در ساعت زمین؛
تابناک: در ایران این رویداد برای نخستین بار در سال 1390 و با خاموش کردن چراغهای برج میلاد تهران آغاز شد و در سال 91 این حرکت با پیوستن شهرهایی همچون اصفهان و اهواز ادامه یافت.
کد خبر: ۱۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 28 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود. خانواده ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می کنند و آرمان نخست اين اقدام اين است كه آگاهی درباره تغييرات آب و هوايی و نياز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

این رویداد برای نخستین بار از سوی LEO BURRNET در سیدنی ایتالیا و صندوق جهانی طبیعت WWF با حضور دو میلیون و 200 هزار نفر با خاموش کردن چراغ های غیرضروری خود برگزار شد.

در ایران این رویدادبرای نخستین بار در سال 1390 و با خاموش کردن چراغ های برج میلاد تهران آغاز شد و در سال 91 این حرکت با پیوستن شهرهایی همچون اصفهان و اهواز ادامه یافت و در سال 93 نیز شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، رشت و قم به این حرکت در راستای حفظ محیط زیست ادامه دادند.

حالا در سال 94 شهر اصفهان همچون سال های گذشته می خواهد به این رویداد جهانی بپیوندد و با خاموش کردن چراغ های دهانه ورودی مسجد امام (ره) واقع در میدان نقش جهان به کاهش آلودگی های نوری جهان کمک نماید.

این اقدام امشب از ساعت 20 و 30 تا 21 و 30 انجام خواهد شد و البته مسئولان محیط زیست اصفهان از مردم خواسته اند همگام با این اقدام، در صورت تمایل چراغ ها و وسایل الکتریکی خود را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار