این کالاها توسط 110 هزار کامیون حمل و صادر شده است.
مدیرکل گمرگات استان ایلام تاکید کرد: متاسفانه سهم تولید استان ایلام در صادرات کشور بسیار ناچیز است و دلیل این مهم نیز نبود صنایع مهم تولیدی و کارخانجات در این استان است.
حیدری یادآور شد: دو کارخانه عمده استان ایلام که حرفی برای گفتن دارند سیمان و پتروشیمی هستند که با توجه به شرایط ابتدایی صنعت عراق و ابتدایی بودن آن، صادرات پتروشیمی به این کشور انجام نمی شود چون نیازی به این نوع کالا ندارند و تنها صادرات سیمان به این کشور انجام می شود.
مدیر کل گمرگات استان ایلام در بخش دیگری به نقش بازاریابی در توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: تولید کنندگان این استان در حوزه بازاریابی صادراتی حرفه ای عمل نمی کنند حال آنکه باید این حلقه ارتباطی بوجود آید.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از یک میلیارد و 295 میلیون و 823 هزار دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد که این میزان به نسبت سال ماقبل آن 42 درصد افزایش داشت.
روزانه بیش از 800 دستگاه تریلر و کامیون حامل کالاهای صادراتی غیرنفتی تولید ایران وارد پایانه تجاری مرز بین المللی مهران می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار