اردوهای راهیان نور با تمرکز بر قشر دانش آموزای با استقبال بی نظیر دانش اموزان مواجه شده است.
کد خبر: ۱۷۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 29 January 2016
اردوهای راهیان نور با تمرکز بر قشر دانش آموزای با استقبال بی نظیر دانش اموزان مواجه شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛راهیان نور یکی از مهمترین شاخصه هایی است که آرمان ها ی شهدا و ایثارگران ، راز و رمز و حال و هوای دوران دفاع مقدس را به معنای واقعی کلمه تعریف می کند و برای جوانان و نوجوانان مدرسه درس شجاعت و شهامت است که با مطالعه سیره و سلوک فرزندان رشید این مرز و بوم درس مجاهدت می آموزند.

اردوهای راهیان نور که چندسالی است با تمرکز بر قشر دانش آموزای در مقطه متوسطه دوم دختران و پسران در استان های مختلف کشور برگزار می شود فرصتی طلایی برای شناختن بوده و  امتیازی است که شهدای هشت سال دفاع مقدس به عاشقان می دهند تا با خودشناسی به خدا شناسی برسند و عظمت خالق را در کوهها،دشت ها و بیابان های مناطق عملیاتی درک کنند.

با گذر از مناطق عملیاتی قلاویزان و شرهانی هر شخصی دلباخته این سرزمین و حال و هوای معنوی شده و پیوستن به ملکوت را آرزو می کند تا از شفاعت شهدا بی نصیب نماند.

عمده دانش آموزانی که به این سفر معنوی مشرف می شوند طالب این هستند که بار دیگر راهی مناطق عملیاتی شده و با شهدا به راز و نیاز بپردازند و در عین حال فرصت با شهدا بودن را بسیار غنیمت و صد البته ارزشمند می دانند.

اردوی راهیان نور پل ارتباطی جوانان با دوران دفاع مقدس است

کوثر جمشیدی دانش آموز حاضر در اردوی راهیان نور ضمن اظهار خشنودی در این اردوی معنوی به خبرنگار ایلام بیست می گوید: اردوی راهیان نور بعنوان پل ارتباطی ما جوانان با دوران دفاع مقدس است که می تواند دیدگاه ما جوانان و نوجوانان را نسبت به موضوع جبهه، جنگ و دشمنان تغییر دهد.

وی با بیان اینکه حال و هوای همه دانش آموزان در این منطقه جنگی کاملا متفاوت و معنوی شده است گفت: بسیاری از دانش آموزان با حضور در این مکان های مقدس خود را پیدا می کنند و خود را می شناسند.

این دانش آموز ایلامی حاضر در راهیان نور ادامه داد: شهدا آن قدر در ایمان و باورهای خود قوی بودند که حتی در شرایط سخت کوتاه نیامدند و تا آخرین قطره خون خود در مقابل ظلم و ستم ایستادند بنابراین ما نیز مقابل خون آنها وظایفی همچون رعایت حجاب و اطاعت از ولی فقیه را برعهده داریم.

فضای معنوی مناطق جنگی روح هر انسانی را تکان می دهد

مریم ملکی دیگر دانش آموز ایلامی در خصوص تاثیرات معنوی این اردو به خبرنگار ایلام بیست گفت: گرچه فضای معنوی مناطق جنگی روح هر انسانی را تکان می دهد اما این تاثیرات به اعتقادات مذهبی افراد نیز وابسته است و افرادی که بیشتر در فضاهای معنوی قرار می گیرند این فرصت را مغتنم شمرده و نهایت استفاده از آن کردند.

وی با بیان اینکه اولین بار است که در این سفر معنوی شرکت می کند اظهار کرد: امیدواریم دوباره فرصت قدم گذاشتن در سرزمین نورانی شهدا را داشته باشیم چرا که تاثیرات معنوی آن تسکین دهنده روح انسان است.

وی در خصوص چگونگی ادامه دادن راه شهدا گفت: احترام به آرمان های شهدا و جامعه عمل پوشاندن به آن ها بخشی از وظایف نوجوانان و جوانان مقابل آن عزیزان است همچنین درس خواندن و پیشرفت در علم نیز از جمله وظایف مهم ماست چرا که با پیشرفت در علم می توانیم قدم در راه پیشرفت کشورمان برداریم.

دانش آموزان در اردوهای راهیان نور درس آزادگی و شهامت می آموزد

درویشی از راویان کاروان راهیان نور دانش اموزی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیست اظهار کرد: حضور در این مناطق که همراه با طهارت روحی و قلبی و عشق مخلصانه انجام می شود انسان عاشق را با معبودش پیوندی آسمانی می بخشد و به او مشق محبت می آموزد.

وی  بیان کرد: در کنار همه سادگی ها و بی آلایشی جوانان مخلصی که جا پای شهدا و انسانه های با مرام هشت سال دفاع مقدس گذاشتند در این دیار درس آزادگی و مروت و شهامت می آموزد و از خود بی خود روح فتوت مردان مرد این دیار را می ستاید.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: حرکت عظیمی که در سال های اخیر به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همکاری آموزش و پرورش آغاز شده است در این مدت نتایج تامل برانگیزی داشته بطوریکه اکثر جوانان با آشنایی و انس یا این دیار سرافرازان توانسته اند روح پر تلاطم مادی خود را با سوهان عشق و عاطفه صیقل داده و رنگ و بوی حقیقی به آن ببخشند.

بیش از پنج هزار دختر دبیرستانی به مناطق عملیاتی استان اعزام می شوند

فرشته نوروزی فرمانده حوزه مقاومت شهیده ولیزاده ایلام  گفت: خوشبختانه امسال کاروان راهیان نور با حال و هوای معنوی و پرشور جوانان برگزار شد بنابراین تاثیرات معنوی این اردو به خوبی در اکثر آن ها آشکار است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان برگزاری اردوی راهیان نور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه دشمنان دارد.

مدیر کاروان راهیان نور دانش آموزی دختران در ایلام  بیان کرد: در سال جاری بیش از پنج هزار دانش آموز دبیرستان های دخترانه ایلام جهت بازدید به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: دانش آموزان به مدت دو روز از مناطق عملیاتی شرهانی ،قلاویزان و همچنین فرارگاه حضرت امیر (ع) واقع در منطقه بانروشان بازدید و با شهدا و آرمان های آنان تجدید بیعت می کنند./ف

منبع:آوای مهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار